ارتباط با ما در

مادران بخوانند

عوامل اصلی ابتلای کودکان به بیماری چاقی

دانشمندان دانشگاه هاروارد بر این باورند که ورزش روزانه، برخورداری از رژیم غذایی سالم، حفظ وزن مناسب برای بدن، عدم استفاده افراطی از الکل و عدم کشیدن سیگار می‌تواند خطر ابتلای فرزندان به بیماری چاقی را تا ۷۵ درصد کاهش دهد.

منتشر شده

جامعه ایرانی– مادران می‌توانند به‌طور چشمگیری خطر ابتلای فرزندان خود به بیماری چاقی را کاهش دهند، اگر این پنج اقدام سالم را در چارچوب عادت‌های خود قرار دهند.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، دانشمندان دانشگاه هاروارد بر این باورند که ورزش روزانه، برخورداری از رژیم غذایی سالم، حفظ وزن مناسب برای بدن، عدم استفاده افراطی از الکل و عدم کشیدن سیگار می‌تواند خطر ابتلای فرزندان به بیماری چاقی را تا ۷۵ درصد کاهش دهد.

محققان دانشگاه هاروارد می‌گویند زمانی که هم مادر و هم کودک به این عادت‌ها پایبند باشند، درصد ابتلا به چاقی ۸۲ درصد کمتر از زمانی خواهد بود که هیچ‌یک این موارد را رعایت نکنند.

آن‌ها با تأکید بر اینکه ساختار ژنتیکی یک فرد در ابتلای وی به چاقی مؤثر است، گفتند که تغذیه آن‌ها نقش مهم‌تری در این زمینه ایفا می‌کند.

دکتر کویی سان، نویسنده ارشد این مطالعه و استادیار تغذیه گفت: «مطالعه ما نخستین تحقیقاتی است که نشان می‌دهد سبک زندگی کاملاً سالم مادران تا چه اندازه می‌تواند در کاهش خطر چاقی فرزندانشان مؤثر باشد.»

آمریکا از جمله کشورهایی است که دچار اپیدمی چاقی شده و این تحقیقات می‌توانند به توقف این روند کمک کند. در حال حاضر از هر پنج شهروند شش تا ۱۹ ساله، یک نفر مبتلا به چاقی است. این شرایط خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت و سکته و برخی سرطان‌ها را افزایش می‌دهد.

این محققان بر دستیابی به نتایج معتبر، اطلاعات حدود ۱۷ هزار زن و بیش از ۲۴ هزار فرزند آن‌ها در سنین ۹ تا ۱۸ سال را مورد ارزیابی قرار دادند.

بیش از پنج درصد این کودکان پنج سال پس از شرکت در مطالعات اولیه این محققان به چاقی مبتلا شدند. سیگاری بودن مادران آن‌ها، چاق یا بی‌تحرک بودنشان از عوامل مرتبط با بیماری کودکان بود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.