ارتباط با ما در

سی ان ان مطرح کرد

برای سلامت قلب خود، تخم‌مرغ بخورید

افرادی که روزانه یک عدد تخم‌مرغ می‌خورند در مقایسه با بزرگ‌سالانی که از خوردن تخم‌مرغ اجتناب می‌کنند، ۱۸ درصد کمتر با خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی روبرو هستند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– بر اساس مطالعه‌ای که روی بیش از ۴۰۰ هزار بزرگ‌سال در چین صورت گرفت، خوردن روزی یک عدد تخم‌مرغ خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را در بدن کاهش می‌دهد.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از سی ان ان، افرادی که روزانه یک عدد تخم‌مرغ می‌خورند در مقایسه با بزرگ‌سالانی که از خوردن تخم‌مرغ اجتناب می‌کنند، ۱۸ درصد کمتر با خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی روبرو هستند.

بیماری‌های قبلی و عروقی که عموماً بیماری قلبی خوانده می‌شوند شامل نارسایی قلبی، آریتمی قلب و مشکل دریچه قلب پس از حمله قلبی و سکته می‌شود. فشار خون بالا، حمل بار بسیار سنگین یا چاقی، و قند خون بالا همگی خطر بیماری قلبی را افزایش می‌دهند؛ مسئله‌ای که به دلیل رژیم ناسالم، عدم فعالیت فیزیکی، مصرف سیگار و استفاده بیش از اندازه از الکل بروز پیدا می‌کند.

در گذشته پزشکان به بیماران هشدار می‌دادند که از خوردن تعداد بالای تخم‌مرغ اجتناب کنند. با این حال به گفته کانکینگ یو، نویسنده همراه این مطالعه و استادیار دانشگاه پکینگ در پکن، تخم‌مرغ حاوی پروتئین و سایر مواد غذایی لازم، از جمله کلسترول که گفته می‌شد ممکن است آسیب‌زا باشد، است.

این مطالعات می‌تواند تفاوت آشکاری در عادت‌های غذایی، رفتارهای سبک زندگی و الگوی بیماری‌ها ایجاد کند. از همین رو است که یو و همراهانش به فکر یافتن رابطه میان خوردن تخم‌مرغ و بیماری‌های قلبی کنند.

با این حال برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف تخم‌مرغ خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد. با این حال بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، بیماری‌های قلبی که هرساله جان ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را می‌گیرد، دلیل اصلی مرگ و ناتوانی در سراسر جهان محسوب می‌شود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.