ارتباط با ما در

تسخیر خیابان فدائیان اسلام به وسیله بارفروشان

خیابان فدائیان اسلام جزء خیابان‌هایی است که به پاتوق بارفروشان بدل شده و همواره دارای بار ترافیکی پرحجم است.

منتشر شده

حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران درباره وضعیت خیابان فدائیان اسلام و سدمعبراین خیابان توسط بارفروشان، گفت: حضور بارفروشان در خیابان فداییان اسلام مصداق علنی سدمعبر است که باید نیرو‌های یگان حفاظت شهرداری تهران و شهرداری منطقه اقدام عاجل را انجام دهند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پیش‌تر بارفروشان این خیابان به پل بعثت منتقل شده بودند، تصریح کرد: بعد از مدت کوتاهی که بارفروشان به پل بعثت منتقل شدند، باز مشاهده شد که بارفروشان مجدد به خیابان فدائیان اسلام برگشتند و ترافیک سنگینی را ایجاد کردند.

خلیل‌آبادی با اشاره به وجود زایشگاه مهدیه در این خیابان، گفت: باتوجه به وجود این زایشگاه، لازم است که تمام معابر خیابان فدائیان اسلام باز باشد تا برای انتقال اورژانسی بانوان به این زایشگاه مشکلی پیش نیاید.

او بیان کرد: پیش از این به هنگام انتقال یکی از بانوان باردار به زایشگاه مهدیه به علت ترافیک ایجاد شده از سوی بارفروشان، ماشین آن‌ها در خیابان ماند و همسر این فرد در ماشین فرزند خود را به دنیا آورد.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر این نکته که باید از ظرفیت مردم نیز در ساماندهی دست‌فروشان و بارفروشان این منطقه استفاده کرد، افزود: تا زمانی که بارفروشان مشتری داشته باشند، حضور آن‌ها در خیابان‌ها نیز ادامه دارد و باید این فرهنگ از سوی مردم ایجاد شود که اگر به امید خرید محصولی با مبلغی ارزان‌تر به این خیابان مراجعه می‌کنند، باید ساعت‌ها در ترافیک آن نیز باقی بمانند.

خلیل‌آبادی با اشاره به ساماندهی و جمع‌آوری متکدیان، گفت: جمع‌آوری متکدیان نیز با فرهنگ‌سازی بین مردم ایجاد می‌شود که اگر مردم کمک نکنند، به طور حتم تعداد متکدیان در پایتخت نیز کاهش پیدا می‌کند.

او با تأکید بر این نکته که گفته من به این معنا نیست که مدیریت شهری وظیفه‌ای در این باره ندارد، تاکید کرد: وظیفه اصلی ساماندهی بارفروشان خیابان فدائیان اسلام بر عهده مدیریت شهری است، اما مردم هم بدانند اگر از روی عواطف و یا خرید ارزان‌تر به این خیابان مراجعه می‌کنند چندین لیتر باید بنزین اضافه بسوزانند تا از ترافیک آن خارج شوند.

خیابان فدائیان اسلام در منطقه ۲۰ تهران واقع شده است که بارفروشان از ساعت‌های ابتدایی ظهر در حاسیه این خیابان مستقر می شوند و با تصاحب ۲ خط عبوری این خیابان بار ترافیکی ایجاد می‌کنند به طوری که هرچه به ساعات پایانی شب نزدیک می شویم حجم ترافیک بیشتر شده تا جایی که دیگر امکان تردد با وسیله دیگر امکان پذیر نیست.

قرارگیری زایشگاه مهدیه در این محدوده توجه بیشتر مسئولان و مدیران شهری را می‌طلبد تا به ارائه سازو کار مناسب هرچه سریعتر گره ترافیکی این منطقه ناشی از حضور بارفروشان را برطرف کنند تا شهروندان بتوانند با آسودگی خیال از ظرفیت این زایشگاه (مهدیه) بهره ببرند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.