ارتباط با ما در

جراحی اسلیو معده دکتر مهدی سلیمی

جراحان متخصص با انجام عمل لاغری اسلیو معده هدف نخست را که حذف بخش اعظمی از معده است را دنبال می کنند زیرا با کاهش هفتاد درصد حجم معده، گنجایش آن را تا حد بسیار زیادی کاهش میدهند که در کاهش وزن بیماران بسیار تاثیرگذار است.

منتشر شده

با ما همراه شوید تا بیشتر با جراحی اسلیو معده آشنا شوید.

مقدمه

با ما همراه باشید تا در خصوص جراحی اسلیو معده دکتر مهدی سلیمی، مزیت های آن و افرادی که کاندیدای انجام جراحی اسلیو معده هستند مطالب کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

 

 

. جراحی اسلیو معده چیست؟

. مزیت های جراحی اسلیو معده را نام ببرید؟

. چه افرادی کاندیدای انجام جراحی لاغری اسلیو معده هستند؟

. هدف اصلی از انجام عمل لاغری اسلیو معده چیست؟

. دلیل نامگذاری عمل اسلیو معده چیست؟

 

جراحی اسلیو معده

این عمل چاقی به یک متد درمانی بسیار پرطرفدار در بین بیماران مبتلا به اضافه وزن بالا تبدیل شده است. در این تکنیک جراحی از طریق یک عمل جراحی ساده و به روز، جراحان متخصص شرایط نرمالی را جهت تقلیل وزن در فرد ایجاد می نمایند که بایستی متذکر شد در بین تمامی عمل های کاهش وزن دارای کمترین درصد پیامدهای دراز مدت احتمالی در بیماران است. این عمل لاغری یک شیوه جراحی است که کم کردن مصرف محصولات غذایی در بیماران تحت عمل جراحی را با افت وزن قابل توجهی همراه می سازد. جراحان متخصص جهت انجام این عمل لاغری برای بیماران از شیوه لاپاراسکوپی استفاده می نمایند که از این طریق اقدام به حذف هفتاد و پنج درصد از حجم معده که سبب افزایش وزن بیمار شده است می نمایند. بنابراین معده باقیمانده در این جراحی بیشتر لوله ی شکل و به یک آستین شباهت دارد که خوراکی های کمتری را در خود جای میدهد. این متد درمانی اغلب در بیمارانی که دارای BMI بالغ بر چهل کیلوگرم هستند و یا اضافه وزن آنها به صورت چاقی گلابی شکل است توصیه می گردد. براساس مطالعات انجام شده ترشح هورمون گرلین در حس گرسنگی در افراد بسیار تاثیرگذار است که جراحان متخصص با حذف بخش اعظمی از معده در طی جراحی اسلیو معده، تولید این هورمون را تا حد قابل توجهی تقلیل می نمایند. زیرا جراحان متخصص براین باورند که ناحیه از معده که در زمان جراحی اسلیو معده حذف میشود، قسمت بسیار زیادی از این هورمون (گرلین) را تولید می نماید.

مزیت های جراحی اسلیو معده

این عمل چاقی دارای مزیت های متعددی است که عبارتند از:

  •   تقلیل حس گرسنگی و همچنین ایجاد بی اشتهایی در اغلب بیماران از مزیت های جراحی اسلیو معده به شمار می آید.
  •   مدت زمان این عمل جراحی نسبت به عمل بای پس معده یکی دیگر از مزیت های جراحی فوق محسوب می شود.
  •   حفظ پیلور معده، حفظ روده و همچنین پیشگیری از اختلالات گوارشی برآمده از عدم بخشی از روده از مزیت های دیگر جراحی اسلیو معده نیز به حساب می آید.
  •   جراحی اسلیو معده مانند جراحی باندینگ معده یا حلقه گذاری نیازی به تنظیمات ویژه ی ندارد که این امر نیز به نوبه ی خود از دیگر مزیت های جراحی لاغری فوق محسوب می شود.
  •   جراحان متخصص جهت انجام جراحی اسلیو معده از هیچ شیء خارجی در داخل معده بیماران استفاده می نمایند که می تواند مزیت دیگر جراحی چاقی به شمار آید.
  •   کاهش وزن بسیار و غیرقابل برگشت بودن جراحی نیز از مزیت های عمل لاغری اسلیو معده است.

