ارتباط با ما در

حیدری در نطق میان دستور:

مگر قیم دنیا هستیم که می‌خواهیم بینی همه را به خاک بمالیم

حیدری با تاکید بر اینکه کاهش شدید ارزش پول ملی، افزایش شدید قیمت ها، حتی برای مایحتاج اولیه زندگی نشانگر این است که کشور خوب اداره نمی شود، گفت: مگر ما قیم دنیا هستیم که می خواهیم بینی همه را به خاک بمالیم.

منتشر شده

جامعه ایرانی- نماینده مردم تهران در مجلس، بیان اینکه باید این واقعیت را پذیرفت که دوست واقعی ایران منافع ملی کشور است، گفت: منافع ملی را می توان با رویکرد و تعامل مثبت در روابط داخلی و خارجی به دست آورد.

غلامرضا حیدری در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: ایران در شرایطی قرار گرفته که وضعیت معیشتی مردم هر روز سخت و سخت تر می شود و متاسفانه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب با نگاه منفی با دنیا مواجه شد که این نگاه منفی چه در روابط داخلی و چه خارجی موجب تنش و روابط حذف گرایانه شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نخست وزیران، روسای جمهور، روسای مجلس و بسیاری دیگر، عموما به حذف، حصر یا زندان کشیده شده اند، افزود: اشغال سفارت آمریکا نقطه آغازینی برای شروع تحریم و جنگ شد و جنگ تحمیلی را حتی پس از فتح خرمشهر ادامه دادیم تا بجایی رسید که امام (ره) در پذیرش قطعنامه فرمودند جام زهر را نوشیدم.

وی ادامه داد: از بازسازی مناطق جنگی هنوز رها نشده بودیم که فعالیت های هسته ای را شروع کردیم و در این راه به قدری هزینه دادیم که به نرمش قهرمانانه رسیدیم که حاصل آن پذیرش برجام شد و هنوز جوهر برجام خشک نشده بود، موشک پرتاب کردیم که بهانه ای برای تشدید تنش آفرینی ها شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید این واقعیت را پذیرفت که دوست واقعی ایران منافع ملی کشور است، تصریح کرد: این منافع ملی را با رویکرد و تعامل مثبت در روابط داخلی و خارجی می توان به دست آورد و مردم به روشنی متوجه می شوند و ما نیز باید با مردم صادقانه صحبت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کاهش شدید ارزش پول ملی، افزایش شدید قیمت ها، حتی برای مایحتاج اولیه زندگی نشانگر این است که کشور خوب اداره نمی شود، گفت: مگر ما قیم دنیا هستیم که می خواهیم بینی همه را به خاک بمالیم، بنابراین باید واقع بین باشیم و واقعیت ها را آنگونه که وجود دارد، ببینیم، بنابراین آنگونه که من یک پدیده را می بینم می تواند به گونه ای دیگر نیز دیده شود.

حیدری با بیان اینکه خود را حق مطلق نپنداریم و آنچه را که با فکر ما تفاوت دارد، باطل نپنداریم، افزود: شاید این نگاه یکی از مهمترین دلایل تنش ها و درگیری های روابط داخلی و خارجی کشور است.

وی ادامه داد: ساختار اداری کشور به گونه ای است که اختیارات در یک جا و مسئولیت ها در جای دیگری است و این امر موجب اصطکاک و کاهش شدید بهره وری در اداره امور کشور شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه اگر رئیس جمهور ضعیف و مجلسی ناتوان از انجام وظیفه نمی خواهیم ، باید ساختار اداره کشور به صورت شفاف به گونه ای دیگر طراحی شود، بیان کرد: اینگونه که حرکت می کنیم، توان نظام اقتصادی روز به روز مستهلک تر و اعتماد عمومی کمتر و کمتر می شود و کاهش اعتماد عمومی به دست اندرکاران اداره کشور قطعاً حدی داشت و خدا نکند که از حد خود تجاوز کرده و دیگر قابل جبران نباشد.

وی افزود: یکی از ارکان نظام جمهوریت اعتماد عمومی است، به گونه ای که ارکان دیگر نیز به اتکای آرای عمومی استوار است، بنابراین جا دارد برای حل برخی معضلات داخلی و خارجی از مراجعه به آرای عمومی استفاده شود.

حیدری با بیان اینکه در شأن نظام اسلامی نیست که هنوز نتوانسته رفع حصر آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد و رفع ممنوع التصویری آقای خاتمی و آزادی بسیاری از زندانیان به ویژه زندانیان سیاسی را حل کند، تصریح کرد: به هوش باشیم که باندهای مافیایی پشت صحنه موسسات مالی، قاچاق کالا، بدهکاران بزرگ مالی، بازار ارز و سکه، خفه کردن در استخر، ناگهان کلیت نظام را به خفگی نکشاند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.