ارتباط با ما در

محمد بن سلمان:

ترامپ باید با روحانی مذاکره کند/ خواهان رویکرد دیپلماتیک در برابر ایران هستم

“محمد بن سلمان” ولیعهد سعودی در مصاحبه‌ای با یک شبکه تلویزیونی آمریکایی خواهان مقابله جامعه جهانی با اقدامات و سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران شد، اما در عین حال تاکید کرد او رویکرد دیپلماتیک را برای مقابله با ایران بر دیگر ابزارها ترجیح می‌دهد.

منتشر شده

ولیعهد جوان و جاه‌ طلب سعودی در مصاحبه اختصاصی با برنامه “شصت دقیقه”  شبکه خبری” سی بی اس” آمریکا به کشورهای غربی هشدار داد که در صورتی که مقابل ایران نایستند، قیمت نفت به طور چشمگیر و بی سابقه‌ای افزایش خواهد یافت.

او در این باره مدعی شد:” اگر جهان برای بازدارندگی ایران دست به اقدامی قاطع و محکم نزند، افزایش تنش‌ها منافع جهان را به خطر خواهد انداخت، عرضه نفت مختل خواهد شد و قیمت نفت به اندازه غیرقابل تصوری بالا خواهد رفت، افزایشی که ما تا به حال در طول زندگی خود شاهد آن نبوده ایم.”

مصاحبه بن سلمان با “سی بی اس”

او در ادامه بار دیگر با ادعای دست داشتن ایران در حمله اخیر به تاسیسات نفتی کشورش (تاسیسات نفتی شرکت نفت دولتی “آرامکو” سعودی) در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره اهداف استراتژیک احتمالی ایران از چنین حمله‌ای، گفت:” تنها هدف استراتژیک آنها این بود که ثابت کنند احمق هستند.”

ادعای دست داشتن ایران در حمله به تاسیات آرامکو در حالی است که گروه “انصارالله” یمن (حوثی‌ها) رسما مسئولیت این حمله را برعهده گرفته و جمهوری اسلامی ایران قویا هر گونه دخالت در این حادثه را مردود دانسته و تکذیب کرده است.

“محمد بن سلمان” که در رسانه‌های غربی از او با عنوان اختصاری” MBS” یاد می‌شود، در ادامه مدعی شد او رویکرد برخورد دیپلماتیک با ایران را بر دیگر رویکردها ترجیح می دهد، اما در عین حال یادآور شد که برای مقابله با ایران باید همه ابزارها روی میز باشد.

ولیعهد سعودی با تایید اظهارات “مایک پمپئو” وزیر خارجه آمریکا درباره اقدام جنگی بودن حمله ایران به تاسیسات نفتی سعودی، هشدار داد که بالا گرفتن این بحران در نتیجه بی‌عملی کشورها برای مهار ایران، می‌تواند برای همه جهان پیامدهای جدی داشته باشد.

او جنگ احتمالی کشورش با ایران را یک جنگ مخرب و بسیار پرهزینه دانست که به گفته او به ضرر اقتصاد جهانی خواهد بود و قیمت نفت را به چند برابر قیمت فعلی خواهد رسانید و اقتصاد جهانی را ساقط خواهد کرد.

“محمد بن سلمان” در عین حال تاکید کرد که ترامپ باید با روحانی گفتگو کند. او گفت:” ترامپ باید با روحانی دیدار کند و با او به توافقی تازه در مورد بحث هسته‌ای و اقدامات ایران در منطقه دست یابد.”

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.