ارتباط با ما در

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس: 

طرح رتبه‌بندی معلمان در کمیته اجتماعی دولت تصویب شد

جبار کوچکی‌نژاد تاکید کرد: با توجه به بازنشستگی بیش از ۴۰۰ هزار فرهنگی در سال‌های آتی،‌ می‌توان از همین نیروهای حق‌التدریسی و یا آموزش‌‌دهنده‌ها برای تأمین نیازهای آموزشی استفاده کرد.

منتشر شده

جامعه ایرانی – نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان در کمیته اجتماعی دولت خبر داد.

جبار کوچکی‌نژاد اظهار داشت:‌ در حال حاضر حدود ۳ هزار نفر اعم از حق‌التدریسی،‌ نیروهای نهضت سوادآموزی و یا آموزش‌دهنده در سطح استان گیلان وجود دارند که باید هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف آنان اقدام شود.

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود هزار و ۱۰۰ نفر نیروی حق‌التدریسی بلاتکلیف در گیلان وجود دارد عنوان کرد: با توجه به نیاز شدید مجموعه آموزش و پرورش کشور می‌توان از این نیروها در بخش‌های پرورشی،‌ مشاوره و حتی مدیریت و معاونت استفاده کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس نیاز کشور در حوزه نیروهای آموزشی را در سال‌های آینده بسیار چشمگیر اعلام کرد و گفت: با توجه به بازنشستگی بیش از ۴۰۰ هزار فرهنگی در سال‌های آتی،‌ می‌توان از همین نیروهای حق‌التدریسی و یا آموزش‌‌دهنده‌ها برای تأمین نیازهای آموزشی استفاده کرد.

کوچکی‌نژاد به اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان و وعده‌ دولت‌های مختلف در این مورد نیز اشاره کرد و اظهار داشت: نظام رتبه‌بندی معلمان از نیازهای اساسی جامعه فرهنگیان است به همین علت بنده در مجلس هشتم به تدوین و تقدیم لایحه آن توسط دولت اصرار بسیار زیادی داشتم.

وی دادن یک‌سری وعده‌های غیرواقعی توسط دولت فعلی به فرهنگیان را مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: به‌جهت اهمیت بالای موضوع نظام رتبه‌بندی معلمان،‌ مجلس در ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه دولت را موظف کرد تا لایحه اجرای این طرح را تهیه و به مجلس ارسال کند.

نماینده مردم رشت در مجلس از اخطارهای فراوان مجلس به وزیر آموزش و پرورش و عزم نمایندگان برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان سخن گفت و عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها و بررسی‌های انجام‌شده در مجلس اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان به حدود ۱۵هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان در کمیته اجتماعی دولت خبر داد و ابراز داشت: مشخص شدن روش تدریس و مسیر رشد کنار ارتقاء منزلت اجتماعی فرهنگیان و افزایش حقوق و دستمزد از جمله مزیت‌های اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.