ارتباط با ما در

چگونه با خانواده همسر ارتباط خوب داشته باشیم؟

یک روانشناس گفت: داشتن یک رابطه خوب و موثر با خانواده همسر ارتباط مستقیمی با رضایت از زندگی زناشویی دارد.

منتشر شده

زهرا زین الدینی روانشناس و مشاور در خصوص ارتباط مناسب با خانواده همسر اظهار کرد: داشتن یک رابطه خوب و موثر با خانواده همسر ارتباط مستقیمی با رضایت از زندگی زناشویی دارد و در نهایت روی ارتباط آن‌ها با همسر خود تاثیر می‌گذارد.

زین الدینی بیان کرد: برای داشتن یک ارتباط خوب در ابتدا لازم است که افراد نسبت به حساسیت‌ها و مواردی که باعث رنجش آن‌ها می‌شود آگاهی کافی را داشته باشند، در حقیقت دارای مهارت خودآگاهی باشند.

این روانشناس با بیان اینکه چهار سال اول زندگی جز سخت‌ترین سال‌های زندگی برای زوجین است افزود: یکی از چالش‌های مهم پیش‌روی آن‌ها برقراری ارتباط مناسب با خانواده همسر خود است بنابراین لازم است که زوجین جوان به چندین نکته توجه لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: سعی کنند این واقعیت را بپذیرند که به همان اندازه‌ای که آن‌ها برای پدر و مادر خود ارزش قائل هستند و آن‌ها را دوست دارند، این حق را نیز برای همسرشان قائل باشند و به این حق احترام بگذارند.

زین الدینی اضافه کرد: سعی کنند تا جایی که امکانپذیر است، پدر و مادر همسر خود را بطور همه جانبه بشناسند تا بتوانند نسبت به دلیل رفتار‌های آن‌ها آگاهی پیدا کنند و می‌توانند از همسر خود نیز درخواست کمک کنند و از راهنمایی‌های او نیز بهره ببرند.

این روانشناس با اشاره به اینکه به تفاوت‌های فرهنگی خانواده خود و خانواده همسر احترام بگذارند افزود: زوجها سعی نکنند که آداب و رسوم و سبک‌های رفتاری قدیمی آن‌ها را تغییر دهند و در عوض سعی کنند نکات مثبت اون رفتار و فرهنگ را کشف کنند.

وی بیان کرد: در صورت بروز اختلاف نظر و تعارض که کاملا طبیعی است، سعی کنند هیجان‌های خود را کنترل کنند و در صورتی که احساس خشم را تجربه می‌کنند، و سپس در زمان مناسب با برخوردی کاملا مودبانه و محترمانه با فردی که باعث رنجش آن‌ها شده است، صحبت کنند و صادقانه احساسات خود را در میان گذارند.

زین الدینی اضافه کرد: در مورد مسائلی که برای فرد اهمیت زیادی ندارد، سعی کنند از مطرح کردن آن‌ها چشم‌پوشی کنند.

این روانشناس گفت: همیشه از مادرشوهر خود و ویژگی‌های مثبت او تعریف و تمجید و از زحماتش تشکر کنید، بعنوان مثال اگر مادرهمسرشان غذایی می‌پزد سعی کنند با یک لبخند گرم از اون غذا تعریف و همینطور بابتش تشکر کنید.

وی ادامه داد: انسان‌ها هیچ وقت نه تنها از اینکه از آن‌ها تعریف و تمجید بشود خسته نمیشوند بلکه بسیار احساس خوبی را تجربه می‌کنند همچنین در مواردی از مادرشوهر خود درخواست راهنمایی کنند و به آن‌ها نشان بدهند که چقدر برای نظرات آن‌ها ارزش و احترام قائلند، مانند نحوه پخت یک غذای خاص.

زین الدینی خاطرنشان کرد: سعی کنند به مناسبت‌های مختلف برای مادر همسر خود هدیه‌ای بخرند که بهتر است برای خرید هدیه در ابتدا سعی کنند علایق آن‌ها را بشناسند و با توجه به آن هدیه خود را تهیه کنند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.