ارتباط با ما در

با طرح ادعای آمادگی مذاکره بدون پیش‌شرط؛

ترامپ توپ را به زمین ایران ارسال کرد

به نظر می‌رسد ترامپ عامدانه توپ تصمیم‌گیری برای پایان دادن به مناقشات اخیر را به زمین ایران ارسال کرده است تا جمهوری اسلامی را در صورت رد این پیشنهاد مسوول تداوم تنش‌های اخیر معرفی کند.

منتشر شده

جامعه ایرانی- رییس‌جمهوری آمریکا با طرح این ادعا که آمادگی دارد با ایران «بدون پیش‌شرط» وارد مذاکره شود، توپ مذاکره برای پایان دادن به مناقشات تازه اوج گرفته اخیر را به زمین ایران ارسال کرد.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی با نخست‌وزیر ایتالیا درباره مذاکره با ایران و دیدار با مقامات کشورمان تصریح کرد که تمایل دارد با مقام‌های ایرانی ملاقات داشته باشد.

وی گفت: من به ملاقات کردن اعتقاد دارم. اگر آن‌ها بخواهند، من قطعاً با [مقام‌های] ایران ملاقات خواهم کرد. نمی‌دانم که آیا آن‌ها آماده این کار هستند. آن‌ها اکنون در حال پشت سر گذاشتن دوره سختی هستند.

برجام مسخره است

ترامپ اظهار کرد: من به توافق با ایران پایان دادم. این توافق مسخره‌ای بود.

رییس‌جمهوری آمریکا گفت: معتقدم آن‌ها احتمالاً در پایان به این نقطه خواهند رسید که خواستار ملاقات شوند و من آماده‌ام تا هر زمان که بخواهند، با آن‌ها ملاقات کنم. من این کار را از روی قوت یا ضعف انجام نخواهم داد. فکر می‌کنم این کار اقدام مناسبی است. اگر بتوانیم به نتیجه‌ی معنادار دست یابیم -نه اتلاف کاغذی که در توافق قبلی اتفاق افتاد-، قطعاًّ مایل به انجام ملاقات خواهم بود.

در ادامه خبرنگاری پرسید که آیا ترامپ پیش‌شرطی برای چنین ملاقاتی دارد که رئیس‌جمهوری آمریکا پاسخ داد: هیچ پیش‌شرطی، نه. اگر آن‌ها بخواهند ملاقات کنند، من هم ملاقات خواهم کرد. هر زمان که آن‌ها بخواهند. هر زمان که آن‌ها بخواهند. این کار برای این کشور خوب است، برای آنها خوب است، برای ما خوب است و برای جهان خوب است.

به ملاقات کردن اعتقاد دارم

رییس‌جمهوری آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی با بیان این که «من به ملاقات کردن اعتقاد دارم»، اضافه کرد: درباره گفت‌وگو با دیگران به خصوص وقتی صحبت از احتمال جنگ، مرگ، قحطی و بسیاری از چیزهای دیگر مطرح است، باید مذاکره کرد. هیچ مشکلی با مذاکره وجود ندارد.

وی به ملاقات خوبی که با رهبر کره شمالی داشت، نیز اشاره کرد و در ادامه گفت: به نظرم من، برخلاف چیزی که در رسانه‌های اخبار جعلی منعکس شد، ملاقاتی بسیار عالی با ولادیمیر پوتین داشتم. این ملاقات از منظر آینده، امنیت و توسعه اقتصادی، محافظت از اسرائیل و محافظت از همه بسیار عالی بود.

ترامپ در حالی ادعای آمادگی برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران را مطرح کرد که روسای‌جمهوری دو کشور در هفته‌های اخیر جنگ لفظی علیه یکدیگر را تشدید کرده‌اند.

پس از آنکه حسن روحانی، جنگ با ایران را «مادر جنگ‌ها» و صلح با ایران را «مادر صلح‌ها» توصیف کرد، ترامپ به او هشدار داد که «دیگر هرگز آمریکا را تهدید نکن».

در همین حال جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، گفته بود: «در چند روز گذشته با رئیس‌جمهور [ترامپ] صحبت کردم و او به من گفت که اگر ایران هر گونه اقدام منفی‌ بکند آنچنان بهایی خواهد پرداخت که کشورهای اندکی قبل از این پرداخته‌اند».

به نظر می‌رسد ترامپ عامدانه توپ تصمیم‌گیری برای پایان دادن به مناقشات اخیر را به زمین ایران ارسال کرده است تا جمهوری اسلامی را در صورت رد این پیشنهاد مسوول تداوم تنش‌های اخیر معرفی کند.

پاسخ تهران به پیشنهاد ترامپ

این در حالی است که حمید ابوطالبی، مشاور رییس‌جمهوری کشورمان در صفحه توئیتر خود در واکنش به این پیشنهاد ترامپ نوشت: احترام به ملت بزرگ ایران، کاهش خصومت‌ها، و بازگشت آمریکا به برجام، هموارکننده مسیر سنگلاخ کنونی است.

او ادامه داد: گفت‌وگوی تلفنی روسای‌جمهوری دوکشور در سازمان ملل در سال ۱۳۹۲، بر این باور استوار بود که می‌توان با التزام به ابزار گفت‌وگو در مسیر اعتمادسازی گام برداشت. برجام دستاورد التزام به گفت‌وگو است؛ بایدآن را پذیرفت.

بر این اساس عملا ایران با خواندن دست ترامپ به سرعت توپ تصمیم گیری را به زمین خود ترامپ و آمریکا بازگرداند.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.