ارتباط با ما در

روزنامه ارگان هلال احمر منتشر کرد

گزارش ویژه از ازدواج ناگهانی خمینی جوان

عروس‌خانم، «فاطمه دانش‌پژوه» است که در صفحه اینستاگرامش خود را شاعر، نویسنده و عکاس معرفی کرده و نزدیک به ۱۵۰۰ فالوور دارد که یکی از آنها سیداحمد خمینی است.

منتشر شده

جامعه ایرانی– سیداحمد خمینی بعد از معمم شدن احتمالا به دلیل ادامه تحصیل در علوم دینی و حوزوی – فعالیتهایش را در فضای مجازی بشدت کاهش داد و هم اکنون آخرین تصویرش در اینستاگرام مربوط به حضور در راهپیمایی اربعین در یک ماه پیش است؛ اما در همین مدت طولانی که خبری، خبر ازدواج او منتشر شد و دوباره نام احمد را نقل سایت‌ها و کانال‌های خبری کرد.

احمد خمینی متولد چهارم خرداد ۱۳۷۷ یعنی ۲۰ ساله است. او با نتیجه آیت‌الله العظمی گلپایگانی ازدواج کرده است و این‌گونه وصلت ها میان روحانیون شایع است. البته ازدواج این بار کمی غیرمنتظره بود و در مراسم عقدکنان او فقط عمو، خاله و دایی‌های داماد حضور داشتند. کل داستان خواستگاری و عقد کمتر از چهل روز طول کشید و شاید به همین دلیل حتی اشراقی‌ها در مراسم حاضر نبودند. ظاهرا آیت‌الله موسوی بجنوری عاقد این زوج بوده است و هنوز تاریخی برای مراسم اصلی تعیین نشده است.
عروس‌خانم، «فاطمه دانش‌پژوه» است که در صفحه اینستاگرامش خود را شاعر، نویسنده و عکاس معرفی کرده و نزدیک به ۱۵۰۰ فالوور دارد که یکی از آنها سیداحمد خمینی است.

اصل ماجرا چه بود؟

احمد خمینی ۲۰ ساله (متولد ۴ خرداد ۱۳۷۷) در شب ولادت حضرت رسول اکرم (ص) با نتیجه آیت الله العظمی گلپایگانی که در برخی خبرگزاری‌ها به اشتباه نتیجه آیت الله صافی گلپایگانی نوشته شده بوده عقد کرد تا وصلت سیاسی مذهبی دیگری بین خاندان امام وزعمای حوزه رقم بخورد. این نوع ازدواج‌ها سابقه بسیاری در بین پسران خاندان امام دارد؛ همان طور که شهید مصطفی خمینی، پسر ارشد امام، بادختر مرتضی حائری یزدی، فرزند آیت الله العظمی عبدالکریم حائری یزدی، موسس حوزه علمیه قم، ازدواج کرد و مرحوم سیداحمد خمینی نیز با فاطمه طباطبایی دختر آیت الله طباطبایی وصلت کرد.

سید حسن خمینی، پدر احمد خمینی جوان، نیز با خانواده موسوی بجنوردی وصلت کرده و عمویش سیدیاسر خمینی نیز پیوند خانوادگی با خاندان بزرگ صدر را محکم‌تر کرد. خبر ازدواج و سپس مهاجرت به نجف سیدعلی خمینی با نوه آیت الله سیستانی نیز مدت‌ها قبل در خبر‌ها به گوش رسید. حالا خمینی جوان و محبوب در فضای مجازی در اتفاقی غیر منتظره با خاندان گلپایگانی وصلت کرده است.

غیرمنتظره از آن جهت که می‌گویند شاید در مراسم عقدکنان ساده او، فقط فامیل‌های درجه یک و بسیار نزدیک؛ یعنی عمو و خاله و دایی‌های داماد حضور داشته اند. کل داستان خواستگاری و عقد کمتر از چهل روز طول کشیده و شاید به همین دلیل بسیاری از فامیل‌های دیگر، همچون اشراقی ها، در این مراسم کوچک و خودمانی حاضر نبودهاند، به سبک مراسم در شهر قم، کل خواستگاری و عقد کنان به روشی سنتی و در مجلسی با اکثریت زنانه برگزار شده است و هنوز تاریخی برای مراسم عروسی مشخص نشده است، خبر‌های تایید نشده می‌گویند آیت الله موسوی بجنوردی عاقد این عروس و داماد جوان بوده است.

عروس تازه خاندان خمینی کیست؟

فاطمه دانش پژوه نتیجه آیت الله العظمی سید محمدرضا موسوی گلپایگانی است؛ یکی از بزرگترین مراجع تقلید پس از آیت الله بروجردی که بسیاری تصویر او را با نماز خواندن بر پیکر امام خمینی (ره) به یاد دارند. دانش پژوه در پیج شخصی خودش را نویسنده، شاعر و عکاس معرفی کرده است. حقوق می‌خواند و نزدیک به ۱۵۰۰ فالوور دارد و البته مدت کوتاهی است که توسط پیج اصلی و پیج خصوصی احمد خمینی دنبال می‌شود. بیش از این احتمالا از نوعروس خانواده خمینی بیشتر خواهیم شنید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.