ارتباط با ما در

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه خبر داد

مخالفت آمریکا با معافیت فرانسه از تحریم ایران

لومر، وزیر دارایی فرانسه، از اروپا خواسته که برای حفاظت از منافع شرکت‌های اروپایی در قبال تحریم های آمریکا علیه ایران واکنش سریع نشان دهد.

منتشر شده

جامعه ایرانی- ایالات متحده آمریکا درخواست فرانسه برای معافیت شرکت‌های طرف تجارت با ایران از جریمه تحریم‌ها را رد کرده است. هم‌زمان یک شرکت بیمه فرانسوی گفته قراردادش با ایران را تمدید نخواهد کرد.

دولت فرانسه از آمریکا خواسته بود به شرکت‌های فرانسوی که در ایران مشغول فعالیت هستند اجازه بدهد بدون آنکه مشمول جریمه تحریم‌های آمریکا شوند به کار خود ادامه دهند اما وزیر دارایی فرانسه می‌گوید با این درخواست مخالفت شده است.

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه، به روزنامه فیگارو گفته است که تازه پاسخ وزارت دارایی آمریکا را دریافت کرده که منفی بوده است.

امروز، جمعه ۱۳ ژوئیه، شرکت بیمه اسکور اعلام کرد که به خاطر نگرانی از تحریم‌های آمریکا قرارداد فعلی خود را با ایران تمدید نخواهد کرد و قرارداد تازه‌ای هم امضا نخواهد کرد.

بیمه مرکزی ایران و شرکت اسکور اکتبر سال میلادی گذشته قرارداد امضا کردند. اسکور با ارزش بیش از ۱۵ میلیارد دلار چهارمین شرکت بیمه اتکایی دنیا است.

شرکت نفتی توتال فرانسه و گروه پی‌اس‌ای هم که مالک پژو است منافع مالی زیادی در تجارت با ایران دارند.

ایران تا پایان تیرماه به توتال فرصت داده که یا از تحریم‌های آمریکا معافیت بگیرد تا سهم ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری خود را در پروژه پارس جنوبی به شرکت ملی نفت چین بسپارد.

آقای لومر، وزیر دارایی فرانسه، از اروپا خواسته که برای حفاظت از منافع شرکت‌های اروپایی در قبال تحریم های آمریکا علیه ایران واکنش سریع نشان دهد.

این درخواست فقط منحصر به فرانسه نبود. چهارم ژوئن، اتحادیه اروپا و دولت‌های آلمان، بریتانیا و فرانسه در نامه‌ای خطاب به استیو منوچین، وزیر دارایی، و مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا خواستند که شرکت‌های اروپایی را از تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران معاف کند.

بیمه مرکزی ایران و اسکور اکتبر سال میلادی گذشته قرارداد امضا کردندبیمه مرکزی ایران و اسکور اکتبر سال میلادی گذشته قرارداد امضا کردند

افزایش فشارها از سوی آمریکا

مقام‌های فرانسوی پیش‌بینی کرده بودند که احتمالا آمریکا با معافیت شرکت‌های اروپایی موافقت نخواهد کرد.

ایالات متحده آمریکا فشار بر متحدانش را برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران افزایش داده است.

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا روز گذشته با متهم کردن ایران به آنچه «ادامه فروش سلاح به خاورمیانه برخلاف معاهدات سازمان ملل» خوانده شد از متحدانش خواست که تحریم‌ها بر ایران را تشدید کنند.

او پیش از دیدار با وزرای خارجه اتحادیه اروپا و فدریکو موگرینی در بروکسل، در قالب توییتی مدعی شد: «ما باید تمام منابع مالی رژیم را که صرف تأمین تروریسم و جنگ نیابتی می‌شود، قطع کنیم.»

امروز علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر ایران که برای دیدار با ولادیمیر پوتین به روسیه رفته تهدید کرد که در صورت اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران بهای نفت بالا خواهد رفت.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.