ارتباط با ما در

جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

مخالفت اکثریت مجلس با استیضاح ظریف/ امکان ندارد در کشور پول‌شویی وجود نداشته باشد

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص صحبت‌های خود دلایل متقن دارد، ضمن آنکه شنیده‌شده مستندات خود را برای دادستان ارسال کرده است.

منتشر شده

جامعه ایرانی- جعفرزاده ایمن آبادی درباره استیضاح محمدجواد ظریف اظهار داشت: استیضاح ظریف به مصلحت نیست و بدون شک با مخالفت اکثر نمایندگان روبرو خواهد شد در کنار این مسئله آقای ظریف هم توانمندی دفاع از خود را دارد.

پس‌ازآنکه محمدجواد ظریف در گفت‌وگویی ویدئویی باخبر آنلاین گفت «در ایران خیلی‌ها از پول‌شویی منفعت می‌برند و آنجاهایی که هزاران میلیارد پول‌شویی انجام می‌دهند حتماً آن‌قدر توان مالی دارند که برای تبلیغات و فضاسازی علیه قوانین ضد پول‌شویی، ده‌ها یا صدها میلیارد هزینه کنند.» با واکنش شدیدی روبرو شد.

سخنگوی قوه قضائیه از او سند درخواست کرد و گروهی از نمایندگان مجلس نیز مطرح کردند که محمدجواد ظریف را استیضاح خواهند کرد. روز سه‌شنبه استیضاح موردبحث با یازده بند که مهم‌ترین آن اظهارات و اتخاذ مواضع ناصواب ازجمله اتهام پول‌شویی به جمهوری اسلامی است، تقدیم هیئت‌رئیسه شد.

البته استیضاح وزیر امور خارجه تنها واکنش به قضیه پول‌شویی نبود روز سه‌شنبه حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی درباره درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس در مورد استیضاح علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی دلیل استیضاح را چنین بیان کرد «رئیس مجلس مصوبات الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی و اصلاح قانون مبارزه با پول‌شویی که موردایراد شورای نگهبان بوده است بدون ارجاع به کمیسیون و متعاقباً طرح در صحن علنی رأساً و مستقیماً و بدون اطلاع مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کرده است.»

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی درباره استیضاح محمد جواد ظریف و همچنین استیضاح علی لاریجانی گفت: تعداد استیضاح‌کنندگان از حدنصاب کمتر شده است. برای استیضاح رئیس مجلس باید حداقل ۲۵ امضا جمع شود که برخی امضاهای خود را پس گرفتند، بنابراین موضوع آن منتفی است.

وی درباره استیضاح رئیس مجلس و اختیار نمایندگان در این خصوص ابراز کرد: طبق ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی مجلس هرگاه نمایندگان به کیفیت اداره جلسات یا سایر امور مجلس و نحوه ایفای وظایف رئیس یا سایر اعضای هیئت‌رئیسه معترض باشند می‌توانند طی تقاضای کتبی با امضای حداقل ۲۵ نفر و یا به درخواست کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس، تشکیل هیئت رسیدگی به اعتراضات مرکب از رؤسای کمیسیون‌های تخصصی و اعضای کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس را درخواست کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی دراین‌باره که دلیل استیضاح را ارسال لایحه FATF به مجمع بدون درخواست مجدد نظر نمایندگان اعلام کرده است، گفت: امکان عدم تصویب لایحه FATF در مجلس وجود ندارد علاوه براین آقای لاریجانی هیچ کاری را بدون دلیل انجام نمی‌دهد و براین مسائل تسلط دارد.

وی درباره سرنوشت لایحه FATF مطرح کرد: این لایحه مورد تصویب قرار می‌گیرد. بخش اعظم مشکلات آن برطرف شده است و مشکل خاصی وجود ندارد، در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم با مسئله‌ای روبرو نمی‌شود و رای لازم را به دست خواهد آورد؛ زیرا این موضوع نیاز و ضرورت کشور محسوب می‌شود بر همین اساس بود که کارگروهی متشکل از مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شد.

جعفرزاده درباره استیضاح محمدجواد ظریف اظهار داشت: استیضاح ظریف به مصلحت نیست و بدون شک با مخالفت اکثر نمایندگان روبرو خواهد شد در کنار این مسئله آقای ظریف هم توانمندی دفاع از خود را دارد.

این عضو خانه ملت در ادامه تصریح کرد: وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص صحبت‌های خود دلایل متقن دارد، ضمن آنکه شنیده‌شده مستندات خود را برای دادستان ارسال کرده است.

وی دراین‌باره افزود: امکان ندارد که در کشور پول‌شویی وجود نداشته باشد زیرا اگر چنین بود نباید قانون آن را به تصویب می‌رساندیم.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.