ارتباط با ما در

زهرا نژاد بهرام اظهار کرد:

سه اتفاق خطرناک در تهران از زبان عضو شورای شهر

منتشر شده

زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در ارتباط با مطالب مطرح شده مبنی بر وقوع سیل در تهران در شباهت بزرگراه امام علی (ع) با دروازه‌ قرآن شیراز اظهار داشت: سه اتفاق خطرناک سیل، زلزله و فرونشست زمین تهران را تهدید می‌کند و مدیران شهری تلاش کرده اقدامات لازم را جهت مقابله با این بلایا انجام دهند.

وی افزود: متأسفانه انجام ساخت و ساز در مسیر رودخانه‌ها که در گذشته انجام گرفته خطرساز است و از طرفی طبیعت مسیر خود را حکاکی کرده و زمانی که رودخانه‌ها و مسیر سیلاب‌ها خشک بوده برخی فضاها مورد استفاده قرار گرفته است.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران اعلام کرد: برای مقابله با این مسئله راهکارهایی کوتاه، میان‌مدت و بلندمدت وجود دارد که لایروبی و آماده‌سازی مسیر رودخانه‌ها از جمله راهکارهای کوتاه‌مدت است. جلوگیری از ساخت و ساز در مسیر سیلاب از جمله موضوعاتی است که مدنظر قرار داشته و باید اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌ای انجام گیرد.

نژادبهرام گفت: جابه‌جایی و تخلیه ساخت و سازها مکان‌هایی که در مسیر سیلاب ساخته شده از راهکارهای بلندمدت به شمار می‌رود و باید توجه داشت که نمی‌توان طبیعت را دست‌کم گرفت. متأسفانه پل فتح در منطقه ۱۸ روی رودخانه کن قرار داشته و در حال حاضر فاصله آب رودخانه تا پل کم بوده که شهرداری این منطقه در راستای انجام اقداماتی جهت مقابله با این مسئله است.

وی خاطرنشان کرد: از ۲۹ اسفند ماه گذشته که بارندگی‌های شدید آغاز شده همزمان لایروبی از مسیر سیلاب‌ها نیز در حال انجام بوده ولی باید توجه داشت که آموزش مهمترین راهکار جهت مقابله با حوادث و بلایا به شمار می‌رود از طرفی مقابله قانونی با ساخت ‌و سازهای غیرمجاز از طرف شهرداری،‌ قوه قضائیه و فرمانداری می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.