ارتباط با ما در

محققان مطرح کردند

کم‌خوابی به‌اندازه مصرف سیگار برای قلب مضر است

بر اساس این مطالعات، مردانی که خوابشان پنج ساعت یا کمتر بود در مقایسه با آن‌هایی که هفت تا هشت ساعت می‌خوابیدند، بیشتر در معرض بیماری‌هایی چون دیابت، چاقی یا فشارخون بالا قرار داشتند.

منتشر شده

جامعه ایرانی–  بر اساس مطالعات جدید محققان، خوابیدن بیش از اندازه یا کمتر از اندازه تقریباً به‌اندازه مصرف سیگار برای قلب ضرر دارد.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، تحقیقات گذشته نتوانسته بود پاسخ قطعی به این سؤال بدهد که آیا کمبود خواب می‌تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد یا خیر. تیمی از دانشمندان مستقر در سوئد با بررسی یک هزار و ۴۶۳ مردی که در سال ۱۹۴۳ در گوتنبرگ به دنیا آمدند، سعی کردند بینش تازه‌ای در این زمینه به دست آورند.

موا بنگسون، محقق دانشگاه گوتنبرگ گفت: «برای افرادی که بسیار مشغول هستند، خوابیدن می‌تواند همانند وقت تلف کردن باشند، اما تحقیقات ما نشان می‌دهد که کمبود خواب می‌تواند به بیماری‌های قلبی و عروقی ربط داشته باشد.»

وی در ادامه افزود: «مطالعات ما نشان داد که میزان افزایش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی مربوط به خواب ناکافی مشابه خطری است که مصرف سیگار و ابتلا به بیماری دیابت در سنین بالای ۵۰ سال می‌تواند داشته باشد.»

محققان آزمایشات فیزیکی را روی شرکت‌کنندگان در این مطالعه انجام دادند و همچنین از آن‌ها خواستند که پرسشنامه‌هایی را درمورد سلامتشان پر کنند که شامل سؤالاتی درمورد میزان میانگین خواب آن‌ها و میزان ورزش و مصرف سیگارشان می‌شد.

اطلاعات کسب شده شامل چهار گروه می‌شد: کسانی که پنج ساعت یا کمتر می‌خوابند، کسانی که شش ساعت می‌خوابند، کسانی که هفت تا هشت ساعت می‌خوابند، و کسانی که بیش از هشت ساعت می‌خوابند. خوابیدن هفت تا هشت ساعت به‌عنوان مدت زمان نرمال تعریف شده بود.

این شرکت‌کنندگان ۲۱ سال بعد مجدداً مورد ارزیابی قرار گرفتند و از آن‌ها درباره هرگونه تجربه مشکلات قلبی مانند حملات قلبی، سکته یا نارسایی قلبی سؤال شد. اگر شرکت‌کنندگانی هم درگذشته بودند، یادداشت برداری می‌شد.

بنگسون گفت: «احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در مردانی با طول خواب کمتر در سن ۵۰ سالگی دو برابر مردان ۷۱ ساله‌ای بود که به‌اندازه کافی خوابیده بودند، حتی وقتی سایر عوامل خطرآفرین نیز مد نظر قرار گرفتند.

مردانی که خوابشان پنج ساعت یا کمتر بود در مقایسه با آن‌هایی که هفت تا هشت ساعت می‌خوابیدند، بیشتر در معرض بیماری‌هایی چون دیابت، چاقی یا فشارخون بالا قرار داشتند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.