ارتباط با ما در

ناشران کودک‌ونوجوان و دانشگاهی، پرتخلف‌ترین ناشران نمایشگاه

رئیس هیأت رسیدگی به تخلفات ناشران در نمایشگاه کتاب با اشاره به صدور ۱۰۹ رأی برای ناشران متخلف در نمایشگاه گفت: بخش کودک‌ونوجوان و دانشگاهی پرتخلف‌ترین ناشران نمایشگاه کتاب امسال بوده‌اند.

منتشر شده

داریوش رضوانی رئیس هیأت رسیدگی به تخلفات ناشران در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ظهر امروز سه شنبه ۱۰ اردیبهشت در جمع خبرنگاران درباره تخلفات رصد و بررسی شده در نمایشگاه کتاب عنوان کرد: تخلفات ناشران از کانال‌های مختلف به دست ما رسیده و مورد بررسی قرار گرفته ما تا به امروز ۵ جلسه برای رسیدگی به این تخلفات تشکیل دادیم و در این جلسات ۱۶۰ گزارش بررسی و ۱۰۹ رأی نیز صادر شده که این آرا شامل تعطیلی نصف روز و یک روز غرفه‌ها تا تعطیلی آنها تا پایان نمایشگاه محرومیت از نمایشگاه سال آینده و حتی محرومیت در نمایشگاه تا سه سال آینده همچنین برخی ناشران اخطار کتبی، تعهد و درج تخلف در پرونده و حتی حکم محرومیت از حضور در نمایشگاه‌های استانی را دریافت کرده اند. امسال همچنین برای اولین بار برای برخی تخلفات حکم قطع دستگاه کارتخوان و جمع آوری آن صادر شده است. این آرا هم برای ناشران دولتی و هم برای ناشران بخش خصوصی صورت گرفته است.

رضوانی در تشریح آرای صادر شده گفت: ۱۵ رأی با موضوع تعطیلی غرفه‌ها برای یک روز، سه روز و نصفه روز برای ناشران متخلف صادر شده، ۴ رأی با عنوان تعطیلی غرفه تا پایان نمایشگاه صادر شده، ۲۹ رأی با عنوان اخطار کتبی، درج در پرونده، تعطیلی غرفه تا پایان نمایشگاه، محرومیت از حضور در نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاه‌های استانی صادر شده است، ۶۱ رأی نیز با عنوان جمع آوری کتاب، اخطار کتبی، درج در پرونده، اخذ تعهد و قطع دستگاه کارتخوان صادر شده است.

وی افزود: امسال تاکنون دو مورد تخلف در زمینه نقد کردن بن کارت یارانه‌ای رصد شده است و در زمینه فروش کتاب‌های غیرمرتبط چهار مورد تخلف، در زمینه فروش کتاب‌های افست یک مورد تخلف و در زمینه واگذاری غرفه‌ها به غیر یک مورد تخلف احصاء و مورد بررسی و صدور رأی قرار گرفته است.

رضوانی همچنین گفت: بیشترین تخلف در نمایشگاه امسال مربوط به فروش کتاب سایر ناشران و فروش آثار بدون شناسنامه بوده است که ۴۹ گزارش در این حوزه به ما رسیده است. همچنین در حوزه فروش کالاهای غیر از کتاب نیز به ویژه در بخش کودک و نوجوان توجه بسیاری انجام شد و ۲۰ گزارش تخلف دریافت و رسیدگی شد. در این زمینه یک هیأت تخصصی از سوی ما تمام بخش کودک و نوجوان را مورد بررسی قرار دادند و به متخلفان تذکر دادند که برخی از آنها با پذیرش تخلفات نسبت به رفع آن اقدام کردند و البته در ۲۱ مورد پافشاری و اصرار بر تخلف را شاهد بودیم.

رئیس هیأت رسیدگی به تخلفات ناشران در نمایشگاه کتاب ادامه داد: مساله رعایت نشدن مقررات همچون بسته بودن غرفه یا عرضه کتاب ناشران دیگر بدون نمایندگی و همچنین عدم رعایت شئونات اسلامی موضوع ۲۶ پرونده ناشران بوده و در کنار آن مساله فروش کتاب‌های بدون مجوز نیز در ۵ پرونده مورد توجه و بررسی ما قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: بخش‌های کودک و نوجوان و دانشگاهی پرتخلف ترین بخش نمایشگاه کتاب در این دوره تاکنون بوده است.

رضوانی در پایان تاکید کرد: آئین نامه فعلی حضور در نمایشگاه کتاب که این الزام را ایجاد می‌کند که هر ناشری که در ۴ سال گذشته بیش از ۴۰ عنوان کتاب منتشر کرده می‌تواند و این حق را دارد در نمایشگاه حضور پیدا کند بدون شک باید اصلاح شود برای نمایشگاه کتاب سال آینده باید این آئین نامه جراحی شود و تدبیری اندیشیده شود تا تنها به واسطه این عدد و رقم که برخی از ناشران متخلف با گرفتن مجوز یک کتاب در چند استان آن را برای خود به دست می‌آورند مبنای حضور در نمایشگاه کتاب نشود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.