ارتباط با ما در

انیمیشن سه‌بعدی «لذت دانایی» ۳۰۰قسمتی می‌شود/ محصول یک همکاری ملی

کارگردان انیمیشن‌های «لذت دانایی» که پیش‌تر در ۲۰۰ قسمت کوتاه برای پخش از تلویزیون تولید شده بود از برنامه‌ریزی برای تولید بیش از ۱۰۰ قسمت ۷ دقیقه‌ای جدید از این مجموعه خبر داد.

منتشر شده

روانبخش صادقی کارگردان انیمیشن درباره تازه‌ترین فعالیت خود در این حوزه ضمن اشاره به یکی از پروژه‌های قبلی خود، گفت: پیش از این یک مجموعه آموزشی با نام «لذت دانایی» را برای صداوسیما تولید کرده بودم که تعداد قسمت‌های آن مجموعه نزدیک به ۲۰۰ قسمت می‌شد و در چند نوبت از تلویزیون پخش شده است.

وی درباره ویژگی فرمی و محتوایی این مجموعه انیمیشن سه‌بعدی که از شبکه پویا روی آنتن رفته بود، توضیح داد: یکی از مهمترین اهداف تولید این انیمیشن‌ها، آموزش آسان مفاهیم مختلف علمی و فرهنگی به کودکان و نوجوانان در رشته‌های مختلف از جمله تاریخ، مذهب، فیزیک، آناتومی بدن، شیمی و… بود که خوشبختانه با استفاده از زبان انیمیشن و کاملاً به صورت ساده این امر محقق شد و مورد استقبال کودکان و نوجوانان هم قرار گرفت.

صادقی درباره تشریح فرآیند تولید این مجموعه تاکید کرد: در تولید این مجموعه انیمیشن با هماهنگی مدیریت مرکز پویانمایی صبا از نیروها و پتانسیل هنرمندان جوانی که در شهرستان کار می‌کنند، علاوه بر نیروهای فعال در تهران استفاده شد.

وی تأکید کرد: در واقع همکاری با هنرمندانی که در خارج از تهران فعالیت می‌کنند، باعث رونق کار در تیم‌های خارج از پایتخت می‌شود که منجر به افزایش تولیدات، اشتغالزایی و ایجاد درآمد در شهرستان‌ها می‌شود.

کارگردان مجموعه «لذت دانایی» بیان کرد: یکی از بهترین نتایج این نوع از همکاری این است که از توان علمی و عملی عوامل کاربلد شهرستانی در زمینه انیمیشن‌سازی استفاده می‌شود و در کنار آن نیروهای جدید نیز تربیت می‌شود.

صادقی تاکید کرد: تنوع پروژه و روش تولید در «لذت دانایی» طوری بوده است که امکان دورکاری داشته باشیم. یعنی تمام اطلاعات متنی و تصویری همراه مواد پیش تولید مانند استوری بورد و دکوپاژ دقیق و مشخصات سبک بصری و کیفیت و تکنیک کار به تیم‌های تولیدی داده می‌شود تا هم کارها یکدست انجام شود و هم به لحاظ نوع کارگردانی و سبک بصری، در عین حفظ کیفیت راندمان تولید نیز بالا رود و مطالب ارائه شده صحیح و مستدل شود.

صادقی در پایان درباره فاز جدید تولید ادامه این مجموعه انیمیشنی با اشاره به اینکه امیدوار است، روزی قسمت هزارم «لذت دانایی» تولید شود، گفت: در حال حاضر مشغول تولید ۱۰۴ قسمت ۷ دقیقه‌ای تازه از این مجموعه هستیم.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.