ارتباط با ما در

آیا تاکنون اصفهان مقصد سفرهای شما بوده است؟

فرقی نمی‌کند پاسخ شما مثبت باشد یا منفی! اصفهان برای کسانی که هیچوقت به آن سفر نکرده‌اند می‌تواند یکی از جذاب‌ترین مقاصد باشد.

منتشر شده

فرقی نمی‌کند پاسخ شما مثبت باشد یا منفی! اصفهان برای کسانی که هیچوقت به آن سفر نکرده‌اند می‌تواند یکی از جذاب‌ترین مقاصد باشد. همچنین کسانی که از نزدیک زیبایی‌هایش را لمس کرده‌اند خوب می‌دانند که دیگر نمی‌شود به اصفهان نرفت. سفر به این کلان‌شهر بزرگ کار سختی نیست! یک برنامه‌ریزی چند روزه می‌خواهد و اجاره سوئیت در اصفهان و راهی سفر شدن.

بنا بر اعلام میزبون، استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی یکی از مقاصد اصلی گردشگران خارجی و داخلی در تمام طول سال است. البته فصل بهار برای اصفهان‌گردی بسیار فصل دل‌انگیزی است؛ زیرا هوای این منطقه از کشورمان در این فصل خنک است. همچنین برگزاری مراسم گلابگیری در کاشان، قمصر و نیاسر خود به تنهایی علت جذب بسیاری از گردشگران به سمت این استان است.

جاذبه‌های اصفهان

اصفهان با توجه به موقعیت تاریخی و جغرافیایی خود همیشه مورد توجه سردمداران قرار گرفته است. کلان‌شهر اصفهان که مرکز استان اصفهان می‌باشد، سومین شهر پر جمعیت ایران پس از تهران و مشهد است. این شهر تاریخی که زمانی پایتخت پادشاهی صفویان بوده، رازهای زیادی را از تاریخ ثقیل و وزین ایران در دل خود جای داده است.

اصفهان در سال ۲۰۰۶ به واسطه میزبانی نشست وزرا و سایر مسئولان فرهنگی کشورهای اسلامی، عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را از آن خود کرد.

کاخ چهلستون

شاه عباس اول در دل باغی بسیار زیبا، شاهکاری بنا نهاد که معماری بی‌نظیری دارد. این بنای تاریخی که تالاری با بیست ستون دارد، به چهلستون شهرت یافته است.

سارویه

باقی‌مانده کتابخانه‌ای بزرگ با کتاب‌های فراوان است که حدود ۷۰۰۰ سال قدمت دارد. این کتابخانه در حمله اعراب به ایران، تخریب شده و اکنون فقط تپه‌ای از آن شکوه و عظمت فرهنگی ایرانیان گذشته باقی مانده است. این نماد فرهنگی در سال ۱۳۷۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کاخ هشت بهشت

سبک معماری اصیل اصفهانی را می‌توان در این کاخ با عظمت مشاهده کرد. یک کاخ تاریخی که در دوران حکومت شاه سلیمان صفوی برای هشت سوگلی حرم پادشاه بنا شده و زمانی به زیباترین کاخ عالم معروف بوده است.

مجموعه علیقلی آقا

مجموعه‌ای با ۳۱۵ سال قدمت در محله بید آباد اصفهان است. ساخت آن در دوران شاه سلطان حسین صفوی توسط علیقلی آقا یکی از خواجه سرایان نیکوکار شاه آغاز شد و تکمیل بنا تا زمان قاجار نیز ادامه داشته است. این بنا مجموعه‌ای از مسجد، بازار و سرا و چهارسو می‌باشد.

عالی قاپو

عمارتی قدیمی و زیبا که حرف‌های زیادی راجع به تاریخ این سرزمین برای گفتن دارد. ساخت این بنا در دوره شاه عباس اول آغاز شد و در دوره‌های بعد تغییراتی مختصر در آن صورت گرفته است. این عمارت قدیمی شاهکارهایی را از تزئینات ویژه و نقاشی‌های عصر صفویه در کالبد کهنه اما با شکوه خود حفظ می‌کند.

میدان نقش جهان

نام دیگر این میدان، میدان امام است. میدانی به شکل مستطیل که در مرکز اصفهان قرار دارد و در دوران صفویان در باغی به نام نقش جهان ساخته شده است. در چهارگوشه این میدان چهار بنای تاریخی عالی قاپو، مسجد شاه، مسجد شیخ لطف‌اللّه و سردر قیصریه دیده می‌شود.

میدان نقش جهان در اردیبهشت سال ۱۳۵۸ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

سفر به اصفهان

آثار ذکر شده تنها گوشه‌ای از فراوانی تاریخ و تمدن در اصفهان را به تصویر می‌کشند. تنوع آثار و زیبایی‌ها آن‌قدر زیاد است که وقتی به اصفهان سفر می‌کنید گویی به تمام ایران سفر کرده‌اید!

اگر قصد دارید استان اصفهان را کامل بگردید بهتر است در بهار و خصوصاً اردیبهشت ماه به این استان سفر کنید. با اجاره سوئیت در اصفهان اقامت کنید و با توجه به زمانی که دارید برنامه بازدیدهای خود را تدوین کنید. در اردیبهشت ماه می‌توانید یک روز خود را به شرکت در مراسم گلابگیری قمصر یا کاشان اختصاص دهید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.