ارتباط با ما در

خلیل آبادی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

شورای شهر پیگیر برگزاری کنسرت خیابانی همایون شجریان

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران تاکید کرد: برگزاری‌ کنسرت در رفتار و کردار و اخلاق جامعه اثر مثبتی خواهد گذاشت و قطعا مسئولین ذیربط باید به برگزاری کنسرت آقای همایون شجریان که افتخار ملی هستند و هنرمندان دیگر کمک کنند.

منتشر شده

جامعه ایرانی – رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران تاکید کرد: برگزاری‌ کنسرت در رفتار و کردار و اخلاق جامعه اثر مثبتی خواهد گذاشت و قطعا مسئولین ذیربط باید به برگزاری کنسرت آقای همایون شجریان که افتخار ملی هستند و هنرمندان دیگر کمک کنند. جامعه‌ای پرنشاط و پر انرژی و فعال خواهد بود که از نظر روانی شاداب باشد. این شادابی با هنر رابطه مستقیم دارد.

همایون شجریان دومین بار است که طی پنج سال پیشنهاد اجرای کنسرت خیابانی را مطرح می‌کند و علت آن را هم بهتر شدن حال مردم بیان می‌کند؛ پیشنهادی که با سکوت مسؤولان امر هم گمانه‌زنی‌ها درباره جدی گرفته نشدن این پیشنهاد را افزایش می‌دهد.

همایون شجریان سال ۹۲ وقتی پیشنهاد اجرای کنسرت خیابانی را مطرح کرد، گفت که سال‌هاست در این فکر بوده است.

وی عنوان کرده بود: «حاضرم سال آینده برای هر کس که دلش بخواهد، اجرای خیابانی داشته باشم و البته این اجرا را فقط برای دل مردم و بدون هیچ مناسبتی در نظر گرفته‌ام که امیدوارم این شرایط از سوی خانه موسیقی فراهم شود.حالا شجریان بار دیگر می‌خواهد کنسرتی خیابانی داشته باشد و باز هم علت را بهتر شدن حال مردم مطرح می‌کند.»

شجریان بار دیگر در پیامی پیشنهاد برگزاری کنسرت خیابانی برای بهتر کردن حال این روزهای مردم ایران را مطرح کرد.  او در پیام خود نوشت: «عزیزان، در این ایام که چون سیاوش در گذر از آتش هستیم، نمی‌دانم چه کنیم تا حالمان کمی به شود، چنانچه مشکل مجوز نباشد، سراپا در خدمتم تا بدون هیچ انتفاعی کنسرت خیابانی گسترده برای شما عزیزان اجرا کنم، شاید دلمان در کنار یکدیگر آرام گیرد.»

اما آنچه هر بار به سد بلندی برای عملی شدن پیشنهاد شجریان تبدیل شده، بحث مجوز است؛ این هنرمند در هر دو باری که پیشنهاد اجرای کنسرت خیابانی را داده، با مخالفت مسوولان امر در صدور مجوز مواجه بوده است.

حسن خلیل ابادی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با جامعه ایرانی، درباره پیشنهاد همایون شجریان برای برگزاری کنسرت خیابانی با هدف بهتر شدن حال مردم، گفت: برگزاری کنسرت و مراسم هنری و ادبی باعث شادابی و نشاط جامعه می‌شود و نقش غیر قابل انکاری در امید دادن و روحیه بخشی به فعالیت‌های اجتماعی دارد، ازهمایون شجریان به دلیل این پیشنهاد متواضعانه و پیش قدم شدن برای برگزاری این مراسم بسیار سپاسگذاریم.

جامعه ای پرنشاط و انرژی و فعال خواهد بود که از نظر روانی شاداب باشد

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران تاکید کرد: برگزاری‌ کنسرت در رفتار و کردار و اخلاق جامعه اثر مثبتی خواهد گذاشت و قطعا مسئولین ذیربط باید به برگزاری کنسرت آقای همایون شجریان که افتخار ملی هستند و هنرمندان دیگر کمک کنند. جامعه‌ای پرنشاط و پر انرژی و فعال خواهد بود که از نظر روانی شاداب باشد. این شادابی با هنر رابطه مستقیم دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی از پیگیری‌های کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران برای برگزاری کنسرت آقای همایون شجریان خبرداد و گفت: به زودی تاریخ و ساعت برگزاری کنسرت آقای همایون شجریان از طریق مسئولین ذی ربط اعلام خواهد شد. به هرحال هماهنگی‌ها میان مسئولین انتظامی، امنیتی، سیاسی و فرهنگی از نظر گرفتن مجوز و برقراری امنیت محل برگزاری کنسرت زمان‌بر است.

خلیل ابادی در پاسخ به اینکه آیا می‌توان این اتفاق تداوم داشته باشد،اعلام کرد: مطمئنا بنابر ضرورت و نیاز جامعه باید برگزاری کنسرت‌ها ادامه داشته باشد. کنسرت باید در محل‌های ورزشگاهی و یا پارک‌های بزرگ صورت پذیرد. باید مکان‌هایی که امکان دسترسی به پارکینگ و یا دسترسی به مترو و خطوط بی‌آرتی برای آن فراهم است در نظر گرفته شود تا شاهد ترافیک و مشکل درعبور و مرور استقبال کنندگان و تماشاچیان کنسرت نباشیم. برای برگزاری کنسرت می‌توان در ایامی که مراکز اصلی تهران مانند بازار و مراکز تاریخی و فرهنگی که تعطیل است، استفاده کرد.

هنر راه علاج پیشگیری از خشم و خشونت در جامعه

عضو شورای شهر تهران از تاثیر فراوان برگزاری مراسم شاد و مفرح برای بازگشت شادی و نشاط به جامعه گفت:روح بشر نیازمند هنر، گردش و تفریح و گفت‌وگو است که باعث تلطیف و آرامش آن شود.کسی که به دیدن یک کنسرت می‌رود حالتی شاد پیدا می‌کند و روحی لطیف‌تری نسبت به بقیه پیدا می‌کند و این پیشگیری از خشم و خشونت در جامعه خواهد کرد.

به گفته خلیل آبادی در هیچ کنسرتی موردی وجود نداشته که دعوا و درگیری اتفاق بیفتد و به کسی آسیب رسیده باشد.در کنسرت شاهد دوستی ، نشاط و محبت هستیم.امروز جامعه نیازمند آرامش و نشاط است. از این رو شورای شهر به جد پیگیر برگزاری کنسرت خیابانی همایون شجریان است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.