ارتباط با ما در

محمود صادقی مطرح کرد

ابراز نگرانی از ترکمنچای دیگر

منتشر شده

جامعه ایرانی- نماینده مردم تهران در مجلس به مفاد توافقات رژیم حقوقی دریای خزر واکنش نشان داد و گفت نمایندگان مجلس در جریان توافقات نیستند.

محمود صادقی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

« رئیس‌جمهور در حالی عازم آکتائو شده که مفاد توافقات درباره رژیم حقوقی دریای خزر در هاله‌ای از ابهام است؛ آیا راست است که سهم ۵۰ درصدی ایران به ۱۱ درصد سقوط کرده؟! آیا ترکمنچای دیگری در راه است؟ مردم بدانید! نمایندگان مجلس اصلا در جریان توافقات پشت پرده نیستند.»

index

به گزارش جامعه ایرانی، محمود صادقی در حالی مدعی کاهش سهم ۵۰ درصدی ایران از دریای خزر شده است که اساسا هیچگاه در جریان مذاکرات برای تعیین رژیم حقوقی دریای خزر طرفین چنین سهمی را برای ایران قائل نشده‌اند.

بیش از ده سال پیش، کشورهای ساحلی خزر، به طور دو و سه جانبه این دریا را میان خود تقسیم کردند. بر اساس این توافق، برای ایران از دریای خزر نزدیک سهمی نزدیک به ۱۳ درصد در نظر گرفته اند. اما ایران چنین سهمی را قبول ندارد و خواهان آن است تا سهمش به ۲۰ درصد افزایش یابد.

با این حال مقامات کشورهای ساحلی خزر تصمیم گرفته‌اند در نشست آکتائو موضوع مناقشه برانگیز تعیین حدود بستر و زیر بستر و به عبارتی سهم‌بندی این دریاچه وسیع را به مذاکراتی جداگانه بسپارند و در نشست امروز اساسا بحثی درباره تعیین حدود و ثغور دریا انجام نخواهد شد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.