ارتباط با ما در

غلامحسین محسنی اژه‌ای:

سیف ممنوع الخروج است/تتلو غیابی محاکمه می‌شود/متهم پرونده سایت سکه ثامن ممنوع الخروج است البته اگر خارج نشده باشد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: واقعه اهواز در زمانی رخ داد که مردم متدین و انقلابی اهواز ضمن اینکه مشغول عزاداری امام حسین بودند؛ هفته دفاع مقدس از میهن را گرامی می‌داشتند و این تروریست های جنایت کار در این شرایط یک عمل خبیثانه ای انجام دادند که جمعی از هموطنان ما از جمله کودک ۸ ساله شهید و مجروح شدند و بار دیگر تشت رسوایی مدافعان حقوق بشر با صدایی بیش از گذشته به صدا در آمد.

منتشر شده

جامعه ایرانی – غلامحسین محسنی اژه‌ای در صد و سی یکمین نشست خبری با حضور خبرنگاران ضمن محکومیت جنایت تروریستی اهواز گفت : برای مجروحان شفای کامل از خدا میخواهم و به خانواده بازماندگان تسلیت می‌گویم.

وی افزود: این واقعه در زمانی رخ داد که مردم متدین و انقلابی اهواز ضمن اینکه مشغول عزاداری امام حسین بودند؛ هفته دفاع مقدس از میهن را گرامی می‌داشتند و این تروریست های جنایت کار در این شرایط یک عمل خبیثانه ای انجام دادند که جمعی از هموطنان ما  از جمله کودک ۸ ساله شهید و مجروح شدند و بار دیگر تشت رسوایی مدافعان حقوق بشر با صدایی بیش از گذشته به صدا در آمد؛ کسانی که مدعی دفاع از حقوق بشر بودند و با این عنوان، از این جریان تروریستی حمایت می‌کردند دست به اون کسی و کودک کشی زدند. اینها مدافعان حقوق بشر هستند.

اژه‌ای ادامه داد: برخی بوق‌های ضدانقلاب و تریبون‌های کشورهای مختلف هم حاضر نشدند این تروریسم روشن را به صورت صریح محکوم کنند؛ البته بسیاری از کشورها این عمل تروریستی را محکوم کردند ولی بودند کسان و اپوزیسیون هایی که حاضر نشدند این را به عنوان عمل ترویستی محکوم کنند.

پلیس بین الملل کسانی که با گروه تروریستی هستند را تحویل قوه قضائیه ایران بدهند

سخنگوی دستگاه قضا گفت: من به سهم خودم از وزارت امور خارجه و سخنگوی آن که مواضع خوبی اعلام کردند و از دادستان کل کشور تشکر میکنم. البته نباید به این مقدار اقدامات بسنده کرد و لازم است دادستان کل کشور، ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، وزارت خارجه و معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری ، اقدام تروریستی گروهک را از ناحیه مسائل بین المللی و حقوقی تعقیب کرده و از پلیس بین المللی بخواهند کسانی که با این گروه هستند را تحویل قوه قضائیه ایران بدهند.

وی ادامه داد: لازم است دادستان محترم استان، رئیس محترم استان، نیروهای امنیتی و انتظامی با کمک هم تلاش کنند هرچه سریعتر همه عواملی که دست به این اقدام زنند و پشتیبان ها و حامیان آنها  و کسانی که این تیم تروریستی را حمایت کردند شناسایی کنند تا با قاطعیت با همه مجرمین برخورد کند.

اژه‌ای افزود: به همه جانیان و تروریست‌ها که فکر می‌کنند با این اقدامات می‌توانند روی روحیه شهادت‌طلبانه مردم ما تاثیر بگذارند بگویم ۳۸ سال پیش صدام بدبخت معدوم اقداماتی کرد ولی دیدیم آن جنایت‌‌ها کارش به کجا رسید و مردم مقاوم ایران نه تنها یک وجب زمین از دست ندادند بلکه تمامیت و استقلال را حفظ کردند و امروز در اوج اقتدار و عزت هستند و کسانی که صدام را تایید کردند، وضعشان معلوم است پشتیبان‌های او امروز خجل هستند که همه توان اطلاعاتی و نظامی خود را به کار گرفتند که مردم انقلابی ایران را از پا در بیاورند و موفق نشدند و این مردم مقاوم‌تر و با انگیزه‌تر از هر زمانی هستند و با هر اقدم جنایت‌کاراته هم مقابله می‌کنند.

پرونده تخلفات گمرکی در بوشهر به کجا رسید؟

محسنی اژه‌ای در مورد یک پرونده در بوشهر در تخلفات گمرکی گفت: حکم قطعی شده یکی از متهمان به نام بهنام نوروزی فرزند رستم مدیر کل گمرگ و ناظر گمرگ بوشهر بوده که به اتهام اخذ رشوه محکوم شد به ۵ سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی و ۱۳ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال رد مال و جزای نقدی معادل همین مبلغ شده است.

