ارتباط با ما در

یک دستیار ارشد کرملین خبر داد:

گفت‌وگوی ترامپ و پوتین درباره خروج ایران از سوریه

یکی از موضوعات اصلی مورد بحث وضعیت سوریه با توجه به حضور نظامی ایران در این کشور خواهد بود.

منتشر شده

جامعه ایرانی- یک دستیار ارشد کرملین گفت که ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه و دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در دیدار خود در هلسینکی، پایتخت فنلاند در خصوص حضور ایران در سوریه گفت وگو خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،یوری یوشاکوف، مشاور امور خارجی رئیس جمهور روسیه، در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص محور مذاکرات دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین اظهار داشت: یکی از موضوعات اصلی مورد بحث وضعیت سوریه با توجه به حضور نظامی ایران در این کشور خواهد بود.

روسیه و ایران مهمترین حامیان حکومت بشار اسد در جنگ داخلی سوریه محسوب می‌شوند.

ایالات متحده، اسرائیل و شماری از کشورهای عرب منطقه خواستار کاهش نفوذ ایران در سوریه هستند و مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا،نیز بر لزوم پایان دادن به حضور نظامی ایران در سوریه تاکید کرده است.

در همین زمینه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل که به مسکو سفر کرد در دیدار با رئیس‌جمهوری روسیه گفته است، پیام روشن او این است که کشورش مخالف هرگونه حضور ایران در سوریه است.

این در حالی است که علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل، که پس از نخست وزیر اسرائیل با ولادیمیر پوتین دیدار کرد روز جمعه در مسکو گفت، «ما فقط در صورتی که مقامات سوری به ایران بگویند که دیگر به مشاوره نظامی ما نیاز ندارند، این کشور را ترک می‌کنیم. مستشاران نظامی ایران که در سوریه و عراق مستقر هستند، به درخواست دولت‌های آنها و به صورت قانونی در این کشورها حضور دارند.»

جنگ داخلی در سوریه تاکنون صدها هزار کشته و میلیون های کشته برجای گذاشته است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.