ارتباط با ما در

نشریه اکسپرس منتشر کرد

بهترین ویتامین‌ها برای زمستان

ویتامین‌ها مواد مغذی هستند که مورد نیاز بدن است. اکثر مردم باید از طریق یک رژیم غذایی سالم و متوازن تمامی ویتامین‌ها را جذب کنند اما برخی افراد که دچار کمبود ویتامین هستند، نیازمند مکمل هستند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– ویتامین‌ها بخش مهمی از رژیم سالم برای حمایت از عملکرد مناسب بدن هستند. با نزدیک شدن به ماه‌های زمستانی، توصیه‌هایی درمورد ویتامین‌هایی که باید در این فصل مصرف شود، ارائه شده است.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نشریه اکسپرس، ویتامین‌ها مواد مغذی هستند که مورد نیاز بدن است. اکثر مردم باید از طریق یک رژیم غذایی سالم و متوازن تمامی ویتامین‌ها را جذب کنند اما برخی افراد که دچار کمبود ویتامین هستند، نیازمند مکمل هستند.

در این صورت چه ویتامین‌هایی در ماه‌های سرد زمستان باید مصرف شود؟ این ویتامین‌ها شامل ویتامین ای، سی و دی می‌شوند.

ویتامین ای به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و بینایی را بهبود می‌بخشد و در عین حال باعث سلامت پوست بدن می‌شود. منابع غنی ویتامین ای شامل پنیر، تخم مرغ، ماهی‌های چرب، برخی مواد غذایی غنی شده، شیر و ماست می‌شود.

سایر غذاهای حاوی ویتامین ای شامل هویج، فلفل‌ها و سایر میوه‌ها و سبزی‌های رنگی می‌شود. ضمن اینکه جذب بیش از اندازه ویتامین ای باعث تضعیف استخوان‌ها شده و منجر به شکستگی می‌شود.

ویتامین سی به حفاظت  از سلول‌ها و سلامت آنها کمک می‌کند و سلامت پوست، رگ‌های خونی، استخوان‌ها و غضروف‌ها را تضمین می‌کند و به ترمیم زخم کمک می‌کند.

ویتامین سی در میوه‌های خانواده مرکبات، توت فرنگی، بروکلی، جوانه‌ها، سیب زمینی و فلفل سبز و قرمز یافت می‌شود. ضمن اینکه مصرف بیش از اندازه ویتامین سی باعث دل درد، اسهال و نفخ می‌شود و مهم است که از مصرف بیش از اندازه آن خودداری شود.

نهایتا اینکه، ویتامین دی میزان کلسیم و فسفات بدن که برای حفظ سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها و عضلات لازم هستند را تنظیم می‌کند.

در طول بهار و تابستان مردم اغلب ویتامین دی لازم برای بدن را از طریق نور خورشید دریافت می‌کنند.

با این حال در پائیز و زمستان که چنین امکانی کمتر وجود دارد، مهم است که با مکمل‌ها این کمبود جبران شود. منابع مناسب به جذب ویتامین دی شامل ماهی‌های چرب، گوشت قرمز، جگر و زرده تخم مرغ می‌شود. مصرف بیش از اندازه این ویتامین باعث ضعف استخوان و آسیب به کبد و قلب می‌شود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.