ارتباط با ما در

نیوزویک مطرح کرد

دیابت نوع ۲ با مصرف پنیر قابل پیشگیری است؟

تحقیقات اخیر پزشکی نشان می‌دهد افرادی که سطح بالاتری از بیومارکرهای لبنی چرب داشته‌اند، احتمال ابتلایشان به دیابت نوع ۲ نیز کمتر بوده است.

منتشر شده

جامعه ایرانی– بسیاری از مردم بر این باورند که محصولات لبنی کم چرب سالم‌تر از محصولات لبنی پرچرب است. در واقع، بسیاری از راهنمایی‌های عمومی سلامت، لبنیات کم چرب را سالم‌تر از پرچرب معرفی می‌کنند.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، با این حال تحقیقات اخیر پزشکی نشان می‌دهد افرادی که سطح بالاتری از بیومارکرهای لبنی چرب داشته‌اند، احتمال ابتلایشان به دیابت نوع ۲ نیز کمتر بوده است.

محصولات لبنی حاوی کلسیم و سایر مواد مغذی است که برای سلامت ما مهم هستند اما اغلب سطح بالایی از چربی‌های اشباع شده را در خود جای داده‌اند –که برای سلامت قلب و عروق مناسب نیستند. با وجود آنکه تولیدکنندگان مواد غذایی محصولات لبنی کم چرب بسیاری تولید کرده‌اند، این محصولات اغلب دارای شکر اضافه شده، است.  البته که شکر برای سلامتی مضر است. بنابراین کدام محصولات لبنی را باید انتخاب کنیم: کم چرب یا پرچرب؟

مطالعات روی مصرف لبنیات نتایج پیچیده‌ای را به دنبال داشته است. مطالعات اخیر نشان داد که هیچ تفاوتی میان لبنیات کم چرب و پرچرب در زمینه خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ یا بیماری‌های قلبی و عروقی وجود ندارد.

با این حال معالعات سال ۲۰۱۴ نشان داد که یک ارتباط معکوس میان بیومارکرهای لبنی چرب و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ وجود دارد. به عبارت دیگر، هرچه بیومارکرهای لبنی چرب در خون انسان بیشتر باشد، خطر بروز دیابت نوع ۲ در بدن پائین‌تر است.

محصولات لبنی یکی از منابع اصلی چربی‌های اشباع شده هستند اما در مورد سایر منابع چربی‌های اشباع شده مانند گوشت و روغن نمی‌توان به صورت دقیق نتیجه‌گیری کرد و تاثیر آنها بر خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی و عروقی را بیان داشت.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.