ارتباط با ما در

محققان مطرح کردند

بهترین مکمل‌ها برای بهبود سندرم روده تحریک‌پذیر

علائم سندرم روده تحریک‌پذیر عموماً در طول زمان می‌آیند و می‌روند، و اینکه تا چه اندازه ادامه خواهند داشت از چند روز تا چند ماه برآورد شده است.

منتشر شده

جامعه ایرانی– سندرم روده تحریک‌پذیر شرایطی است که دستگاه گوارش را تحت تأثیر قرار می‌دهد و دارای علائمی چون گرفتگی معده، نفخ و اسهال است.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نشریه اکسپرس، این در حالی است که تغییراتی ساده در رژیم غذایی و سبک زندگی و همچنین استفاده از برخی مکمل‌ها می‌تواند به بهبود این بیماری کمک کند.

علائم سندرم روده تحریک‌پذیر عموماً در طول زمان می‌آیند و می‌روند، و اینکه تا چه اندازه ادامه خواهند داشت از چند روز تا چند ماه برآورد شده است.

این بیماری یک مشکل دائمی است که می‌تواند بر زندگی روزمره افراد تأثیر بگذارد اما متأسفانه درمانی ندارد. تغییراتی در رژیم غذایی، از جمله مصرف غذاهای خانگی و استفاده از مواد اولیه تازه می‌تواند به کنترل علائم آن کمک کند.

بااین‌حال برخی کارشناسان می‌گویند استفاده از مکمل‌های ویتامینی در کنار این تغییرات نیز کمک خوبی است. کیم لانگ، متخصص تغذیه پنج مکمل را در این زمینه توصیه می‌کند.

ویتامین دی

خواص ضدالتهابی ویتامین دی کمک خوبی به بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر است. لانگ در این باره می‌گوید: «تحقیقات اخیر نشان داد که تعداد قابل‌توجهی از مبتلایان به این بیماری از کمبود ویتامین رنج می‌برند و مکمل‌های ویتامین دی توانسته به کاهش اسهال آن‌ها کمک کند.»

بدن ما ویتامین دی خود را از نور خورشید تأمین می‌کند، بنابراین با نزدیک شدن به زمستان به افرادی که مبتلا به نوع اسهالی این بیماری هستند، توصیه می‌شود از مکمل ویتامین دی استفاده کنند.

زینک

شکم ما نقش مهمی در ایمنی بدن ما ایفا می‌کند و زینک می‌تواند به عملکرد سیستم ایمنی کمک کند. کیم تشریح کرد: «با وجود آنکه زینک می‌تواند اسهال پس از عفونت کمک کند، مطالعات اندکی در مورد تأثیر آن بر سندرم روده تحریک‌پذیر صورت گرفته است.»

وی در ادامه افزود: «اگر می‌خواهید از زینک استفاده کنید، نوع مایع آن را مصرف کنید که حداکثر میزان جذب را داشته باشد.»

پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها ریزجاندارانی هستند که می‌توانند برای دستگاه گوارش شما مفید واقع شوند. کیم در این باره گفت: «شواهد خوبی وجود دارد دال بر اینکه پروبیوتیک ها اسهال را بهبود می‌بخشند، چه این اسهال ناشی از مشکلات معده و عدم تحمل لاکتوز باشند چه ناشی از سندرم روده تحریک‌پذیر.»

لاکتاز

اگر سندرم روده تحریم پذیر اسهالی دارید، احتمالاً دچار عدم تحمل لاکتوز هم هستید. کیم می‌گوید: «اگر روده کوچک شما نمی‌تواند آنزیم لاکتاز کافی تولید کند، احتمالاً مشکل هضم شیر و ماست خواهید داشت.»

وی در ادامه افزود: «نتیجه این امر اغلب از دست دادن اسهال، نفخ و باد معده است. اضافه کردن لاکتاز به شیر یکی از راه‌های ساده برای کاهش این علائم است. شما همچنین می‌توانید از شیر بدون لاکتوز استفاده کند تا این اطمینان حاصل شود که کلسیم لازم را به‌طور روزانه جذب می‌کنید.»

جاذب‌های روده

کیم می‌گوید: «انتروسل یک جاذب روده است که به بهبود سندرم روده تحریک‌پذیر اسهالی کمک می‌کند.»

وی در ادامه افزود: «ترشح زیاد هیستامین و سروتونین در شکم یکی از علائم تشدید کننده این بیماری هستند. انتروسل به این مواد و سایر مواد آسیب‌رسان در معده می‌چسبد و آن‌ها را از طریق مدفوع دفع کرده و از شدت اسهال می‌کاهد.»

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.