ارتباط با ما در

سخنگوی ناجا خبر داد:

دستگیری عاملان ضرب و شتم پلیس شیرازی

منتشر شده

جامعه ایرانی- سخنگوی ناجا از شناسایی و دستگیری محل اختفای عاملان ضرب و شتم مامور پلیس راهنمایی و رانندگی شیراز در ماجرای واژگونی لندکروز خبر داد.

سردار  احمد نوریان دراین‌باره گفت: مطابق اطلاع رسانی‌های صورت گرفته، این حادثه روز پنجشنبه اول شهریورماه در جاده شیراز کازرون که ماموران پلیس راه برابر شرح وظایف، دوربین‌های لیزرینگ خود را برای کنترل عبور و مرور خودروها، امنیت جاده ها و نیز هشدار و تذکر به رانندگان خاطی  مستقر کرده بودند، رخ داد.

وی ادامه داد: وضعیت عادی بود، تا اینکه خانواده‌ای برای نقص فنی خودرو ۲۰۶ از ماموران پلیس درخواست کمک می کند، افسر وظیفه شناس با مشاهده این صحنه به کمک سرنشینان خودرو رفته و با راننده ۲۰۶ تلاش می کند تا خودرو را به کناری هدایت کنند.

سخنگوی ناجا افزود: در این اثنا، به مامور پلیس، واژگونی یک خودروی لندکروز که با سرعت غیرمجاز حرکت می‌کرد را اطلاع می دهند، وی نیز بلافاصله خود را به صحنه حادثه رسانده اما با عکس العمل غیرانسانی یکی از همراهان این خودرو مواجه شده که این امر به درگیری و تعرض به پلیس منجر می شود که با آمدن گشت پلیس، ضاربان از محل حادثه متواری می شوند.

این مقام ارشد انتظامی به تاکید فرمانده محترم نیروی انتظامی مبنی بر پیگیری و برخورد قاطع و قانونی با ضاربان افسر زحمت کش پلیس راهور اشاره و بیان کرد: با توجه به حساسیت موضوع و نیز اقدامات اطلاعاتی، تاکنون ۳ نفر از متهمان دستگیر شده‌اند که یکی از آنها راننده لندکروز است که به سرعت غیرمجاز خود با ۱۳۷ کیلومتر اعتراف کرد، این در حالی است که سرعت مجاز در این محور ۸۰ کیلومتر در ساعت تعیین شده است.

 نوریان با بیان اینکه متهم دوم این پرونده،یکی دیگر از عوامل ضارب مامور پلیس بوده است، گفت:  نفر سوم برادر یکی دیگر از ضاربان است که هنگام درگیری به قصد تخریب چهره پلیس و زورآزمایی ضارب فیلمبرداری کرده است البته در این حادثه ۲ نفر فیلم گرفته‌اند که در فضای مجازی و شبکه اجتماعی منتشر شده است.

سخنگوی ناجا خاطرنشان کرد: نفر دوم، کسی است که در افشای چهره این افراد خلافکار و مجرم نقش اصلی داشته که به دنبال آن موجی از اعتراضات مردمی علیه اقدام مجرمانه آنها در فضای مجازی شکل گرفت و حمایتهای مردمی را به همراه داشت که شخصاً از اقدام به موقع وی تشکر و قدردانی می‌کنم.

نوریان ادامه داد: هنوز یکی از ضاربان با توجه به اینکه کار بسیار غیرانسانی، ناجوانمردانه و مجرمانه انجام داده، متواری و مخفی شده است که مأموران در تعقیب وی هستند؛ ظاهرا این متهم از افراد سابقه دار کیفری نیز می‌باشد.

وی تصریح کرد: درگیری و هتاکی مجرمان و متهمان با پلیس در بسیاری از کشورها امری طبیعی است، در ایران نیز سالانه بسیاری از محیط بانان و حافظان امنیت عمومی و اجتماعی از سوی مجرمان متهمان مورد حمله قرار می گیرند اما این پرونده از جمله پرونده های نادری است که هیچ تعقیب و گریزی بین مجرمان (عوامل ضرب و شتم) و افسر پلیس راه شیرازی رخ نداده است.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس،  وی ادامه داد: پیرو اظهارات راننده خودرو لندکروز به دلیل سرعت بالا و عدم توانائی در کنترل خودرو دچار سانحه شده است. لذا دلیلی برای اعتراض یا حمله به پلیس وجود نداشت البته این موضوع در دست بررسی است. همین مسأله موجب شده تا موجی از احساسات عمومی توسط مخاطبان رسانه‌ای و مردم فهیم و قدرشناس کشور بوجود آید و با پلیس همدردی کرده و خواستار برخورد شدید با مجرمان باشد.

سخنگوی ناجا خاطرنشان کرد: برابر ماده ۶۰۷ قانون مجازات اسلامی ( بخش تعزیرات) هر گونه حمله و مقاومت که با علم و آگاهی نسبت به مأمورین درست در حین انجام وظیفه آنان به عمل آید، تمرد محسوب می شود.

نوریان با بیان اینکه  ماده ۶۰۹ نیز تصریح دارد که هر کس به مأموران دولت در حین انجام وظیفه توهین کند به ۳ تا ۶ ماه حبس محکوم می شود، گفت: مراحل قانونی رسیدگی به پرونده در حال انجام است. ملاحظات و تدابیر سازمانی پیرامون این پرونده به ما اجازه انتشار اطلاعات بیش از این را نمی‌دهد تا ان شاء الله در آینده نزدیک اخبار تکمیلی اطلاع رسانی شود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.