ارتباط با ما در

در انتخابات میاندوره‌ای امریکا برای اولین بار دو رئیس جمهوری ایالات متحده رو در رو قرار می‌گیرند

اوباما: باید عقلانیت را به سیاست برگردانیم

باراک اوباما نیز در کمپین دموکرات‌ها در نوادا انتخابات میاندوره‌ای ۲۰۱۸ امریکا را حساس‌ترین انتخابات این کشور خواند و از مردم خواست به عقلانیت رأی دهند نه عوام‌فریبی.

منتشر شده

جامعه ایرانی- تگزاس یادآور فیلم‌های وسترن و غرب وحشی وحشی، دوشنبه شب میزبان دونالد ترامپی بود که با تأکید بر تمایلات راست افراطی‌اش، خود را ناسیونالیست خواند و با جهان‌گرا دانستن دموکرات‌ها جمعیت را تشویق به رأی دادن به جمهوریخواهان کرد.
در نقطه مقابل او باراک اوباما نیز در کمپین دموکرات‌ها در نوادا انتخابات میاندوره‌ای ۲۰۱۸ امریکا را حساس‌ترین انتخابات این کشور خواند و از مردم خواست به عقلانیت رأی دهند نه عوام‌فریبی.
این دوره از انتخابات میان‌دوره‌ای امریکا از منحصر به فردترین انتخابات این کشور در تاریخ انتخابات میان‌دوره‌ای آن است. در این انتخابات برای اولین بار دو رئیس‌جمهوری این کشور که یکی تنها دو سال است با کاخ سفید وداع کرده و دیگری هم‌اکنون در اووال آفیس حکم می‌راند، رودرروی هم قرار گرفته‌اند.
به‌گزارش سایت شبکه خبری «فاکس نیوز»، باراک اوباما در سخنرانی خود در جمع هواداران حزب دموکرات در شهر لاس‌وگاس از ایالت نوادا نخست به دفاع از میراث‌های خود که ترامپ سعی در ثبت آنها به‌نام خود دارد کرد و با اشاره به توسعه اقتصادی امروز امریکا گفت: به یاد بیاورید که چه کسی بازسازی اقتصاد را از دوره رکود اقتصادی بزرگ شروع کرد.
او سپس ترامپ را بدون اینکه از او نامی ببرد به «فساد سیاسی» متهم کرد و گفت: «من معتقدم باید به مردم واقعیت را گفت. این انتخابات، حساس‌ترین انتخابات امریکا است که من به عمر خودم دیده‌ام. به پای صندوق‌های رأی بیایید تا دموکراسی به خطر نیفتد.» اوباما از حاضران خواست دوستان، همسایگان و کسانی را که می‌شناسند در رأی دادن مردد هستند، تشویق به رأی دادن کنند. او تأکید کرد: «اکنون شما این شانس را دارید که عقلانیت را به سیاست امریکا بازگردانید. این زمانی است که می‌توانید اعتدال را به کرسی بنشانید.»
اما در نقطه مقابل تأکیدهای باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین امریکا بر عقلانیت و نیاز دموکراسی به رأی مردم، دونالد ترامپ در سخنرانی خود بار دیگر بر مواضع افراطی خود تأکید کرد و دموکرات‌ها را کسانی خواند که با اعتقاد به جهان‌گرایی سعادت و بهروزی را از امریکایی‌ها بگیرند.
به‌گزارش سایت شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، دونالد ترامپ در سخنرانی انتخاباتی‌اش در شهر هیوستون در ایالت تگزاس گفت: می‌دانید گلوبالیست (جهان‌گرا) کیست؟ گلوبالیست کسی است که می‌خواهد همه‌چیز جهان بخوبی پیش رود اما به فکر این کشور نیست. اما شما می‌دانید که ما نمی‌توانیم این طور باشیم. گلوبالیست‌ها فاسد و تشنه قدرت هستند و به واژه‌های قدیمی و منسوخ شده مثل گلوبالیسم اعتقاد دارند. اما می‌دانید من که هستم؟ من یک ناسیونالیستم!» همزمان با پایان این جمله ترامپ جمعیت با هیاهوی فراوان فریادهای «امریکا، امریکا!» سر دادند.
این نخستین بار است که دونالد ترامپ به‌طور رسمی خود را به یک ایدئولوژی سیاسی منتسب می‌کند. آن هم به یک ایدئولوژی که مشخصه آن افراطی بودن است و همین نیز باعث نگرانی تحلیلگران و ناظران مسائل امریکا شده‌است. این ایدئولوژی که ترامپ بر آن انگشت گذاشته، رهبران جهان را نیز بابت نقش امریکا در جهان پس از این، نگران کرده است. دونالد ترامپ سپس در ادامه سخنانش گفت:سخنان و دیدگاه‌های متضاد ترامپ و اوباما و حتی طرز سخنرانی آنان که یکی تاجرمابانه و دیگری دانشگاهی و فکورانه است، نوید آن را می‌دهد که همان‌طور که اوباما هم اشاره کرده، منتظر انتخاباتی حساس باشیم.
این انتخابات برای دونالد ترامپ که روز‌به‌روز لحنش در سخنرانی‌های انتخاباتی خشن‌تر از قبل می‌شود، حکم رفراندومی بر سیاست‌هایش در دوسال گذشته را دارد. کارنامه سیاست خارجی او روشن نیست. او از پیمان‌های متعدد جهانی خارج شده و امریکا را در چالش با متحدان قدیمی‌اش همچون آلمان و فرانسه قرار داده‌است. ضمن آنکه شعار اول امریکای او که اکنون با اعتراف او به ناسیونالیست بودن، پررنگ‌تر شده‌است، سران کشورهای جهان را در نگرانی فروبرده است.
در بحث اقتصاد جهانی نیز او رودر روی جهان قرار گرفته و با به راه انداختن جنگ تعرفه‌ها با اروپا و بویژه چین، اقتصاد جهان را نشانه گرفته است. او در درون کشور نیز با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. سیاست‌های افراطی او باعث دوپاره شدن جامعه امریکایی و خشن شدن راست‌های افراطی شده‌است که نماد آن را سال گذشته در رویداد شارلوتزویل و حمله یک راست افراطی به جمعیت مخالفان این تفکر و کشته شدن یک نفر شاهد بودیم. رویکردهای او نسبت به مهاجران و طرح‌های درمانی این کشور نیز برای او چالش‌های زیادی را به همراه داشته‌است.
ضمن آنکه کاخ سفید او تبدیل به کاروانسرایی شده‌است که هر روز کسی وارد آن می‌شود و اندکی بعد یا به حکم ترامپ برکنار می‌شود یا خود با استعفا جدایی از حلقه ترامپ را به ماندن در کاخ سفید ترجیح می‌دهد. جدا از این مشکلات ترامپ بزرگترین دستاورد خود را اقتصاد و اشتغالزایی می‌داند که درباره آن نیز اوباما با سخنرانی خود در لاس‌وگاس، راه این قمار را هم بر او بست.

بسته‌های انفجاری به آدرس دموکرات‌ها

روز گذشته خبرها حاکی از آن بود که بسته‌های انفجاری به خانه‌های باراک اوباما، هیلاری و بیل کلینتون فرستاده شده است. سه روز
پیش نیز بسته‌ای مشابه به جرج سوروس فرستاده شده بود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.