ارتباط با ما در

خانلری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با جامعه ایرانی خبرداد:

بازداشت چندین فعال صنفی معلمان در جریان اعتراضات اخیر

خانلری تاکید کرد:نباید هیچ محدودیتی برای رسانه ها در روایت کردن اعتراضات بر اساس مفاهیم بنیادین قانون اساسی که آزادی بیان را یکی از اصول مردم سالاری دینی می‌داند؛اعمال کرد.

منتشر شده

جامعه ایرانی– کارن خانلری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مجلس و دولت تمام تلاش خود را می‌کنند تا دغدغه‌های معیشتی و صنفی معلمین را به‌گونه‌ای حل‌وفصل کنند.

اعتراض، تحصن و اعتصاب سه واژه‌ای هستند که امروز در کشور به دلیل وضعیت نابسامان اقتصادی و اجتماعی بیش از گذشته به چشم می‌خورد. ابتدا اعتراضات کارگران و کامیون‌داران و حالا معلمین، همه و همه به خاطر بروز مشکلات جدی در معیشت، دستمزد پایین و بی‌توجهی به خواسته‌های بر حق آنان است.

اعتراضات معلمین از ۲۰ اردیبهشت‌ماه امسال با تجمع در مقابل ساختمان سازمان برنامه‌وبودجه آغاز شد که با بازداشت شماری از آن‌ها پایان یافت. در این جریان این اعتراضات وعده‌هایی از جانب مسئولین دولتی و آموزش‌وپرورش برای رفع مشکلات این قشر از زحمت‌کشانی که آینده‌سازان کشور را پرورش می‌دهند، داده شد اما به دلیل محقق نشدن وعده‌های مسئولین مجدداً شعله این اعتراضات در تاریخ ۲۲ مهرماه دوباره زبانه کشید و معلمین در چندین شهر دست به اعتصاب و تحصن و دست کشیدن از کار زدند.

هدف از این اعتصابات، درخواست رسیدگی به مطالبات برحق معلمین مانند دستمزدهای پایین و تأخیر در پرداخت طلب‌هایشان، پایین آمدن قدرت خرید معلمان، کیفیت زدایی از آموزش و ادامه بازداشت فعالان صنفی است. بی‌توجهی به خواسته‌های بر حق معلمین باعث خواهد شد که نه‌تنها ایشان به اعتراضات و تحصن‌های خود ادامه دهند بلکه هزینه‌های گزافی را به جامعه تحمیل خواهد کرد این بی‌توجهی به برطرف کردن نیاز معلمین در شرایطی که به گفته مقام معظم رهبری در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم؛ بازی کردن در زمین دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران است.

کارن خانلری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با جامعه ایرانی ضمن انتقاد از بی‌توجهی به مطالبات معلمین و ادامه‌دارشدن اعتراضات آنان، گفت: تعدادی از معلمین که استخدام رسمی هستند در ارتباط با موضوع بازنشستگی اعتراضاتی دارند و تعدادی دیگر از معلمین حق‌التدریس و آموزش‌دهنده‌های نهضت سوادآموزی نیز از محقق نشدن بسته‌های حمایتی دست به اعتراض و تحصن زدند.

تعللی در آموزش‌وپرورش 

خانلری با بیان اینکه نیروهای حق‌التدریسی و نهضتی از افراد بلاتکلیف در وزارتخانه آموزش و پروش هستند، تأکید کرد: مصوبه‌ای در رابطه به‌کارگیری و استخدام نیروهای حق‌التدریسی وجود دارد که گروه زیادی مانند معلمین نهضت سوادآموزی و … شامل این مصوبه می‌شدند. ظاهراً تعللی در آموزش‌وپرورش برای جذب نیروهای حق‌التدریسی در حال اتفاق افتادن است که دلایل خاص خود را دارد و به موضوعات مالی و بودجه‌ای این وزارتخانه برمی‌گردد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: تعداد افراد حق‌التدریسی بسیار زیاد است. آن‌ها مدت‌ها کارکردند بدون اینکه وضعیت مشخصی داشته باشند. می‌توان از همین نیروهای بلاتکلیف با در نظر گرفتن امتیازاتی آزمون گرفته شود و بعد جذب وزارتخانه شوند.

خانلری ادامه داد: اعتراضات دیگر از جانب آموزگارانی است که یا استخدام رسمی هستند و یا در شرف آن قرار دارند که مجلس و دولت تمام تلاش خود را می‌کنند که دغدغه‌های این قشر را به‌گونه‌ای حل‌وفصل کنند.

انتقاد از رویکرد رسانه‌ها اعم از خارجی و داخلی در دامن زدن به اعتراضات

این عضو کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از رویکرد رسانه‌ها اعم از خارجی و داخلی در دامن زدن به اعتراضات گفت: رسانه‌های خارجی معاند حرف‌هایی که در مورد این اعتراضات می‌زنند در راستای همان سیاست‌های ضد ایرانی‌شان است. رسانه‌ها در داخل کشور نیز نقش خیلی مهمی در آرام کردن و یا دامن زدن به اعتراضات دارند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: البته رسانه‌ها به‌صورت ذاتی نقشی را برای خود قائل می‌شوند که بتوانند در مورد اجتماعی سیاسی و اقتصادی اظهارنظر کنند و گزارش تهیه کنند و حتی راهکار پیشنهاد دهند و نباید هیچ محدودیتی بر اساس مفاهیم بنیادین قانون اساسی که آزادی بیان را یکی از اصول مردم‌سالاری دینی می‌داند؛ اعمال کرد.

خانلری افزود: جهت‌گیری‌های اشتباه که رسانه‌های داخلی دارند این است که این‌طور وانمود می‌کنند که مسئول تمام مشکلات و سختی‌های کشور مجلس است در این آدرس‌دهی‌ها رسانه‌ها باید مراقب باشند چراکه باید موضوعات حل‌وفصل شوند و تنها با آدرس‌دهی غلط فقط فضا به سمت التهاب جریان سازی خواهد شد.

وی تأکید کرد: وقتی مسئول مشکلات را اشتباه معرفی شود طبیعتاً جوسازی و حاشیه‌سازی نیز به مشکلات اضافه خواهد شد. به‌عنوان‌مثال مدرسه‌ای که در شهری تخریب می‌شود رسانه‌ها سراغ کمیسیون آموزش مجلس می‌آیند و می‌گویند شما چرا پیگیری این تخریب را نکردید تا پیشگیری کنید از این حادثه درحالی‌که این مسائل جزو سازوکارهای مجلس نیست و اساساً مسئول عملیاتی کردن کارها دولت است.

بازداشت چندین فعال صنفی معلمان در جریان اعتراضات اخیر

خانلری در پایان از بازداشت چندین فعال صنفی معلمان در جریان اعتراضات اخیر خبر داد و گفت: البته هنوز گزارش رسمی در مورد بازداشت فعالین صنفی معلمان به مجلس ارائه نشده است اما در جریان این اعتراضات برخی از آنان بازداشت‌شده‌اند که کمیسیون آموزش به جد پیگیر این اتفاق است. امید است با مذاکره به حل شدن مشکلات کمک شایانی شود تا اعتراضات به‌صورت صلح‌آمیزی متوقف شود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.