ارتباط با ما در

پروانه مافی نماینده تهران و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

بودجه ۹۸ به شدت انقباضی است/ ریخت‌وپاش‌های بودجه باید حذف شود

اساساً بودجه سال ۹۸ به دلیل شرایط تحریم و مسائل و مشکلاتی که در حوزه صادرات نفت داریم به‌شدت انقباضی است.

منتشر شده

جامعه ایرانی- یک نماینده مجلس تأکید کرد: بسیار مهم است که در هنگام بررسی لایحه بودجه ۹۸ در مجلس لابی‌گری انجام نشود. اگر بتوانیم نمایندگان را به‌جایی برسانیم که تحت تأثیر لابی‌های شخصی، گروهی، سیاسی و منطقه‌ای نباشند بسیار کار بزرگی کرده‌ایم.

 پروانه مافی نماینده تهران و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با جامعه ایرانی با تأکید بر لزوم حذف ردیف‌های غیر ضرور در بودجه ۹۸، گفت: اساساً بودجه سال ۹۸ به دلیل شرایط تحریم و مسائل و مشکلاتی که در حوزه صادرات نفت داریم به‌شدت انقباضی است. به دلیل انقباضی بودن بودجه سال ۹۸ باید هرگونه ردیف و اعتباری که غیر ضرور است و مناسبتی با ضروریات کشور ندارد، حذف شود.

وی ادامه داد: افرادی که در کمیسیون تلفیق بودجه قرار می‌گیرند به‌واقع مسئولیت سنگینی دارند و توصیه می‌کنم کسانی که نمی‌توانند در این حوزه ورود کنند وارد کمیسیون تلفیق نشوند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ بسیار پرمسئولیت‌تر از هرسال دیگر است. چون باید با دقت، توجه و تخصص بر روی حوزه مالی و بودجه کار کرد تا به‌خوبی بودجه‌ای که در کاسه خزانه است را به عدالت بین ضروریات و برای معیشت و تنگناهای مردم تقسیم کند.

مافی با اشاره به لابی‌های انجام‌شده در زمان بررسی بودجه در مجلس، گفت: بسیار مهم است که در هنگام بررسی لایحه بودجه ۹۸ در مجلس لابی‌گری انجام نشود. اگر بتوانیم نمایندگان را به‌جایی برسانیم که تحت تأثیر لابی‌های شخصی، گروهی، سیاسی و منطقه‌ای نباشند بسیار کار بزرگی کرده‌ایم.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تأکید کرد: اگر بودجه ۹۸ تحت تأثیر لابی‌ها قرار بگیرد نمایندگان کمیسیون تلفیق هم دچار خسران دنیا می‌شوند و هم آخرت. تنگناهای معیشتی برای مردم فراوان است. ۱۰ درصد کل کشور را بازنشستگان تشکیل می‌دهند که آن‌ها عمرشان را برای خدمت به مردم در دستگاه‌های مختلف صرف کرده‌اند که در حال حاضر در شرایط بسیار بد و تنگناهای معیشتی قرار دارند.

او ادامه داد: در بودجه ۹۸ باید گروه‌های آسیب‌پذیر در اولویت باشند و واحدهای اعتباری غیر ضرور و ریخت‌وپاش‌هایی که در بودجه وجود دارد، کاملاً حذف شود. باید در بودجه سال آینده به معیشت، رفع حوائج و نیازهای اصلی و اولیه مردم توجه شود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.