وی ادامه داد: متهم بعدی امید محمدی فرزند نجف کارشناس گمرگ است که به اتهام اخذ رشوه به سه سال حبس و پرداخت و رد مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و سه سال انفصال موقت از خدمات دولتی محکوم شده است. مورد بعدی الله قلی کمانی فرزند امیر علی کارشناس گمرک است که به به اتهام اخذ رشوه به دو سال حبس و سه سال انفصال از خدمات دولتی و مبلغ ۷ میلیارد و ۱۶۲ میلیون ریال رد مال و همین مقدار جزای نقدی محکوم شده و هر سه اینها هرکدام  ۷۴ ضربه شلاق هم دارند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: نفر بعدی حمید جعفری فرزند حبیب الله کارشناس گمرک است که به اتهام اخذ رشوه دو سال حبس و سه سال انفصال و ۵ میلیارد و ۱۸۸ میلیون ریال رد مال و همین میزان جزای نقدی دارد، علم‌دار کرمی کارشناس گمرک متهم بعدی است که به اتهام اخذ رشوه به دو سال حبس و سه سال انفصال و ۷۴ ضربه شلاق و ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال رد مال و همین میزان جزای نقدی محکوم شده است. سید اسحاق به‌نیاپور فرزند سید یعقوب کارشناس گمرک هم دیگر متهمی است که به اتهام رشوه به دو سال حبس و سه سال انفصال و ۷۴ ضربه شلاق و یک میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال رد مال و همین قدر جزای نقدی محکوم شده است. همه اینها در یک پرونده هستند.

وی گفت: مهدی رضایی فرزند فتاح، عبدالرسول شاکیان، نوید گودرزی فرزند علی سعید تفصیلی و محسن وردستانی نیز در این پرنده بودند و اتهام پرداخت رشوه دارند و مجازات اینها پایین‌تر است.

نیروهای انتظامی همه کسانی که در این نقش داشتند و تدارکات‌چی بودند را تحویل دستگاه قضایی دهد

محسنی اژه‌ای در مورد تروریست‌های اهواز گفت: اینجا جای فعالیت نیروهای انتظامی ماست. گروهی که این کار را کردند مشخص است و این گروه مسئولیت حمله را به عهده گرفته و خودشان صحبت کرده و منکر نشدند چون گروه هستند باید به آنها به عنوان یک گروه مسلح که اقدام مسلحانه کردند نگاه کرد نه به عنوان فرد بنابراین این چهار نفر مسئول نبودند بلکه این‌ گروه مسئول هستند و بنابراین وزارت خارجه و دادستان کل کشور و سایرین باید نسبت به اقدام تروریستی این گروه و اقدامات قبلی در دادگاه‌های بین‌المللی اقداماتی کنند و نیروهای انتظامی همه کسانی که در این نقش داشتند و تدارکات‌چی بودند را تحویل دستگاه قضایی دهد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد صحبت‌های حافظی عضو سابق شورای شهر درباره برداشت چند ده میلیاردی از سازمان بازنشستگی شهرداری گفت: کسانی که در یک نهادی هستند اگر ادعایی می‌کنند وظیفه دارند اگر اطلاعاتی دارند تحویل قوه دهند. اینکه یک فردی مصاحبه‌ای کند و حرفی بزند رافع تکلیف آنها نیست. اما اگر همین باشد و جنبه عمومی دارد باید این مسائل را تعقیب کرد. این پرنده مدتی پیش تشکیل شده ولی نمی‌دانم به کجا رسیده و نتایج آن چیست و چند نفر احضار شده‌اند. یادم است پرونده‌ای تشکیل شده ولی نتیجه نهایی را نمی‌دانم.

کوه‌خواری در فشم و ورود دستگاه قضایی

سخنگوی قوه قضاییه در مورد ادعای مطرح شده در مورد کوه‌خواری در فشم و ورود دستگاه قضایی گفت: نمی‌دانم. بعضی افراد تعدی‌هایی دارند و دادستان حوزه قضایی آنجا اگر مطلع باشد ورود می‌کند ولی در مورد این جای خاص خبری ندارم.

اخباردر مورد زائران عراقی کذب بوده است

محسنی اژه‌ای در مورد انتشار اخباری در مورد زائران عراقی و اینکه این اخبار کذب بوده و مساله برخورد با رسانه‌هایی که این خبرها را منتشر کرده‌اند چیست، گفت: روزنامه و سایتی که این کار را کرده بودند و برخی افرادی که صحبت‌هایی کرده بودند، احضار شدند سایت تابناک و روزنامه شرق این رسانه‌ها بودند.

