ارتباط با ما در

موافقت نمایندگان با فوریت طرح تشدید مجازات اسیدپاشی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن موافقت کردند.

منتشر شده

نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی با ۱۶۱ رای موافق، ۱۴ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از ۱۹۹ نماینده حاضر با یک فوریت طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن موافقت کردند.

این طرح هفت ماده‌ای به امضای ۵۷ نماینده مجلس شورای اسلامی رسیده است.

فاطمه حسینی نماینده تهران به عنوان طراح یک فوریت این طرح گفت: یکی از حوادثی که روز گذشته در یکی از شهر‌های کشور اتفاق افتاد اسیدپاشی بود که خبر آن موجب آسیب به افکار عمومی شد.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و خلاء قانونی برای مجازات اسیدپاشی فوریت این طرح درخواست می‌شود، در سال ۳۷ بیش از ۶۰ سال پیش آخرین قانون در این باره تصویب شده است، با توجه به گذشت ۶۰ سال بحث اعدام که در قانون ۱۳۳۷ پیش بینی شده بود منسوخ شد، همچنین با توجه به آنچه که جنبه عمومی جرم مربوط می‌شود و مجازات مرتبط با آن صورت می‌گیرد اغلب موارد اسیدپاشی دیده می‌شود که امکان اجرای قصاص یا مجازات وجود ندارد یا بسیار دشوار است.

حسینی اظهار داشت: جنبه عمومی قانون موجود قدرت بازدارندگی ندارد، سال ۹۶ نمایندگان مجلس طرحی در این خصوص تهیه کردند که پس از اعلام وصول عادی در کمیسیون حقوقی و قضایی بررسی و تصویب شد.
وی افزود: به نظر می‌رسد با توجه به حجم تعداد طرح‌هایی که در مجلس کنونی اعلام وصول شده است، امکان تصویب این طرح نیز به عمر این مجلس نرسد و مجلس خلاء قانون گذاری این زمینه یعنی تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن وجود نداشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: اسیدپاشی در کشور آثار اجتماعی زیان باری دارد علاوه بر آن آثار روحی و روانی فراوان بر فرد آسیب دیده یا بزه دیده بسیار است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.