ارتباط با ما در

فری بیکن مدعی شد:

آمریکا به دنبال تحریم STFI است!

یک رسانه آمریکایی مدعی است دولت ترامپ در حال بررسی نهاد مالی متناظر با اینستکس است تا به‌زعم خود دست ایران را برای دور زدن تحریم‎های آمریکا ببندد.

منتشر شده

وبگاه «فری بیکن» مدعی است واشنگتن در حال بررسی تحریم‌های جدید علیه ایران است تا مانع از آن شود که تهران حین تجارت با اروپایی‌ها، تحریم‏‌های آمریکا را دور بزند.

به ادعای این رسانه، قرار است تحریم‌های جدید نهاد ایرانی متناظر با اینستکس را که به اختصار « STFI» نامیده می‌شود تحت‎الشعاع قرار دهد.

به ادعای دولت ترامپ، STFI پوششی برای فعالیت بانک مرکزی ایران است که پیشتر با تحریم‌های آمریکا مواجه شده است.

این نخستین بار نیست که چنین ادعایی در رسانه‌های آمریکایی مطرح می‌شود. حدود یک هفته پیش نیز بلومبرگ مدعی شد آمریکا به دنبال اعمال تحریم بر STFI است.

در همین راستا، «حمید بعیدی‎نژاد» سفیر ایران در لندن طی توئیتی که تاریخ آن به ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد) باز می‌گردد؛ تاکید کرد: با این تحریم، اینستکس عملاً نابود شده و دیپلماسی اروپا به شکست کامل می‌رسد. امید که حالا همه متوجه شوند که بزرگترین تهدید علیه برجام و امنیت منطقه، سیاست تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران است.

فری بیکن در حالی مدعی اعمال تحریم بر STFI شده است که روز گذشته روزنامه «گاردین» در گزارشی اعلام کرد که اتحادیه اروپا هفته پیش با یک برنامه زمانی منتشر نشده برای تسهیل روابط تجاری میان تهران و کشورهای اروپایی موافقت کرده است.

البته به گفته گاردین، تا کنون مشخص نشده که این اقدامات به اندازه‌ای کافی باشد که ایران را ترغیب کند تا درباره راهبرد خود برای کاهش تعهدات هسته‌ای تجدیدنظر کند.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.