ارتباط با ما در

محققان مطرح کردند

سفر کنید تا عمر طولانی‌تری داشته باشید

استرندبرگ گفت: «تعطیلات کوتاه‌مدت و ساعات کاری طولانی باعث تأثیرات منفی روی سلامتی می‌شوند، حتی از نظر روانی.»

منتشر شده

جامعه ایرانی– بر اساس مطالعه محققان، سفر نکردن به اندازه کافی می‌تواند خطر مرگ افراد را افزایش دهد. این مطالعه بر اساس اطلاعاتی است که طی چهار دهه جمع‌آوری شده و نشان داد که حذف کردن فرصت‌های رفتن به مسافرت خطر مرگ افراد را ۳۷ درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، دکتر تیمو استرندبرگ، استاد بخش پزشکی دانشگاه هلسینکی به نیوزویک گفت: «اگر شخصی را می‌شناسید که به سفر نمی‌رود و ساعات طولانی کار می‌کند، احتمالاً در معرض بیماری‌های قلبی و عروقی قرار دارد.»

محققان برای انجام این مطالعه، اطلاعات دریافتی از ۱۲۲۲ مرد متولد سال‌های ۱۹۱۹ تا ۱۹۳۴ که در مسیر تبدیل شدن به مدیران اجرایی بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. این شرکت‌کنندگان در خلال سال‌های ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۵ استخدام شدند و دست‌کم یک عامل خطرزای ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی مانند اضافه وزن، عادت مصرف سیگار یا کلسترول بالا، فشارخون بالا یا افزایش‌تری گلیسیرید را داشتند.

از میان کل شرکت‌کنندگان، ۶۱۲ نفر هر چهار ماه یکبار توصیه‌های سلامت دریافت می‌کردند. این توصیه‌ها شامل انجامت فعالیت‌های فیزیکی، برخورداری از رژیم سالم، حفظ وزن متعادل و ترک سیگار می‌شد. این افراد همچنین برای کاهش فشار خون در صورت لزوم قرص دریافت می‌کردند. سایر افراد مانند گروه کنترل عمل کرده و هیچ توصیه یا درمانی دریافت نمی‌کردند.

در خلال سال‌های ۱۹۷۴ تا ۲۰۰۴ مردان در گروه مداخله که به طور سالانه سه هفته یا کمتر به مرخصی می‌رفتند بیشتر از کسانی که بیش از سه هفته به مرخصی می‌رفتند با خطر مرگ روبرو بودند. اما در گروه کنترل خطر مرگ همچنان مانند گذشته بود.

استرندبرگ گفت: «تعطیلات کوتاه‌مدت و ساعات کاری طولانی باعث تأثیرات منفی روی سلامتی می‌شوند، حتی از نظر روانی.»

به‌طورکلی توصیه استرندبرگ این است که اگر به مسافرت علاقه دارید، سفر کنید چون به نفع تان خواهد بود.

یک دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Aln

    پنجشنبه ۰۸ شهریور ۱۳۹۷ در ۱۵:۰۱

    خوب معلومه دیگه ادمی خوب بخوره خوب بگرده کارو درامد خوبی هم داشته باشه لازم به توصیه نیست گروه تحقیقاتی استرندبرگ خودش معطل کرده این را ادمهای بدوی هم میدانستند

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.