ارتباط با ما در

قائم‌مقام معاون انتظامی کل سازمان نظام پزشکی خبر داد

اعلام نتیجه قطعی پرونده کیارستمی/ پزشک محروم نشد

پرونده به همان حکمی که در هیأتتجدیدنظر استان تهران مشخص شده بود، اعلام و پزشک وی، محکوم به توبیخ کتبی همراه با درج در پرونده و در نشریه نظام‌پزشکی شد.

منتشر شده

جامعه ایرانی- قائم‌مقام معاون انتظامی کل سازمان نظام پزشکی نتیجه قطعی پرونده مرحوم کیارستمی را اعلام کرد.

 

محسن خلیلی، قائم‌مقام معاون انتظامی کل سازمان نظام پزشکی در ارتباط با پرونده مرحوم کیارستمی اظهار داشت: پرونده به همان حکمی که در هیأتتجدیدنظر استان تهران مشخص شده بود، اعلام و پزشک وی، محکوم به توبیخ کتبی همراه با درج در پرونده و در نشریه نظام‌پزشکی شد.

 

وی افزود: سازمان بررسی‌ها را به عنوان ماده ۴۰ به هیأت عالی ارسال کرد و از جانب هیأت عالی هم همان رأی تجدیدنظر اعلام شد.

 

قائم‌مقام معاون انتظامی کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه پزشک مرحوم کیارستمی محرومیت از کار نخواهد داشت،‌گفت: موضوع محرومیت در هیأت بدوی مطرح بود که در دادگاه تجدیدنظر اعتراض شد و سرانجام نتیجه توبیخ کتبی همراه با درج در پرونده و نشریه نظام پزشکی شد.

 

خلیلی تصریح کرد:‌ خانواده مرحوم کیارستمی اعتراض به نتیجه هیأت عالی نکرده بود که خود سازمان نظام پزشکی با اعمال ماده ۴۰ روی حکم اعتراض کرد که پرونده به هیأت عالی ارسال شود و هیأت عالی چون خود فرد هم ذی‌نفع اعتراض بود همان رأی تجدیدنظر را تأیید کرد.

 

وی با بیان اینکه توبیخ سه مرحله دارد، گفت: تذکر، توبیخ و درج در پرونده و توبیخ و درج در نشریه نظام‌پزشکی شامل این سه مرحله است و زمانی که پزشک محکوم به توبیخ و درج در نشریه نظام پزشکی شود در سابقه آن لحاظ خواهد شد و در واقع جزء سوء سابقه پزشک می‌شود.

 

قائم‌مقام معاون انتظامی کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه این محکومیت محدودیت برای پزشک ایجاد می‌کند ولی محرومیتی به همراه ندارد، افزود: در پزشکی قانونی سقف ۵ درصد دیه را برای پزشک لحاظ کردند و در صورتی که حکم زیر ۱۰ درصد باشد در واقع تذکر شفاهی برای پزشک لحاظ می‌شود.

 

خلیلی تصریح کرد: از آنجایی که سوء پیشینه، با اجرای این حکم برای پزشک ایجاد می‌‌شود دیگر  پزشک نمی‌تواند برای گرفتن پروانه و جابه‌جایی کار در مراکز درمانی اقدام کند و یا مسئول فنی بیمارستان و مرکزی شود.

 

وی با اشاره به اینکه پزشک مرحوم کیارستمی سه سال از گرفتن عدم سوء پیشینه انتظامی محروم شده است، تأکید کرد: اگر قصور دیگری توسط این پزشک رخ دهد حکم شدیدتری در پرونده آن ایجاد خواهد شد که این حکم به صورت‌های گوناگون از جمله محرومیت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است و در نشریه نظام پزشکی کل کشور نیز حکم چاپ می‌شود.

 

قائم‌مقام معاون انتظامی کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد: جراح مرحوم کیارستمی که این حکم برایش صادر شده همچنان می‌تواند جراحی را انجام دهدو نتیجه قطعی به خانواده و پزشک کیارستمی ارسال شده است و نتیجه تغییری نخواهد کرد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.