ارتباط با ما در

صادقی:

 اعتراض دانشجویی مصداق امید به آینده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:ناامیدی باعث می شود دانشجویان حالت اعتراضی داشته باشند اما همین که دانشجویان اعتراض می کنند نشانگر این است که امیدوارند.

منتشر شده

جامعه ایرانی – عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اعتراض دانشجویان، نوعی امید تلقی می شود؛ یعنی در پس این اعتراض، به اصلاح امور در آینده امید است.

محمود صادقی بزرگ ترین مشکل کنونی دانشجویان را ناامیدی دانست و افزود: دانشجو درگیر این موضوع است که چگونه می تواند داشته ها و ذخیره دانایی خود را در جامعه پیگیری کند تا در آینده بویژه در زمینه اشتغال یا ادامه تحصیل دغدغه ای نداشته باشد.
استاد دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: ناامیدی باعث می شود دانشجویان حالت اعتراضی داشته باشند اما همین که دانشجویان اعتراض می کنند نشانگر این است که امیدوارند.
«مسئولان باید همه تلاش خود را در این مسیر قرار دهند که با برنامه هایی در جامعه- به طور عام- و در دانشگاه ها- به طور خاص- امیدواری بیشتری به وجود آورند».

 پیشرفت های دانشگاهی در دوران پس از انقلاب

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد نظام اسلامی در دانشگاه ها در ۴۰ سال گذشته گفت: انقلاب اسلامی در بیشتر بخش های مربوط به دانشگاه ها موفق بوده است، بویژه در توسعه دانشگاه ها، افزایش فضاهای علمی، توسعه مقاطع تحصیلات تکمیلی، بسط عدالت آموزشی در آموزش عالی بخصوص مناطق محروم کشور که با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، قابل مقایسه نیست.
وی یادآوری کرد پیش از انقلاب حدود ۱۵۰ هزار دانشجو داشتیم که امروز این میزان به چند میلیون نفر رسیده و در بحث های علمی و پژوهشی بویژه صنایع، فناوری های نوین (های تک)، زیستی و هسته ای نیز رشد مناسبی داشته ایم. همچنین دانشگاه های ما پیش از انقلاب ظاهری مردانه داشتند اما امروز نسبت حضور زنان و دختران در دانشگاه ها نسبت به مردان افزایش یافته است.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فضایی که در دوران استبداد حاکم بود از بین رفته و فضای دانشگاه ها نسبت به قبل از انقلاب بازتر و آزادی ها و فعالیت ها سیاسی و اجتماعی دانشجویان در دانشگاه به نسبا مطلوب شده است.
«دانشجو، جوان و آرمانگرا بوده و آرمان وی عدالت، برابری و آزادی است و با وجود تلاش نظام برای رسیدن به این نقاط اما این تلاش ها کافی نیست».

فقدان توازن در توسعه بخش آموزش عالی 

صادقی اضافه کرد: متاسفانه در سال های بعد از انقلاب توسعه بی رویه ای در بخش آموزش عالی داشتیم و توزیع آن فاقد توازن است. همچنین آنچه در دانشگاه آموخته می شود در صحنه عمل چندان اجرا نمی شود و براساس نیازها نیست، یعنی نیازهای ما با رجوع به ذخیره دانایی برطرف نمی شود.
وی یکی از نقص های کنونی در بخش دانشجویی کشور را جمعیت بیکار فارغ التحصیلان دانشگاهی دانست و تصریح کرد: متاسفانه بحران بیکاری در میان دانش آموختگان و دانشجویان، فضای دانشگاه را یاس آلود می کند که بخشی از این معضل به وسیله خود جامعه دانشگاهی قابل حل است و بخشی دیگر به سیاست گذاری های نظام در هر سه قوه باز می گردد.
به گزارش ایرنا، شانزدهم آذر سال ۱۳۳۲ اندک زمانی پس از کودتای بیست و هشتم مرداد، دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران به سفر «ریچارد نیسکون» معاون رییس جمهوری وقت آمریکا به ایران اعتراض کردند.
بر اثر شلیک نظامیان حکومت پهلوی به جمع دانشجویان، سه دانشجو به نام های مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ نیا به شهادت رسیدند.
کنفدراسیون دانشجویان ایرانی خارج از کشور که مرکز اجتماع و مباحثه مخالفان حکومت پهلوی در خارج از ایران بود، این روز را «روز دانشجو» نامید و هر سال در این روز اعتصاب های دانشجویی به راه می‌افتاد.
پس از انقلاب اسلامی، شانزدهم آذر به عنوان روز دانشجو در تقویم رسمی ایران جای گرفت.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.