ارتباط با ما در

کپی‌برداری ناشیانه از «بازی تاج و تخت» دردسرساز شد

موج انتقادها به توییت «تحریم ها در راهند» ترامپ

شرکت آمریکایی اچ.بی.او به استفاده دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از تصویرسازی و لحن متعلق به سریال «بازی تاج و تخت» ساخته این شرکت اعتراض کرد.

منتشر شده

جامعه ایرانی- اقدام ترامپ در انتشار تصویری از خودش در توییتر با عبارت «تحریم ها در راهند» مقامات و کاربران آمریکایی اقدام به اعتراض و تمسخر رئیس جمهور این کشور کردند.

به گزارش مهر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین پیام توییتری اش با انتشار تصویری از خود که نوشته «تحریم ها در راهند» بر آن حک شده، از بازگشت قریب الوقوع تحریم های ضدایرانی خبر داد.

این اقدام علاوه بر این که انتقاد مقامات آمریکایی را در پی داشت، موجب به سخره گرفته شدن ترامپ در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی آمریکا شد.

 			 				 					موج انتقادها به توییت جدید ترامپ

ریچارد نفیو معاون وزیر خارجه دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا که از طراحان تحریم های این کشور علیه ایران است، این اقدام ترامپ را منزجر کننده توصیف کرد.

وی در پیامی توییتری نوشت: صادقانه بگویم، این پیام منزجرکننده است. من مدتی طولانی به صورت مستقیم مسئول تحریم های آمریکا علیه ایران بودم. من به پیشرفت، طراحی و کاربرد این تحریم ها احساس غرور می کردم اما لذت نمی بردم.

نفیو افزود: چنین کاری رقت انگیز است و هزینه های انسانی بسیاری را (بر آمریکا) اعمال می کند. لطفا این مساله را جدی بگیرید.

در همین حال کاربران شبکه های اجتماعی و فضای مجازی با به تمسخر گرفتن اقدام ترامپ، وی را با شخصیت های منفور سریال «بازی تاج و تخت» که او از عبارات آن برای تصویر توییت خود استفاده کرده بود، مقایسه کردند.

در همین حال شرکت آمریکایی اچ.بی.او به استفاده دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از تصویرسازی و لحن متعلق به سریال «بازی تاج و تخت» ساخته این شرکت اعتراض کرد.

اچ.بی.او به شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا گفت: ما از این پیام مطلع نبودیم و ترجیح می دهیم نماد تجاری ما برای اهداف سیاسی مورد استفاده غیرقانونی قرار نگیرد.

این شرکت همچنین در پیامی توئیتری این اقدام ترامپ را به کنایه «سوء استفاده از نماد تجاری» توصیف کرد.

مایک پمپئو و استیو منوچین وزیران خارجه و خزانه داری آمریکا جمعه شب اعلام کردند که دور دوم تحریم های این کشور علیه ایران از دوشنبه ۵ نوامبر (۱۴ آبان ماه) اعمال می شود.

در واکنش به این اقدام، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و انگلیس با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند این کشورها و اتحادیه اروپا از شرکت‌هایی که تبادلات تجاری قانونی با ایران دارند حمایت می‌کنند.

در این بیانیه هدف اتحادیه اروپا حمایت از فعالان اقتصادی عنوان شده که تحت قوانین و مقررات اروپا و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد با ایران تجارت می‌کنند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.