ارتباط با ما در

در آستانه "روز مجلس" مطرح شد

انتقاد عارف از طرح استیضاح ظریف

عارف نوشت: وزیر محترم امور خارجه‌ی کشورمان که به فرموده‌ی رهبر معظم انقلاب، یک چهره انقلابی و مؤمن است، در مقطع فعلی با پشتوانه ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های قدرت‌های بزرگ ایستادگی کرده است و حضورش در رأس دستگاه دیپلماسی کشور باعث عزت ایران در مجامع بین‌المللی شده است و طرح استیضاح ایشان در شرایط فعلی به هیچ‌وجه پسندیده نیست.

منتشر شده

جامعه ایرانی– رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر محترم امور خارجه‌ی کشورمان که به فرموده‌ی رهبر معظم انقلاب، یک چهره انقلابی و مؤمن است، در مقطع فعلی با پشتوانه ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های قدرت‌های بزرگ ایستادگی کرده است و حضورش در رأس دستگاه دیپلماسی کشور باعث عزت ایران در مجامع بین‌المللی شده است و طرح استیضاح ایشان در شرایط فعلی به هیچ‌وجه پسندیده نیست.

“محمدرضا عارف” در آستانه “روز مجلس” با تمجید از حقیقت‌طلبی شهید مدرس، در صفحه اینستاگرامش نوشت:

«دهم آذر سالروز شهادت آیت‌الله مدرس است. مرحوم مدرس یکی از الگوهای تاریخی به‌ویژه برای مجلسیان است. جایگاه مرحوم مدرس تا آنجا بود که ایشان الگوی امام خمینی(ره) در میدان سیاست و مبارزه بودند.

مدرس، فردی شجاع، متعهد، متعبد در برابر خدا، صریح‌اللهجه، باهوش، سیاستمدار و روشنفکر و غیرمرتجع، استقلال‌طلب، وطن‌خواه و ملی به‌معنای واقعی بود.

مدرس فردی حقیقت‌طلب و مبارز با تمامی مظاهر زر، زور و تزویر، و عدالتخواه بود و در زمان حضورش در مجلس ملی، به‌دنبال استیفای حقوق ملت بود.

مدرس در مورد روابط خارجی معتقد بود که با تمام دول دنیا باید روابط حسنه داشت و حد و اندازه‌ حسنه‌بودن نیز باید مشخص شود.

معتقدم، مجلس شورای اسلامی باید در طراز ملت بزرگوار ایران باشد. متاسفانه به‌دلیل برخی سازوکارهای بعضاً غلط در فرآیند انتخابات، از حضور چهره‌های فرهیخته در ادوار مختلف مجلس محروم بوده‌ایم. مطمئناً پیگیری مطالبات مردم در مجلس از عهده نمایندگانی برمی‌آید که نگران تایید صلاحیت‌شان در انتخابات آینده نباشند. به همین دلیل معتقدم ساز و کار انتخابات مجلس باید اصلاح شود.

از طرفی یکی از مهمترین وظایف مجلس، نظارت بر عملکرد دولت است. در مجلس دهم تلاش‌ شده، ضمن همراهی با دولت محترم به‌ویژه در شرایط سخت و دشوار کنونی کشور، از بُعد نظارتی هم غافل نشویم و در موقع لزوم از اهرم نظارتی هم استفاده شده است؛ ولی باید توجه داشت که استفاده از اهرم نظارتی نباید جنبه شخصی و خدای ناکرده به‌خاطر برخی منفعت‌طلبی‌ها و تسویه‌حساب‌های سیاسی باشد.

وزیر محترم امور خارجه‌ی کشورمان که به فرموده‌ی رهبر معظم انقلاب، یک چهره انقلابی و مؤمن است، در مقطع فعلی با پشتوانه ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های قدرت‌های بزرگ ایستادگی کرده است و حضورش در رأس دستگاه دیپلماسی کشور باعث عزت ایران در مجامع بین‌المللی شده است و طرح استیضاح ایشان در شرایط فعلی به هیچ‌وجه پسندیده نیست.

امیدوارم مجلس دهم در عمر باقی‌مانده خود بتواند به‌معنای واقعی با کمک دولت در بهبود شرایط کشور موثر باشد. به نظرم فراکسیون امید در تحقق وعده‌اش به جوانان وفادار بود و طرح اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان که با همراهی اکثر نمایندگان مجلس تصویب شد، خون تازه‌ای در بدنه‌ی مدیریتی کشور جاری کرد؛ که امیدوارم تا پایان دوره دهم مجلس شاهد تصویب قوانینی در جهت رفاه حال ملت ‌بزرگوار ایران از جمله تسریع در تصویب طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.»

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.