ارتباط با ما در

محمد قمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با جامعه ایرانی خبر داد:

تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی تخلفات دانشگاه آزاد

نمانیده مردم پاکدشت تاکید کرد: وقت آن رسیده است که راجع به اصل دانشگاه آزاد یک بازنگری اساسی بوجود آید چرا که این دانشگاه مشکلات فراوانی دارد که باید حل شود یا اگر مدیران ارشد آن نمی‌توانند مشکلات را حل کنند باید چاره ای اساسی برای بودن یا نبودن این دانشگاه کرد.

منتشر شده

جامعه ایرانیقمی عضو فراکسیون امید مجلس گفت: بعضی از واحدهای این دانشگاه فقط برای مرتفع شدن نیاز مالی خود دست به پذیرش دانشجو فراتر از ظرفیت خود زدند.

مدتی است دانشجویان رشته های پزشکی در اعتراض به ظلمی که دانشگاه آزاد اسلامی در حق آن‌ها کرده است تحصن کردند تا فریاد مظلومیت خود را به گوش مسئولین برسانند. موضوع از این قرار است که داوطلبان ورود به رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام قبولی برای پرداخت شهریه و گرفتن خوابگاه اقدام کردند اما به یکباره در یک اتفاق عجیب دانشگاه آزاد اسلامی به آنها می‌گوید که شما امکان تحصیل نداشته و باید برای سال بعد در کنکور شرکت کرده و در صورت قبولی مجدد پذیرفته خواهید شد.

این تمام ماجرا نیست و واحدهایی که رشته‌های پزشکی ارائه کردند حتی از پس دادن شهریه‌هایی که این داوطلبین ورود به دانشگاه آزاد پرداخت کردند طفره رفته و نه تنها با احساسات پذیرفته شدگان بازی کردند بلکه از نظر اقتصادی هم به آنان ضربه وارد کردند.این ظلم بزرگ باعث شد که مجلس با ورود به این ماجرا از سرپرست دانشگاه خواست که در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیرامون این فاجعه آموزشی کشور توضیحاتی ارائه دهد.

در همین راستا امیر خجسته عضو فراکسیون دانشجویان مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه فراکسیون دانشجویان با حضور تهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت:جلسه فراکسیون دانشگاهیان با حضور تهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای فراکسیون دانشجویان برای شنیدن توضیحات و راهکارهای تهرانچی در خصوص حل مشکلات این دانشگاه و دانشجویان جدیدالورود و ثبت‌نامی دانشگاه آزاد تشکیل شد.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نگرانی بسیار زیادی در خصوص مشکلاتی برای دانشجویان ثبت‌نامی در رشته‌های پزشکی و زیر مجموعه‌های آن در کشور رخ داده است، دارد. بنده شخصا در جمع این دانشجویان که اغلب دو یا سه هفته در کلاس‌ها حضور پیدا کرده بودند، حاضر شدم و متاسفانه این اتفاق ضربه‌های بدی را اعم از مالی و روحی به این دانشجویان وارد کرده است.

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مجموعه عظیم آموزش عالی کشور بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر کارمند، ۳۰ هزار نفر هیات علمی و ۵ میلیون نفر دانشجو دارد که این قبیل اتفاقات نه تنها بر وضعیت آموزشی این کشور اثر منفی خواهد گذاشت بلکه باعث دلسردی دانشجویان شاغل به تحصیل در این دانشگاه خواهد شد.

محمد قمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با جامعه ایرانی درباره جلسه کمیسیون آموزش مجلس با تهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی توضیحاتی ارائه داد و گفت: کمیسیون آموزش در جلسه با سرپرست دانشگاه آزاد و تمامی زیر مجموعه‌های مرتبط آن؛ بحث‌های زیادی پیرامون حقوق تضییع شده داوطلبان ورود به رشته‌های پزشکی این دانشگاه کرد.

تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی تخلفات دانشگاه آزاد اسلامی

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: آمارهایی که دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد با آمارهای سازمان سنجش اختلاف قابل تاملی داشت بنابراین تمامی اعضای کمیسیون آموزش به این نتیجه رسیدند که برای بررسی صحت و سقم این اطلاعات و آمارهای اعلام شده کمیته‌ای حقیقت‌یاب تشکیل داده تا حقی از دانشجویان کشور ضایع نشود.

قمی ادامه داد: این کمیته متشکل از ۲ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و ۲ تن از اعضای دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سنجش است تا تمامی اتفاقات اخیر این دانشگاه را بررسی کنند.

مساله به وجود آمده در دانشگاه آزاد اسلامی ریشه اقتصادی دارد

این عضو فراکسیون امید مجلس توضیح داد: مساله به وجود آمده در دانشگاه آزاد اسلامی ریشه اقتصادی دارد بعضی از واحدهای این دانشگاه فقط برای مرتفع شدن نیاز مالی خود دست به پذیرش دانشجو فراتر از ظرفیت خود زدند. به عنوان نمونه در واحد کردستان برای اینکه شهریه بیشتری از داوطلبین ورود به دانشگاه آزاد دریافت کنند و دانشجوی بیشتری داشته باشند دست به این کار زدند.

قمی گفت: در واحد کردستان دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی آنان ۵۰ نفر بود ولی ۱۳۰ نفر پذیرش داشتند که قصد آنها این بوده که شهریه بیشتری از دانشجویان مازاد ظرفیت دریافت کنند.البته بعضی از این رئیس دانشگاه‌ها که این تخلف‌های آشکار را کردند توسط خود دانشگاه آزاد برکنار شدند. البته برکناری آن‌ روسا نیز یکی از مباحثی بود که در جلسه کمیسیون آموزش با تهرانچی پیگیری شد.

مجلس به دنبال احقاق حقوق از دست رفته دانشجویان دانشگاه آزاد است

وی افزود: به هر جهت باید دنبال احقاق حق داوطلبان که پذیرفته شده و شهریه پرداخت کردند و مصاحبه شدند بود که کمیته حقیقت یاب مسئول آن شد که تمامی ابعاد این فاجعه را دقیقا بررسی کند و گزارش را به کمیسیون ارائه دهد تا در اسرع وقت دانشجویانی که پذیرفته شده بودند به تمامی حقوق از دست رفته خود دست یابند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود:طبیعتا اگر سیاست دانشگاه آزاد اسلامی باعث شده دانشجویان از نظر اقتصادی آسیب ببینند باید به هر شکلی ممکن خسارت این عزیزان جبران شود.

قمی در پایان با انتقاد از سیاستهای کلان دانشگاه آزاد و عدم مدیریت مدیران ارشد این دانشگاه گفت:وقت آن رسیده است که راجع به اصل دانشگاه آزاد یک بازنگری اساسی بوجود آید چرا که این دانشگاه مشکلات فراوانی دارد که باید حل شود یا اگر مدیران ارشد آن نمی‌توانند مشکلات را حل کنند باید چاره ای اساسی برای بودن یا نبودن این دانشگاه کرد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.