ارتباط با ما در

براساس گزارشی در روزنامه حریت

نوار صوتی بن سلمان درباره خاشقچی به دست سیا رسید

سازمان سیا نیز ظاهرا به این نتیجه رسیده که این محمد بن سلمان بوده که دستور قتل جمال خاشقچی را صادر کرده است.

منتشر شده

جامعه ایرانی- فرانسه به علت قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی, بر ۱۸ شهروند سعودی ممنوعیت های مسافرتی اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرانسه همچنین  هشدار داده است که با توجه به ادامه‌دار بودن روند بررسی این پرونده این تحریم‌ها می‌تواند در آینده علیه افراد بیشتری اعمال گردد.

وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «قتل خاشقچی یک جنایت بزرگ است که علیه آزادی مطبوعات و حقوق اساسی بشر صورت گرفته است. فرانسه می‌خواهد جزییات این مساله بطور کامل روشن شود. انتظار می‌رود که مقامات سعودی یک پاسخ شفاف، دقیق و کامل در این باره ارائه کنند.»

در همین حال روزنامه حریت در گزارشی نوشت: جینا هاسپل مدیر سازمان سیا در جریان سفر ماه اکتبرش به آنکارا اشاره کرد که این نوار مربوط به مکالمه‌ای میان محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و خالد بن سلمان برادرش و سفیر عربستان سعودی در آمریکا است. ظاهرا این دو برادر در جریان این تماس تلفنی درباره مشکلاتی که از انتقادات عمومی خاشقچی در خصوص سیاست‌های ریاض به وجود آمده بوده، صحبت می‌کنند.

در حالی که رسانه‌های ترکیه این اطلاعات درباره این نوار ادعا شده را افشا کردند، سازمان سیا نیز ظاهرا به این نتیجه رسیده که این محمد بن سلمان بوده که دستور قتل جمال خاشقچی را صادر کرده است. اطلاعاتی که سازمان سیا به دست آورد باعث شد تا جان برنان مدیر سابق این آژانس از کنگره آمریکا بخواهد تا این اطلاعات را غیرعلنی و افشا کند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با پیشنهاد اعمال تحریم علیه ریاض تقریبا موافق است. ترامپ شخصا روز سه‌شنبه اعلام کرد که سازمان سیا هیچ پاسخ قاطعانه‌ای در خصوص این‌که آیا ولیعهد عربستان سعودی از قتل خاشقچی مطلع بوده یا خیر ارائه نکرده است.

از طرفی جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا نیز گفت، تصور نمی‌کند سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و دولت عربستان به این یقین رسیده باشند که مسؤول قتل خاشقچی چه کسی است.

 

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.