ارتباط با ما در

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خبرداد:

شکایت معاونت حقوقی رییس جمهوری از یک نماینده

«محمد جواد جمالی» به اظهارات یکی از نمایندگان درمورد خانواده رییس جمهوری و این که وزیران ساعت ۹ یا ۱۰ سر کار می روند، اشاره کرد و اظهارداشت: بدلیل این که خانواده رییس جمهوری شخصیت حقیقی دارند آنها نیز می توانند جداگانه شکایت کنند.

منتشر شده

جامعه ایرانی- سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: معاونت حقوقی رییس جمهوری از یک نماینده به دلیل اظهارات خلاف واقع در مورد خانواده دکتر روحانی و وزیران شکایتی را به این هیات ارائه داد که در حال بررسی آن هستیم.

«محمد جواد جمالی» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا به اظهارات یکی از نمایندگان درمورد خانواده رییس جمهوری و این که وزیران ساعت ۹ یا ۱۰ سر کار می روند، اشاره کرد و اظهارداشت: بدلیل این که خانواده رییس جمهوری شخصیت حقیقی دارند آنها نیز می توانند جداگانه شکایت کنند.

وی ادامه داد: این نماینده مجلس بخاطر اظهارات خود درخصوص وزیران به این هیات دعوت و بنا شد مستنداتش را ارائه کند.

شکایت از سلحشوری و حیدری در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در حال بررسی است

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس همچنین درمورد شکایت ۲۱ نماینده از پروانه سلحشوری و غلامرضا حیدری گفت: این نمایندگان ۱۳ شهریور ماه شکایتی را از این دو نماینده تهران به دلیل نطق های آنها به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه کردند.

وی دلیل شکایت این نمایندگان را خلاف واقع بودن سخنان سلحشوری و حیدری و تشویش اذهان عمومی اعلام کرد و گفت: در حال پیگیری این شکایت هستیم ولی هنوز به نتیجه خاصی نرسیدیم.

شکایت یک شرکت خودروسازی از یک نماینده به قوه قضاییه ارجاع شد

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس در ادامه با تشریح مصوبات اخیر هیات نظارت بر رفتار نمایندگان یادآور شد: در جلسه قبلی چندین شکایت از نمایندگان مطرح شد که یکی از شکایات مربوط به یک شرکت خودروسازی بود مبنی بر این که مصاحبه یکی از نمایندگان باعث آسیب جدی به این کارخانه شده است.

جمالی تصریح کرد: این هیات در نهایت صحبت های این نماینده را از وظایف نمایندگی تشخیص نداد و آن را به قوه قضاییه ارجاع کرد.

وی ادامه داد: یکی از نمایندگان مطالبی را در جلسه استیضاح علی ربیعی وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد، مدارک را کتبا به هیات ارائه و شهودی را به ما معرفی کرد که بنا شد شهود در جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان حضور یابد.

نماینده مردم فسا در مجلس افزود: یکی دیگر از نمایندگان مطالب یکی از جلسات غیر علنی که مربوط به یک ماه پیش بود را افشا کرد که بنا شد به این هیات دعوت شود و در مورد این موضوع توضیحاتی را ارائه کند.

جمالی ادامه داد: حسن کامران نماینده اصفهان نیز دو شکایت در مورد برخی دخل و تصرفات در موادی از بودجه سال ۹۷ را ارائه داده که قرار شد هیات به دو مسوول که مرتبط با این قضیه هستند نامه کتبی زده و نتیجه را به هیات اعلام کند.

وی همچنین گفت: یکی از نمایندگان در یکی از گفت وگوهای تلویزیونی مطالبی را در مورد ورشکسته شدن شرکتی مطرح کرد که این شرکت شکایت و اعلام کرد با این صحبت ضرر و زیان زیادی دیده است و در نهایت نماینده با شرکت با توافق رسید و اعلام شد که اگر به توافق برسند دیگر شکایت مختومه می شود.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس درباره مصاحبه یک نماینده که اعلام کرد یکی از نمایندگان برای لغو استیضاح وزیر اقتصاد، رانت خواری انجام داده است، اظهارداشت: این نماینده در هیات نظارت تاکید کرد که من نگفتم که وی عضو کمیسیون اقتصاد بوده بلکه بیان کردم نماینده ای از مجلس این رانت را دریافت کرده است.

جمالی اظهار داشت: قرار شد متن مصاحبه و صدای ضبط شده از سوی این فرد به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه شود.

وی همچنین از مختومه اعلام شدن پرونده ای در مورد اظهارات محمود صادقی نماینده تهران خبرداد و گفت: نظر شورای عالی امنیت ملی این بود که نباید این اظهار نظر توسط نماینده مجلس مطرح می شد.

وی افزود: با توجه به این که صادقی از مصوبات شورای عالی امنیت ملی کشور اطلاع نداشته قانونا نمی تواند تخلفی انجام داده باشد از این رو این پرونده مختومه شد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.