هدف اصلی از انجام جراحی اسلیو معده

جراحان متخصص با انجام عمل لاغری اسلیو معده هدف نخست را که حذف بخش اعظمی از معده است را دنبال می کنند زیرا با کاهش هفتاد درصد حجم معده، گنجایش آن را تا حد بسیار زیادی کاهش میدهند که در کاهش وزن بیماران بسیار تاثیرگذار است. بایستی متذکر شویم از دیگر اهداف کلی جراحان متخصص از انجام عمل لاغری فوق غیرقابل برگشت بودن جراحی در بیماران دارای شاخص توده بدنی بالاست.

دلیل نامگذاری عمل اسلیو معده

پس از حذف قسمتی از حجم معده در بیماران، معده باقیمانده بیشتر شبیه آستین پیراهن و یا یک موز است. در زبان انگلیسی، آستین به معنای اسلیو است برهمین اساس تمامی جراحان متخصص دنیا، این عمل کوچک کننده معده را ( اسلیو معده ) نامگذاری می کنند. بیمارانی که به دلیل اضافه وزن بالا قادر به انجام فعالیت های روزانه و یا شغلی نیستند می توانند با انجام جراحی اسلیو معده، هشتاد درصد از وزن اضافی خود را از دست دهند و در یک بازه زمانی کوتاه به وزن ایده آل و مناسبی دست یابند.

افراد کاندیدای مناسب جهت انجام جراحی اسلیو معده

  •   بیمارانی که بعد از گذشت شش ماه با پیروی از برنامه رژیم غذایی مناسب، داروهای کاهش اشتها و همچنین فعالیتهای ورزشی منظم نتوانسته اند وزن قابل توجهی را از دست دهند جهت حفظ سلامتی و پیشگیری از بروز بیماریهای متعدد مرتبط با اضافه وزن بالا میتواند از این متد درمانی جهت حذف چربی های انباشته در بدن استفاده نمایند.
  •   بیمارانی که به نوشیدنی های الکلی و یا مواد مخدر اعتیاد دارند نیز کاندیدای انجام جراحی اسلیو معده هستند.
  •   افرادی که از لحاظ ذهنی آمادگی لازم جهت ایجاد تغییرات در شیوه زندگی و همچنین عادات غذایی خود را دارند نیز میتوانند از این عمل کوچک کننده معده نیز بهره مند شوند.
  •   درصورتیکه از لحاظ روانی و روحی در موقعیت کاملاً مطلوب و نرمالی قرار دارید یا به عبارتی با اختلالات روانشناختی نیز همراه نیستید میتوانید از این شیوه درمانی جهت دستیابی به کاهش وزن استفاده نماید.
  •   بیمارانی که اضافه وزن آنها مرتبط با مشکلات روانشناختی است یا به عبارت دیگر اضافه وزن آنها بیشتر روانی و یا عصبی است نیز کاندیدای انجام جراحی اسلیو معده نیز هستند.
  •   افرادی که از بهبودی عمومی مطلوبی برخوردار هستند نیز کاندیدای انجام جراحی اسلیو معده به شمار می آیند.

 

نکته در مورد علائم هشدار

بیمارانی که بعد از انجام عمل جراحی اسلیو معده با تب و لرز شدید، تهوع مداوم، درد و ناراحتی بسیار زیاد، عدم بلع مایعات ، قرمزی و یا تخلیه چرک در ناحیه تحت درمان همراه هستند بایستی به جراح متخصص خود مراجعه نمایند.

نتیجه گیری

امروزه جراحان متخصص جهت اینکه بیماران دارای شاخص توده بدنی بالا را از این عارضه نجات دهند، دو امر اساسی را در چارچوب عمل جراحی لاغری برای بیماران انجام میدهند. به این صورت که یا اقدام به حذف بخش اعظمی از معده در بیماران می نمایند و یا مسیر جذب محصولات غذایی را در بیماران به شدت تقلیل میدهند تا از این طریق هیچ نوع مواد غذایی جذب بدن بیماران نشود. جراحی فوق که در این مقاله بیان نمودیم نیز یکی از تکنیک های جراحی لاغری است که جراحان با استفاده از لاپاراسکوپی بر روی بیماران انجام می دهند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.