ارتباط با ما در

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

نهضت استیضاح‌ها متوقف شود

استیضاح و سوال از رییس جمهور، نوعی فرار به جلو و چوب لای چرخ دولت گذاشتن است و مشکلات مردم را بیشتر می‌کند و در نهایت باید بگویم ادامه استیضاح‌ها نتیجه‌ای نخواهد داشت.

منتشر شده

جامعه ایرانی- عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با بی‌فایده ارزیابی کردن استیضاح وزرای دولت که به عقیده او نتیجه‌ای جز معطل کردن کار مردم نداشته است بر توقف نهضت استیضاح‌ها در مجلس تاکید کرد.

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی، نماینده رشت در مجلس، در گفت‌وگو با جامعه ایرانی پیرامون اینکه نمایندگان مجلس توقع چه اقداماتی را از وزرا دارند که طبق قانون اختیار آن در دست نیست و از این‌رو روی به استیضاح می‌آورند، گفت: می‌خواهم طوری دیگر به موضوع نگاه کنم. من با ادامه نهضت استیضاح بطور کامل مخالفم. اگر نمایندگان محترم در بین مردم باشند که همین‌طور هم هست، درمی‌یابند که مشکل مردم تضعیف دولت نیست و مردم اقدامات مجلس را نوعی فرار به جلو قلمداد می‌کنند.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس افزود: شرایط کشور به گونه‌ای است که همه باید در کنار یکدیگر باشند. استیضاح‌هایی که تاکنون صورت گرفته توجیهی ندارد. بی‌سرپرست کردن کارگران و شورای حقوق و دستمزد کارگران و تضعیف شورای اقتصاد کشور در این شرایط معیشتی و اقتصادی، نتیجه خوبی نداشته و در ادامه هم نتایج خوبی نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: شرایط جاری کشور با توجه به مشکلات شدید اقتصادی حتی روی نحوه برگزاری مراسم محرم و نذری مردم هم تاثیر گذاشته است، شرایط وفاق، همدلی و دوستی است در حالی‌که الان این‌طور نیست. شکاف و اختلاف بین قوا از نقشه‌های شوم تحریم‌کنندگان است که موفق شده‌اند. بنابراین قوا نباید با یکدیگر درگیر شوند و استیضاح‌ها باید متوقف شود تا به دولت کمک کنیم و هر سه قوه در کنار یکدیگر از این پیچ خطرناک بگذرند و لذا من به هیچ عنوان با ادامه استیضاح‌ها موافق نیستم.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس در پاسخ به این سوال که چرا مجلس با ارائه طرح‌هایی با فوریت بالا سعی در اصلاح امور ندارد و چاره کار را در استیضاح می‌بیند، گفت: بدنه کارشناسی دولت قوی است. به عنوان مثال طرح توزیع کالاهای اساسی از جانب برخی نمایندگان که بر اساس تجربه سال‌های پیش طراحی شده بود، مورد تایید مجلس قرار نگرفت چراکه پنج بسته حمایتی دولت قوی‌تر بود.

جعفرزاده ادامه داد: ما باید کمک کنیم سرعت دولت بیشتر شود چون دولت کُند است وگرنه بدنه کارشناسی دولت قوی است اما امید ندارد که لوایح پیشنهادی با توجه به مخالفت‌های موجود مورد تصویب قرار گیرد. ما نباید در کار دولت دخالت کنیم بلکه باید هدایت، حمایت و نظارت کنیم.

وی تصریح کرد: مردم به این مخالفت‌های مجلس با دولت اعتقاد ندارند و بیشتر مجلس را مقصر می‌دانند. مجلس برای مصونیت یافتن از این موضوع راهی جز کمک به دولت ندارد. به همین جهت استیضاح و سوال از رییس جمهور، نوعی فرار به جلو و چوب لای چرخ دولت گذاشتن است و مشکلات مردم را بیشتر می‌کند و در نهایت باید بگویم ادامه استیضاح‌ها نتیجه‌ای نخواهد داشت.

نماینده مردم رشت در مجلس تاکید کرد: بطور مثال دو استیضاح وزرای کار و اقتصاد از بدترین اقدامات مجلس بود و هیچ نتیجه‌ای بجز معطل کردن کار مردم در بر نداشت و این تصمیمات ایجاد کدورت می‌کند. ما مخالفین استیضاح، نمره وزرا را بیست نمی‌دانیم اما ادامه استیضاح‌ها و کارت زرد به رییس جمهور بین مجلس و دولت اختلاف و کدورت ایجاد می‌کند که این موضوع به نفع مردم و اداره کشور نیست.

یک دیدگاه

یک دیدگاه

  1. مسعود

    یکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ در ۰۹:۴۸

    چی شده
    حق حسابا واریز شدن…..

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.