ارتباط با ما در

بررسی علل گرانی خودرو در کمیسیون صنایع/ با محتکران برخورد می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خبرهایی مبنی بر کاهش میزان عرضه خودرو به بازار وجود دارد که هفته آینده در این کمیسیون بررسی می‌شود و اگر اثبات شود، دستگاه قضا با محتکران برخورد می‌کند.

منتشر شده

محسن کوهکن با اشاره به افزایش شدید قیمت خودرو، اظهار داشت: چند هفته پیش شرکت‌های خودروساز نامه‌ای به رئیس مجلس نوشتند و در آن مشکلاتشان را مطرح کردند که لاریجانی آن نامه را به کمیسیون صنایع و معادن جهت رسیدگی ارجاع داد و به محض دریافت این نامه، کمیسیون صنایع و معادن اولین جلسه خود را در شرکت سایپا برگزار کرد و ضمن برگزاری جلسه‌ای با هیئت مدیره این شرکت خودروسازی، از خط تولید آن بازدید کردیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان در آن بازدید بحث‌های جدی درباره خودرو و به ویژه قیمت آن مطرح کردند و اطلاعاتی هم جمع‌آوری شد، گفت: قطعاً کمیسیون صنایع و معادن باز هم علل افزایش قیمت خودرو را بررسی می‌کند و روی این موضوع بسیار حساس است.

کوهکن با بیان اینکه در وهله اول باید علت افزایش خودرو مشخص شود، تصریح کرد: اگر قیمت خودروهای وارداتی افزایش پیدا کرده است، باید بررسی کنیم که آیا واردات خودرو ممنوع شده است؟ آیا برای ورود خودرو به کشور سختگیری شده است یا آنکه آیا حقوق گمرکی و سود بازرگانی افزایش پیدا کرده است؟

وی بیان کرد: در مورد تولیدات داخلی هم باید این تفکیک را در نظر گرفت که برخی از خودروها کمترین وابستگی را به ارز دارند اما خودروهایی هم داریم که وابستگی‌شان به ارز بیشتر است و نوسانات نرخ ارز روی افزایش قیمت این خودروها تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه میزان ارزبری خودروها در افزایش قیمت آنان دخیل است، تصریح کرد: با افزایش نرخ ارز، کاملاً طبیعی است که خودروهایی که وابستگی بیشتری از لحاظ قطعات تولیدی به خارج از کشور دارند، بیشتر تحت تأثیر این موضوع قرار گیرند که لازم است سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان این مسئله را مورد توجه قرار دهن

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.