ارتباط با ما در

نشریه اکسپرس:

راهکارهای ممانعت از ابتلا به دیابت نوع ۲

دریافتن اینکه شما با خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ روبرو هستید، نگران‌کننده است اما بدان معنا است که فرصت به تأخیر انداختن یا ممانعت از ابتلا را با تغییر سبک زندگی خود دارید.

منتشر شده

جامعه ایرانی– دیابت نوع ۲ ممکن است در هر مرحله‌ای از زندگی بروز کند. خطر ابتلا به دیابت قابل‌تشخیص است و این یعنی شما می‌توانید برای به تأخیر انداختن یا ممانعت از بروز آن اقدام کنید.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نشریه اکسپرس، دیابت نوع ۲ یک بیماری جدی است که باعث می‌شود سطح قند خون بسیار افزایش یابد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که بدن انسولین کافی تولید نمی‌کند یا سلول‌های بدن نسبت به انسولین واکنش نشان نمی‌دهند.

انسولین باید به گلوکز در خون اجازه دهد که وارد سلول‌ها شده و انرژی بدن را تأمین کند. اگر انسولین به درستی کار نکند، گلوکز بجای ورود به سلول‌ها در خون می‌ماند.

دریافتن اینکه شما با خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ روبرو هستید، نگران‌کننده است اما بدان معنا است که فرصت به تأخیر انداختن یا ممانعت از ابتلا را با تغییر سبک زندگی خود دارید.

بر اساس مرکز دیابت انگلیس، حدود ۶۰ درصد موارد ابتلا به دیابت نوع ۲ را می‌توان به تأثیر انداخت یا مانع از بروزشان شد. سه نوع تغییر در سبک زندگی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.

بهبود رژیم غذایی

خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل می‌تواند به کاهش خطر پیشرفت دیابت نوع ۲ کمک کند. یعنی خوردن طیف گسترده‌ای از غذاها، از جمله میوه، سبزیجات و برخی غذاهای نشاسه دار مانند پاستا. شکر، چربی و نمک از جمله مواردی هستند که باید به‌طور حداقلی استفاده شوند.

مهم است که هر روز صبحانه، ناهار و شام بخورید و هیچ یک از این وعده‌های غذایی را حذف نکنید.

ورزش بیشتر

این مسئله شامل شرکت در کلاس‌های ورزش هم می‌شود اما می‌تواند فقط به فعالیت بیشتر و نشستن کمتر خلاصه شود. فعالیت بیشتر به حفظ وزن مناسب کمک می‌کند.

مرکز دیابت انگلیس ۳۰ دقیقه فعالیت متوسط برای پنج روز در هفته یا ۱۵ دقیقه فعالیت سخت برای پنج روز در هفته را توصیه می‌کند.

کاهش وزن درصورت چاقی

اگر وزنتان بالا است، کاهش وزن می‌توان به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند. این مسئله به واسطه یک رژیم غذایی سالم  و ورزش بیشتر عملی می‌شود.

مرکز دیابت انگلیس پیشنهاد می‌کند: «همین حال فعالیت را آغاز کنید تا سرنوشت سلامت بدن خود را برای سال‌های پیش رو تغییر دهید.»

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.