ارتباط با ما در

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی خبر داد:

طرح مجلس برای پایان دادن به خودسری‌های صدا‌ و سیما

جعفرزاده تاکید کرد: انتظار می رود تا  صدا و سیما به طور رسمی از مردم بابت این عمل غیر اخلاقی، غیر دینی و غیر شرعی عذرخواهی انجام دهد. مجلس هم یک طرح نظارت برآن دارد  و قرار است هفته آینده تعدادی از نمایندگان از صدا وسیما شکایت کنند.

منتشر شده

جامعه ایرانی_ غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره موثر واقع شدن شکایت نمایندگان مجلس از رسانه ملی توضیح داد: شاکیان صدا و سیما از خانه ملت تلاش خود را انجام می‌دهند. باید برای رفتارهای خودسرانه این چنینی اقدامات بازدارنده را مدنظر قرار دهیم.

اعتراض به اعترافات تلویزیونی مائده هژبری، دختر ۱۷ ساله‌ای که ویدئوهای رقص خود را در فضای مجازی به انتشار درآورده بود، کار را به جایی رساند که نه تنها قوه قضائیه و نیروی انتظامی اعلام کردند که در پخش این اعترافات تلویزیونی نقشی  نداشتند و از صدا و سیما درخواستی در این رابطه نکرده بودند، بلکه غلامرضا کاتب، عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما که به عنوان یکی از چهره‌های تندرو خانه ملت شناخته شده است، در گفت‌وگویی مطرح کرد که بر علیه صدا و سیما شکایت خواهند کرد.

غلامرضا کاتب در این باره گفته است: «اقدام صدا و سیما در پخش مستند بیراهه و نمایش اعترافات، اقدامی غیرقانونی و غیراخلاقی بود که موجب به وجود آمدن فضای بسیار منفی در جامعه شد و شکایت‌های متعددی توسط انجمن حمایت از کودکان و گروه‌های اجتماعی گوناگون از صدا و سیما به شورا رسیده که در جلسه هفته آینده به این شکایات و آثار بسیار منفی به وجود آورده در داخل و خارج از کشور رسیدگی می‌کنیم.»

کاتب در این باره ادامه داد: «این اقدام برنامه‌سازان بیراهه در صدا و سیما به ابزار و بهانه ای در دست معاندان و دشمنان نظام به ویژه رادیوها و تلویزیون‌های خارجی به خصوص بی‌بی‌سی و شبکه‌های آمریکایی و صهیونیستی برای زیر سوال بردن اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی تبدیل شده است.»

این عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما از برخورد با مسببان و مقصران برنامه‌ساز در صدا و سیما خبر داد و افزود: «در نشست هفته آینده با دعوت از مدیران صدا و سیما به ویژه مدیر شبکه یک و سایر شبکه‌هایی که احتمالا این مستند توسط آنها پخش شده است از آنان درباره این اقدام غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای توضیح خواهیم خواست و به نسبت قصور انجام شده با متخلفان برخورد می‌کنیم.»

سال‌ها است که درباره بحث نظارت بر صدا و سیما و وظیفه ذاتی مجلس شورای اسلامی در این زمینه صحبت می شود، اما تا به امروز با وجود دو ناظر در این زمینه موفقیتی به دست نیامده است. قاسم میرزایی نیکو، نماینده عضو فراکسیون امید مجلس در گفت‎وگو با جامعه ایرانی در این باره گفته بود:« مجلس جایگاه خاصی ندارد، دارای دو ناظر است. متأسفانه برای نظارت دقیق‌تر لایحه‌ای به صحن آمد که با اختلاف بسیار کمی رأی لازم را کسب نکرد.»

با توجه به فضای فعلی درباره صدا و سیما و انتقادات وارده، به نظر می رسد شرابط فوق فرصت بسیار مناسبی برای طرح مجدد لایحه اعضای خانه ملت برای  به دست آوردن اختیارات کامل تری جهت نظارت بر کار صدا وسیما است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با جامعه ایرانی درباره ضرورت نظارت بیشتر مجلس بر صدا و سیما گفت: طرحی در مجلس برای نظارت بیشتر بر کار صدا و سیما در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار دارد.

وی درباره شیوه فعالیت صدا وسیما اضافه کرد: صدا و سیما روند بسیار ضعیف ، سخیف و زشتی را در پیش گرفته است. در مورد مسئله مائده هژبری کار غیر اخلاقی، غیر حرفه‌ای، غیر اسلامی و دینی را انجام داد. پخش گریه یک دختر بچه ۱۷ ساله در شرایطی که هزاران مشکل گریبان کشور را گرفته، احساسات مردم را جریحه‌دار کرده است.

این نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: کسی از رقص آن خانم دفاع نمی‌کند ولی جرمی که مرتکب شده بود، نیازی به این نمایش از رسانه ملی نداشت. بخش خنده‌دار این موضوع آنجا بود که آقای رنجبران مدیر روابط عمومی صدا و سیما مدعی شد که مردم پخش چنین برنامه‌هایی را خواستار هستند. کجا مردم چنین خواسته‌ای داشتند؟ مردم در کف خیابان از این رفتار صدا و سیما ناراحت هستند.

 

صدا و سیما بابت پخش اعترافات مائده هژبری عذرخواهی کند

جعفرزاده در این خصوص تاکید کرد: انتظار می‌رود تا صدا و سیما به طور رسمی از مردم بابت این عمل غیر حرفه‌ای، غیر اخلاقی و غیر شرعی عذرخواهی کند. مجلس هم یک طرح نظارت برآن دارد و قرار است هفته آینده تعدادی از نمایندگان از صدا وسیما شکایت کنند.

وی درباره موثر واقع شدن شکایت نمایندگان مجلس از رسانه ملی توضیح داد: شاکیان صدا و سیما از خانه ملت تلاش خود را انجام می‌دهند. باید برای رفتارهای خودسرانه این چنینی اقدامات بازدارنده را مدنظر قرار دهیم.

نماینده مردم رشت درباره نقش نظارتی مجلس درخصوص صدا و سیما بیان کرد: نقش نظارتی بر صدا و سیما، خودسری‌هایی از این دست و اینکه صرفا در اختیار یک جناح خاص قرار گیرد را به شدت کاهش می‌دهد.

جعفرزاده در این باره که به مسئله واردات صدا و سیما هم ورود پیدا خواهند کرد، افزود: حتما بر این مسئله هم نظارت خواهد شد و مجلس باید بداند رسانه ملی به کدام دلیل خوراک دام وارد کشور کرده است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.