ارتباط با ما در

نماینده مجلس:

عربستان می‌تواند شریک استراتژیک ایران باشد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ایران همواره دست دوستی به سمت همسایگان خود دراز کرده است، گفت: اگر عربستان دست از کینه جویی و دنباله روی چشم و گوش بسته از آمریکا بردارد می تواند یک شریک استراتژیک خوب نظیر جمهوری اسلامی داشته باشد که به نفع همه کشورهای منطقه و مسلمان خواهد بود.

منتشر شده

محمد جواد جمالی نوبندگانی با اشاره به اظهارات نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در خصوص آمادگی عربستان برای انجام تعامل دیپلماتیک با ایران بیان کرد: ایران همواره اعلام کرده که با کشورهای همسایه خود هیچ مشکل اساسی ندارد و دست دوستی به سمت همسایگان خود دراز می‌کنیم. ما حاضر هستیم به عنوان یک کشور قدرتمند در منطقه خلیج فارس لنگرگاه مطمئنی برای همسایگان خود باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در سوریه و عراق نشان داد که اگر اعلام حمایت از کشوری کند تا آخر می ایستد. ایران با کشور عربستان دین مشترک و مرزهای مشترک دارد و به طور کلی نقاط مشترک ایران با عربستان زیاد است. ایران از قطر که روزگاری با ایران روابط خوبی نداشت زمانی که همه به آن فشار آوردند حمایت کرد.

نماینده مردم فسا در مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی همواره نقطه اتکا و اتصال همسایگان خود بوده است و اگر عربستان دست از کینه جویی و دنباله روی چشم و گوش بسته از آمریکا بردارد می تواند یک همپیمان و شریک استراتژیک خوبی نظیر جمهوری اسلامی داشته باشد که به نفع همه کشورهای منطقه و مسلمان خواهد بود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.