ارتباط با ما در

رئیس مجلس شورای اسلامی:

دولت هنوز از لحاظ اقتصادی بسیار فربه است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود مشکلاتی که در کشور وجود اما دولت هنوز از لحاظ اقتصادی بسیار فربه است.

منتشر شده

علی لاریجانی بعدازظهر پنج شنبه در جلسه بررسی زیرساخت های جاده ای و ریلی خراسان شمالی که در محل فرمانداری شهرستان شیروان برگزار شد، اظهار کرد: پس از انقلاب تلاش های زیادی برای توسعه و آبادانی کشور انجام شد و قطعاً نارسایی‌هایی نیز بوده است.

لاریجانی با بیان اینکه دولت کارگزار مناسبی از نظر اقتصادی نیست و کشش زیادی در این رابطه ندارد، مطرح کرد: رفع معضل بیکاری در جامعه با فریاد زدن حل نمی شود بلکه باید بخش تولید راه اندازی تا اشتغال ایجاد شود.

وی افزود: تولید با سرمایه گذاری دولت انجام نمی شود بلکه باید برای رفع مشکل بیکاری کار اقتصاد شهر را به مردم واگذار کرد تا هم صدا و هماهنگ امور را پیش برد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه وظیفه دولت هدایت و نظارت است، تصریح کرد: این فرموده به معنای این است که کار تصدی گری در دستور کار نباشد همان طور که امام راحل گفتند امور کشور دولتی نشود اما این مهم به خوبی اجرا نشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از مسائل و مشکلات اصلی مردم را موضوع مسکن عنوان کرد و گفت: در جلسات مختلف به چهار چوب خوبی رسیدیم به طوری که مدلی به منظور رفع مشکل مسکن روستایی و شهری طراحی شده تا جوانان در بدو تشکیل زندگی مشکل سرپناه نداشته باشند.

لاریجانی همچنین بیان کرد: در این طرح اختیار واگذاری زمین و اعطای تسهیلات به استان ها واگذار می‌شود.

وی در ادامه به موضوع توزیع عادلانه کالاهای اساسی به منظور دسترسی راحت مردم اشاره کرد و افزود: این موضوع توسط مجلس در حال بررسی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره مشکل راه آهن در خراسان شمالی، گفت: همان طور که قبلاً عرض کردم برای حل این مسئله باید از فاینانس استفاده شود و امکان پذیر است البته باید جز اولویت ها قرار گیرد و بنده نیز سفارش و پیگیری می‌کنم.

لاریجانی وجود راه آهن را برای کشور و استان بسیار مفید دانست و تصریح کرد: به منظور اجرای خط راه آهن از مسیر خراسان شمالی حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه مرز فرصتی مناسب برای توسعه شهرستان شیروان است، اظهار کرد: برای ایجاد بازارچه مرزی شیروان پیگیری و گفتگوهای لازم را با کشور ترکمنستان انجام می دهم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به بخش گاز رسانی در روستاهای شهرستان شیروان اشاره کرد و گفت: خیلی خوشحالیم در بحث گاز رسانی با اقدامات انجام شده دولت، ۱۰۰ درصد روستاهای شیروان گازدار است.

لاریجانی ظرفیت کشاورزی و توریستی شیروان را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: چنانچه صنایع جانبی در بخش کشاورزی این شهرستان مستقر شود قطعاً شاهد اتفاقات خوب اقتصادی خواهید بود.

وی بیان کرد: باوجود اینکه بخش کشاورزی گلخانه‌ای در سایر مناطق خراسان شمالی به خوبی فعال است اما سهم شیروان در این حوزه کم و نیاز به تقویت دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کل کشور در بخش رشد سیستم‌های گلخانه‌ای از استانداردهای جهانی عقب است و در خراسان‌شمالی نیز باید بیش از این کار شود.

لاریجانی همچنین با بیان اینکه سند آمایش سرزمین در توسعه کشور نقش زیادی دارد، اظهار کرد: متاسفانه این سند در کشور دیر آماده و اکنون نمی توانیم از آن بهره مند شویم.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح در تمامی موقعیت های مدیریتی لازم است به ویژه در شرایط کنونی اقدامی انقلابی و عقلانی است چرا که پیشرفت را به همراه خواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به پاسخ رهبر معظم انقلاب به درخواست مذاکره با آمریکا اشاره کرد و گفت: پاسخ ایشان بسیار واضح بود و امروز دیدم که مقام معظم رهبری خیلی روشن در خصوص فشار آمریکایی ها به ایران مطالبی را بیان کردند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.