ارتباط با ما در

آسوشیتدپرس و سی ان ان اعلام کردند؛

اعزام ۱۵۰۰ نیروی آمریکایی به خاورمیانه برای «محافظت» / ترامپ: ایران به دنبال جنگ با ما نیست

در ادامه تشدید تنش‌های لفظی میان ایران و آمریکا در هفته‌های اخیر و در شرایطی که مقامات ارشد ایران و آمریکا اعلام کرده اند که به دنبال جنگ نیستند، کاخ سفید با اعزام ۱۵۰۰ نیروی اضافی به خاورمیانه با هدف محافظت از نیرو‌ها و تجهیزات حاضر در منطقه موافقت کرد.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی، آسوشیتدپرس روز گذشته با تیتر «آمریکا تعداد نیرو‌های خود در خاورمیانه را برای مقابله با ایران افزایش می‌دهد» به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای اعزام ۱ هزار و ۵۰۰ نیرو به منطقه خاورمیانه واکنش نشان داد.

در این گزارش آمده است: آمریکا صد‌ها سرباز و جنگنده دیگر را در هفته‌های پیش رو برای مقابله با آنچه پنتاگون تشدید برنامه ریزی‌های ایران برای حمله به آمریکا و منافعش در منطقه خواند، به خاورمیانه ارسال خواهد کرد. برای نخستین بار، مقامات پنتاگون روز گذشته (جمعه) آشکارا ایران و متحدانش را متهم به بمب گذاری‌های اخیرا در نزدیکی امارات متحده عربی و حملات راکتی در عراق خواندند.

بر همین اساس، «دونالد ترامپ» ریس جمهور آمریکا روز گذشته به خبرنگاران گفت که ۱۵۰۰ نیروی اضافی که قرار است به خاورمیانه اعزام شوند اغلب نقش محافظت کننده در پاسخ به آنچه آمریکا تهدیدات ایران خوانده است، دارند. وی جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

آسوشیتدپرس در ادامه نوشت: میشائیل گیلدی، مقام ارشد نظامی آمریکا در گفت: وگو با خبرنگاران ادعا کرد که آمریکا تا اندازه زیادی مطمئن است که سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران مسئول انفجار ۴ تانکر است و متحدان ایران در عراق نیز مسئولیت حملات راکتی اخیر به بغداد را برعهده دارند. وی همچنین ادعا کرد که ایران در تلاش برای اعزام قایق‌های کوچک با قابلیت ارسال موشک‌های کروز است.

این گزارش همچنین درباره جزئیات اعزام این نیرو‌های جدید نیز نوشت: این طرح شامل ۱۲ جنگنده، هواپیما‌های با سرنشین و بدون سرنشین و تعدادی از مهندسان نظامی با هدف محافظت از نیرو‌ها است. علاوه بر آن یک گردان شامل ۴ موشک پاتریوت که طبق برنامه ریزی‌ها قرار بود خاورمیانه را ترک کنند نیز دستور باقی ماندن در منطقه را دریافت کردند. تعداد کل نیرو‌های حاضر در این طرح ۱۵۰۰ نفر هستند.

ترامپ در این باره گفت: برخی از افراد باهوش هم اکنون به خاورمیانه خواهند رفت وما خواهیم دید چه که خواهد شد. اکنون، فکر نمیکنم ایران به دنبال جنگ باشد و من فکر نمیکنم که آن‌ها نیز بخواهند با ما بجنگند.

سی ان ان نیز با انتخاب تیتر «ترامپ ارسال نیرو‌های اضافه به خاورمیانه برای مقابله با ایران را تایید کرد» نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ۱ هزار و ۵۰۰ نیروی اضافی را به عنوان بخشی از تلاش‌های این کشور برای محافظت بیشتر برای مقابله با تهدیدات ایران به خاورمیانه ارسال خواهد کرد.

به گزارش جامعه ایرانی، یک مقام آمریکایی در گفت وگو با سی ان ان گفت: بسیاری از نیرو‌های جدید مهندسانی برای محافظت از باطری‌های موشک‌های پاتریوت و هواپیما‌های نظارتی که اخیرا اعزام شده اند، هستند.

ترامپ در این باره روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: ما می‌خواهیم که محافظت بیشتری داشته باشیم. ما تعداد کمی از نیرو‌های مرتبط که اغلب برای محافظت از تجهیزات و نیرو‌های حاضر در این منطقه هستند را به خاورمیانه ارسال خواهیم کرد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.