ارتباط با ما در

پرجستجوترین‌ها در نمایشگاه کتاب تهران

مدیر کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب آماری جالب از پرجستجوترین موضوعات در سایت اطلاع‌رسانی نمایشگاه ارائه داد.

منتشر شده

محمدحسین متولی عنوان کرد: مهمترین وظیفۀ کمیته اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب، ارائه اطلاعات لازم به مخاطبان برای دسترسی ساده‌تر آنها به ناشران مورد نظر است. در این راستا همه ساله نرم‌افزاری آماده می‌شود که مخاطبان با مراجعه به غرفه‌های اطلاع‌رسانی موجود در فضای نمایشگاه می‌توانند با کمک نیروهای اطلاع‌رسان، به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنند.

وی افزود: امسال برای اولین بار سایت ویژۀ اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب در نشانی اینترنتی www.book۳۲.ir راه اندازی شده که با هدف ساده‌شدن دسترسی مخاطبان به اطلاعات نمایشگاه کتاب طراحی شده است. در این سایت علاوه بر اینکه مخاطبان می‌توانند به سادگی نقشه‌های مختلف نمایشگاه، برنامه‌های جنبی، اطلاعات جانمایی ناشران و … را دریافت کنند، امکان جستجوی ناشران و کتاب‌های عرضه شده وجود دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: البته در سال‌های اخیر بخشی از سایت ثبت نام ناشران به امر جستجو اختصاص می‌یافت اما از آنجا که کارکرد اصلی سایت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور اطلاع‌رسانی خبری است، عملاً دسترسی به بخش جستجوی ناشران و کتاب‌ها در کنار مجموعۀ عظیم اطلاعات کاربردی دیگر که در آن سایت وجود دارد دشوار بود. همچنین جستجوی آن سایت به شکل بسیار حرفه‌ای و برای افراد متخصص در حوزه جستجو طراحی شده که برای مخاطب عام، ممکن بود ایجاد سردرگمی کند. به همین دلیل کمیته اطلاع‌رسانی سی و دومین نمایشگاه کتاب، یک وب‌سایت به شکل ویژه برای اطلاع‌رسانی بر اساس قانون سادگی هر چه بیشتر در طراحی UI/UX و سرعت بالا اجرا کرد.

متولی ادامه داد: یکی از نکات بارز وب اطلاع‌رسانی سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، وجود اطلاعات درباره وضعیت جستجوها است.

محمدحسین متولی مدیر کمیتۀ اطلاع‌رسانی سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به موضوع اهمیت داده و اطلاعات در بحث بازاریابی به این موضوع اشاره کرد که امسال، داده‌های مربوط به جستجوهای مخاطبان در اختیار ناشران و مردم قرار خواهد گرفت تا از آن در فرآیندهای تحلیل بازار و برنامه‌ریزی بازاریابی خود استفاده کنند.

مدیر کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب افزود: در وب‌سایت اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب، دو نوع جستجو وجود دارد. جستجو بر اساس نام ناشر و جستجو بر اساس مشخصات کتاب‌ها. برای اولین بار، آمار جستجوهای مخاطبان نمایشگاه کتاب در سایت اطلاع‌رسانی توسط کمیته اطلاع‌رسانی سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران منتشر می‌شود. تا روز ششم نمایشگاه کتاب، بخشی از ناشرانی که نام آنها بیشترین میزان جستجو را در این سایت داشته است عبارت بوده‌اند از: چشمه، قطره، ققنوس، نگاه، نی، نیلوفر، سوره مهر، خوارزمی، نشر نو، کوله پشتی، مرکز، نیماژ ماهی، پارسه، هرمس.

به گفته متولی در بخش جستجوی کتاب، بیشترین جستجوها به ترتیب عبارت بوده‌اند از: ملت عشق، من سر قولم هستم، انسان خردمند، دنیای سوفی، خودت باش دختر، سووشون، وقتی نیچه گریست، نخل و نارنج، جز از کل، کلیدر، مثل آمازون باشید، کیمیاگر، شدن، کوری، اثر مرکب، هری پاتر، هنر شفاف اندیشیدن، تئوری انتخاب، اکنون، سمفونی مردگان، گاو بنفش، جنگ و صلح، مسری، من پیش از تو، شازده کوچولو، صد سال تنهایی، از خوب به عالی، بینوایان، زبان بدن، ۱۹۸۴، بورس، راز، روش تحقیق، بوف کور، اسیر در قلاب، قلعه حیوانات، دختر و مکافات.

وی تاکید کرد: این، آمار مربوط به اطلاع‌رسانی از طریق وب‌سایت book۳۲.ir و بر اساس داده‌های بیش از یکصد هزار جستجوی انجام شده در شش روز اول نمایشگاه کتاب ارائه شده است. داده‌های کامل جستجوها همراه با جستجوی انجام شده در ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی سطح نمایشگاه بعد از پایان نمایشگاه منتشر خواهد شد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.