وی افزود: در این ماجرا روزنامه شرق گفت اول از فلان مرجع گرفته بودم و گفته بودند توضیح می‌دهند. افرادی که این حرف‌ها را زده بودند احضار شدند یا در حال احضار شدن هستند. اصل کار بسیار ناپسند است آن هم در جایی که یقین داریم شیطان بزرگ و سرویس‌های جاسوسی بین ایران و عراق اختلاف‌افکنی می‌کنند و تلاش دارند میانه این دو را بهم بزنند. یقینا آمریکا و اسرائیل در این ماجرا دست دارند اگر افرادی در داخل بخواهند به این مسائل دامن بزنند، اگر این‌ها احراز شود که سوءنیت دارند کارشان بسیار سخت است، بستگی به دفاع و توجیه‌شان دارد بعید است رسانه‌ها توجیه خوبی داشته باشند اگر سوءنیت آنها احراز شود باید پاسخ خود را داشته باشند و قوه قضائیه باید با این مسائل در این شرایط با قدرت و سرعت عمل کند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: از دادستان تهران گله‌مند هستند که سرعت لازم را به خرج ندادند از ایشان هم خواستم و گفتم در موضوع به این مهمی که نوعی فتنه و آب به آسیاب دشمن ریختن است سریع باید عمل شود.

سیف ممنوع الخروج است

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره پرونده سیف رئیس سابق بانک مرکزی و آیا وی ممنوع الخروج است، گفت: یک بار از وی تحقیق شده و اگر لازم باشد بار بعدی هم تحقیق می‌شود و پرونده هم در حال رسیدگی است زیرا متهمان دیگری از کارمندان بانک مرکزی و غیر بانک مرکزی دارد و پرونده در حال تحقیقات است و این فرد ممنوع الخروج است.

وی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی در رابطه با رسانه‌های اختلاف افکن بین ایران و عراق صورت گرفته است؟ گفت: تابناک و شرق و برخی روزنامه‌های دیگر تحت تعقیب قرار گرفتند و احضار شدند. برخی از جمله شرق گفتند از جای دیگر و روزنامه دیگر برداشتند و افرادی هم که این جملات را گفتند، تحت تعقیب قرار گرفتند و این موضوع ادامه دارد. دشمن امروز به دنبال تفرقه است و اگر سوءنیت این  رسانه‌ها مشخص شود کارشان سخت می‌شود.  از دادستان تهران هم به شخصه گله دارم چون اقدام سریعی در این زمینه  صورت نگرفته است.

متهم پرونده سایت سکه ثامن ممنوع الخروج است البته اگر خارج نشده باشد

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال ایسنا در رابطه با سایت “سکه ثامن” پرونده‌ای تشکیل شده و کسی که در این زمینه مسئولیت داشته ممنوع الخروج شده است یا نه؟ گفت: من از مردم درخواست دارم و آن این است که هرکسی آمد در سایت یا نشریه‌ای اعلام کرد که پول یا طلا و سکه در اختیار من قرار دهید و شروع کرد به سوددادن های غیرمتعارف، مردم شک کنند و نیایند پول و مالشان را در اختیار آنها قرار دهند ولی متاسفانه باز هم گاهی وقتها غفلت می شود.

وی افزود: اینکه جرمی در این پرونده واقع شده یا خیر باید رسیدگی شود ولی افراد شکایت کردند و وارد رسیدگی شدیم. طرف اصلی در دسترس نیست و اینکه آیا فرار کرده یا از کشور خارج شده مشخص نیست ولی دسترسی به او نیست که از آن اطلاع ندارم ولی برخی خبرها هست که از کشور خارج شده است. البته به صورت غیابی رسیدگی می‌شود. این فرد حسابهای متعددی داشته که مسدود شده و ممنوع الخروج هم هست البته اگر خارج نشده باشد.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: اموال در حال شناسایی است و مردم اطمینان داشته باشند که رسیدگی می‌شود. مشکل قوه در اینگونه پرونده‌ها که با آن مواجه می‌شود این است که طرف پول را می‌برد یا کم می‌آورد و مردم توقع دارند که اموالشان را بگیریم ولی این زمانی است که پول باشد تا بتوانیم آن را بگیریم و قوه تلاش خودش را می‌کند. اما آیا اموال همیشه به اندازه طلب شکات وجود دارد یا خیر باید بررسی شود. این پرونده تازه تشکیل شده و نمی‌دانم کل طلب چقدر است و اموالی که غیرمنقوله است چقدر است که بحث‌های دیگری است ولی ۶۰۰ نفر در این پرونده شکایت کرده‌اند.

تتلو غیابی محاکمه می‌شود

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با سوالی درباره صحبت‌های اخیر امیرحسین مقصودلو (تتلو) و اینکه آیا پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شده است؟ گفت: طبیعی است کسانی که این ور آب باشند یا آن ور آب و اقدام مجرمانه انجام بدهند قابل تعقیب است. در برخی از مسایلی که فردی که گفتید مطرح کرده عنوان مجرمانه‌ای داشته و دادستان برای آنها پرونده تشکیل خواهد داد و بصورت غیابی محاکمه می‌شود و اگر قاضی تشخیص دهد حکمش هم صادر می‌کند.

احمدی‌نژاد خودش بگوید پول‌ها کجاست

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره ادعاهای احمدی نژاد مبنی بر اینکه اگر می‌گویند پول‌ها نیست، به من بگویند یا جایش را بگویم؟ گفت: کسی اگر می‌داند باید بگوید نباید از او بخواهند مگر اینکه جایی گذاشته باشد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.