ارتباط با ما در

زاهدی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با جامعه ایرانی تشریح کرد؛

چرا روسای‌جمهور به وعده‌های انتخاباتی خود عمل نمی‌کنند؟

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: هیچ کس در طول دوران ریاست و پس از آن ،مسئولیت کارهایی که در دوران ریاست جمهوری خود انجام داده را بر عهده نمی‌گیرد که این موضوع بسیار بد است.

منتشر شده

جامعه ایرانی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه انتخابات کشور چون حزبی نیست افراد مستقل شرکت می‌کنند؛ حالا درست است این جناح و آن جناح پشت سرشان قرار می‌گیرند ولی هیچ کس در طول دوران ریاست و پس از آن، مسئولیت کارهایی که در دوران ریاست جمهوری خود انجام داده را بر عهده نمی‌گیرد.

در تمامی ادوار ریاست جمهوری شاهد بی اخلاقی نامزدها و عمل نکردن به وعده‌های انتخاباتی هستیم.این بی اخلاقی‌ها گاه حتی پا را فراتر گذاشته و به خطر آفرینی و تنزل جایگاه جمهوری اسلامی در بین کشورهای جهان منجر می‌شود مانند سال ۸۸ که بی‌اخلاقی و تهمت‌زنی و رقیب هراسی کاندیدای پیروز میدان سبب آسیب رساندن به کشور در سطح منطقه و جهان شد.

موضوعی دیگری که مطرح می‌شود این است که چرا روسای جمهور که سر کار آمده‌اند نه تنها به وعده‌های خود عمل نکردند بلکه با رقیب هراسی و فرافکنی از زیر بار مسئولیت‌های اجرایی شانه خالی کردند.

موجه نشان دادن چهره خود و غیر موجه نشان دادن چهره سایر رقبا آسیبی است که در زمان انتخابات، گریبان دو جناح اصلی کشور یعنی اصولگراان و اصلاح‌طلبان را گرفته است. در شرایط کنونی که کشور نیاز به یکپارچگی دارد باید دید که آیا اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان دست از جنگ حزبی برداشته و به سمت همدلی و مودت برای مقابله با تحریم‌ها و مشکلات کشور در شرایط حساس امروز، حرکت می‌کنند.

محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با جامعه ایرانی ضمن تایید عملی نشدن وعده‌های انتخاباتی روسای جمهور  گفت: در تبلیغات انتخابات فریب افکار عمومی زیاد به چشم می‌خورد و بد اخلاقی بیش از اندازه در حوزه سیاسی دیده می‌شود لذا بحث اصلی چیز دیگری است تا وقتی نظام انتخابات فله‌ای و بی حساب و کتاب باشد و هر کسی به صحنه راه پیدا کند حالا شورای نگهبان نیز به نوعی بر او صحه گذارد، فایده ندارد.

باید انتخابات حزبی شود

زاهدی تصریح کرد: باید احزاب قدرتمند باشند و پای کار حاضر شوند. باید انتخابات حزبی شود. متاسفانه انتخابات کشور چون حزبی نیست افراد مستقل شرکت می‌کنند؛ حالا درست است این جناح و آن جناح پشت سرشان قرار می‌گیرند ولی هیچ کس در طول دوران ریاست و پس از آن، مسئولیت کارهایی که در دوران ریاست جمهوری خود انجام داده را بر عهده نمی‌گیرد که این موضوع بسیار بد است. در حالی اگر حزب وجود داشته باشد مردم احزاب را می‌شناسند و این به نفع کشور خواهد بود و در آن زمان حزب پاسخگو است.

هیچ کدام از روسای جمهور گذشته مسئولیت کار خود را برعهده نگرفتند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: اگر حزب عملکرد بدی داشته باشد آن زمان مردم می‌دانند با آن حزب چگونه رفتار کنند.امروز آقای خاتمی را در نظر بگیرید یا مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی یا آقای احمدی نژاد یا روحانی کدام یک مسئولیت کارهای خود را بر عهده گرفتند هیچ کدام مسئولیت کار خود را برعهده نگرفتند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: روسای جمهور گذشته چون مسئولیت بر عهده نمی‌گیرند پس در دوران انتخابات یک سری حرف هایی می‌زنند و وعده‌های دروغینی می‌دهند که با واقعیت فرسنگ‌ها فاصله دارد.

کشور ما تنها کشوری است که انتخابات ابتدایی دارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: باید نظام انتخاباتی مجلس و ریاست جمهوری تغییر کند و به سمت و سوی کاملا حرفه‌ای حرکت کند همان طور که در تمام دنیا نظام انتخاباتی حزبی وجود دارد. متاسفانه کشور ما تنها کشوری است که انتخابات ابتدایی دارد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.