ارتباط با ما در

در نشست خبری مشترک روسای جمهور آمریکا و نخست وزیر بریتانیا مطرح شد

توافق ترامپ و می بر افزایش فشارها بر ایران

خانم می نیز در این نشست خبری گفت که در مذاکراتش با آقای ترامپ، درباره کارهای بعدی در قبال ایران گفت‌وگو کرده است.

منتشر شده

جامعه ایرانی- دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، با اشاره به این که در دیدارش با ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، درباره ایران نیز گفت‌وگو کرده است تأکید کرد که بریتانیا باید به فشارهایش بر تهران ادامه دهد.

رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه ۲۲ تیر در نشست خبری مشترکی با نخست وزیر بریتانیا همچنین گفت که هر دو بر سر این که ایران هرگز نباید به سلاح‌های اتمی دست یابد اشتراک نظر دارند.

خانم می نیز در این نشست خبری گفت که در مذاکراتش با آقای ترامپ، درباره کارهای بعدی در قبال ایران گفت‌وگو کرده است.

دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه پس از شرکت در نشست سران ناتو، از بروکسل وارد لندن شد و چندین دور گفت‌وگوهای رهبران دو کشور در دو روز گذشته برگزار شد.

پس از خروج آمریکا از برجام، بریتانیا به همراه دو کشور اروپایی دیگر، آلمان و فرانسه، مذاکراتی را با ایران با هدف «بررسی نجات توافق هسته‌ای با وجود تحریم‌های ایالات متحده» انجام دادند و وزیران خارجه و دارایی سه کشور ماه گذشته نامه‌ای به استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا ارسال کردند.

با این حال فرانسه روز جمعه اعلام کرد که آمریکا با رد درخواست این کشور، معافیت کمپانی‌های فرانسوی از تحریم‌های ایران را نپذیرفته است.

با وجود تأکید سه کشور اروپایی بر تمایل‌شان به حفظ برجام، مقام‌های این سه کشور بارها تأکید کرده‌اند که درباره برنامه موشک‌های بالستیک ایران و همچنین اقدامات جمهوری اسلامی در منطقه، با آمریکا هم‌نظر هستند.

انکار انتقاد از خانم می

ترامپ پیش از دیدار با ترزا می در مصاحبه با روزنامه بریتانیایی “سان” از برنامه دولت بریتانیا برای دستیابی به توافق تجاری با اتحادیه اروپا انتقاد کرده بود. او به “سان” گفته بود که اگر ترزا می برنامه خود را اجرا کند “قاتل” توافق تجاری بریتانیا و آمریکا خواهد بود. او تأکید کرده بود که طرح نخست وزیر بریتانیا نشان می‌د‌هد که او اتحادیه اروپا را به آمریکا ترجیح می‌دهد.

در مصاحبه دیگری که ترامپ در بروکسل داشت گفته بود: «من به ترزا می گفته‌ام چکار کند، اما او به حرف من گوش نمی‌دهد.» افزون بر این، او بزرگترین رقیب می، بوریس جانسون را ستود. جانسون به تازگی در اعتراض به برنامه ترزا می برای برگزیت از مقامش کناره‌گیری کرد.

اما ترامپ در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با ترزا می گفت که مصاحبه “سان” حاوی “خبر جعلی” بوده است. او تمامی گزارش روزنامه “سان” را نادرست نخواند و گفت مطلبی که چاپ شده در مجموع درست بوده، اما این روزنامه “چیزهای عالی‌ای” که او درباره ترزا می گفته را نیاورده است.

ترامپ گفت که بریتانیا در مذاکرات راجع به برگزیت می‌تواند هر کاری را که درست می‌داند انجام دهد. برای آمریکا فقط مهم این است که پس از برگزیت محدودیت‌های تجاری با بریتانیا نداشته باشد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.