ارتباط با ما در

نشریه اکسپرس:

چطور با بررسی پاها خطر حمله قلبی را تشخیص دهیم؟

بدون خون کافی، ماهیچه‌های قلب به شدت آسیب می‌بینند و ممکن است حتی زندگی فرد را هم تهدید کنند. گفته می‌شود اگر پا یا مچ پایتان متورم شده باشد، احتمال بروز حمله قلبی در شما بیشتر خواهد بود.

منتشر شده

جامعه ایرانی– نشانه‌های حمله قلبی عموماً شامل درد قفسه سینه، حس کمبود اکسیژن یا عرق کردن بیش‌ازاندازه می‌شود. اما شما می‌توانید با نگاه کردن به پا و مچ پای خود تشخیص دهید که خطر یک انفارکتوس شدید قلبی شما را تهدید می‌کند یا نه.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نشریه اکسپرس، حمله قلبی بیماری جدی است که باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن درمان شود. این شرایط که به آن انفارکتوس قلبی هم می‌گویند، با مسدود شدن جریان خون به قلب اتفاق می‌افتد.

بدون خون کافی، ماهیچه‌های قلب به شدت آسیب می‌بینند و ممکن است حتی زندگی فرد را هم تهدید کنند. گفته می‌شود اگر پا یا مچ پایتان متورم شده باشد، احتمال بروز حمله قلبی در شما بیشتر خواهد بود.

وب‌سایت پزشکی «وب ام دی» هشدار می‌دهد که داشتن پا یا مچ پای متورم از نشانه‌های اولیه انفارکتوس قلبی است. این مسئله می‌تواند بیانگر آن باشد که قلب آن‌طور که باید کار نمی‌کند.

اگر قلب به درستی کار نکند –شرایطی که نارسایی قلبی خوانده می‌شود- می‌تواند منجر به تجمع مایع در اندام‌های پائینی می‌شود. این تجمع با نام آماس شناخته شده و ممکن است در ادامه روز بدتر هم بشود.

نارسایی قلبی همچنین می‌تواند باعث مسدود شدن خون در رگ‌ها می‌شود و این امر می‌تواند منجر به نفخ معده شود.

اگر مشکلی برای قلب شما رخ دهد، آیا متوجه آن می‌شوید؟ همه مشکلات قلبی دارای نشانه‌های هشدارآمیز یکسان نیستند.

همیشه این‌طور نیست که دردی در قفسه سینه حس کنید و بعد هم مانند فیلم‌های سینمایی روی زمین بیفتید. برخی علائم قلبی حتی در ناحیه قفسه سینه هم بروز نمی‌کنند.

اگر پای شما متورم شده، این می‌تواند بیانگر عدم پمپاژ درست خون توسط قلبتان باشد. زمانی که قلب نمی‌تواند با سرعت کافی خون را پمپاژ کند، خون در رگ‌ها مسدود و باعث نفخ می‌شود. همچنین نارسایی قلبی می‌تواند خروج آب مازاد و سدیم از بدن را سخت‌تر کند که این مسئله نیز منجر به نفخ می‌شود.»

از سایر علائم رایج حمله قلبی می‌توان به حس سرگیجه، درد قفسه سینه یا حس شدید اضطراب اشاره کرد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.