ارتباط با ما در

سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

مقابل کریس رونالدو و هم تیمی‌هایش دست‌وپا بسته‌ نخواهیم بود

با توجه به اینکه نفرات ملی‌پوش در دیدار مقابل اسپانیا، حداکثر توان و ظرفیت خود را به لحاظ بدنی خرج کرده و به‌اصطلاح ورزشی، بدن بازیکنان خالی از انرژی شده است، باید توجه داشته باشیم که برای بازیابی قوای بدنی نفرات، برنامه‌ریزی دقیق داشته و به آمادگی مطلوب در این چند روز برسیم.

منتشر شده

جامعه ایرانی– سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای  بازیابی قوای بدنی نفرات تیم ملی فوتبال پیش از دیدار با پرتغال تاکید کرد اگر بتوانیم نسبت به این مهم دقت کافی را به خرج دهیم، بدون شک مقابل کریس رونالدو و هم تیمی‌هایش نیز تیم دست‌وپا بسته‌ای نخواهیم بود.

به‌رغم تمام پیش‌بینی‌ها و شاید بهتر بتوان گفت «واقع‌بینی‌های»، پیش از دیدار با اسپانیا در مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی، این شاگردان کی‌روش پرتغالی بودند که توانستند با ارائه نمایشی، منطقی، جسورانه و حساب‌شده مقابل لاروخا، بار دیگر چشم‌ها را به خود خیره و اهالی مستطیل سبز را به احترام عملکرد خود وادارند.

در همین رابطه میرشاد ماجدی، مهاجم اسبق تیم ملی و سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با جامعه ایرانی، ضمن اشاره به نمایش چهارشنبه‌شب ملی‌پوشان مقابل شاگردان هیه‌رو در کازان آره‌نا اظهار داشت: به‌طورکلی اگر بخواهیم خروجی عملکرد تیم ملی مقابل اسپانیا را در یک جمله تعریف کنیم، باید بگوییم که شاگردان کی‌روش در این دیدار پیروز نشدند، اما به‌طور کامل موفق شدند و نباید به‌سادگی از کنار این مسئله بگذریم.

وی افزود: اینکه صحبت از موفقیت تیم ملی در دیدار دوم مرحله گروهی کنیم، معنی و مفهوم خاصی دارد. وقتی از موفقیت تیم ملی حرف می‌زنیم، به این معناست که باید دید این تیم در مقابل چه تیمی، با کدام مؤلفه‌های قدرت در فوتبال دنیا بازی کرده و چه تدابیری را به کار بسته تا به خروجی که امروز همه به آن می‌بالیم، رسیده است؟

سرپرست اسبق تیم فوتبال استقلال تهران همچنین خاطرنشان کرد: وقتی قرعه‌کشی بازی‌های جام جهانی برگزار شد و خبر هم‌گروهی ایران با گروه‌هایی نظیر اسپانیا، پرتغال و حتی مراکش به ایران رسید، بسیاری از اهالی فوتبال و کارشناسان بر این باور بودند که به‌طور مثال؛ ایران در مقابل اسپانیا دست‌کم ۴ یا ۵ گل را دریافت خواهد کرده و باید برای آبروداری و دریافت گل کمتر در این دیدار به میدان برویم.

ماجدی یادآور شد: اما در عمل همه دیدیم که این اتفاق رقم نخورد، چراکه کیروش توانست تیم خود را با برنامه و استراتژی منسجم و خوب و البته دقت بالا در طرح‌ریزی بازی به میدان فرستاده و حسابی برای شاگردان هیه‌رو مشکل‌ساز شود.

سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال تصریح کرد: اینکه امروز در چنین رقابت‌هایی با این سطح و تراز مقابل اسپانیای قدرتمند این‌چنین توان خود را محک می‎زنیم، به‌خودی‌خود شایسته اعتنا است، چراکه ما اگر می‌خواستیم همین اسپانیا را برای دیداری تدارکاتی به ورزشگاه آزادی بیاوریم، سوای از هزینه‌های سرسام‌آور و هنگفتش، نمی‌توانستیم، دیداری در این سطح با تمامی نفرات این تیم و البته با فضای خاص و حساس حاکم بر این تورنمنت را برای نفرات تیم ملی دست‌وپا کنیم و باید به این مسئله نیز دقت داشت.

وی همچنین ضمن اشاره به فضای روانی حاکم بر جامعه پس از دیدار با اسپانیا و نگاه مردم به تیم ملی اظهار داشت: اکنون نیز توقع مردم از تیم ملی بالا رفته و جامعه دیگر ترسی از رویارویی ملی‌پوشان با تیم‌های اروپایی و جهانی تراز اول ندارد و باید تمام توان‌مان را به کار ببندیم تا با موفقیت بیشتر حضورمان در جام را در خاطرات ماندگار کنیم.

مربی اسبق تیم ملی جوانان ایران افزود: امروز مردم جز حضور در فینال آسیا به عملکرد تیم ملی راضی نخواهند شد و باید برای تک‌به‌تک دیدارهای آتی مانند تمامی بازی‌های اخیر، استراتژی مبتنی بر شرایط خاص همان دیدار را داشته باشیم تا بتوانیم انتظارات عمومی جامعه را در این راستا برآورده کنیم.

ماجدی در ادامه اشاره‌ای نیز به دیدار شاگردان ‌کی‌روش با پرتغال داشته و تأکید کرد: با توجه به اینکه نفرات ملی‌پوش در دیدار مقابل اسپانیا، حداکثر توان و ظرفیت خود را به لحاظ بدنی خرج کرده و به‌اصطلاح ورزشی، بدن بازیکنان خالی از انرژی شده است، باید توجه داشته باشیم که برای بازیابی قوای بدنی نفرات، برنامه‌ریزی دقیق داشته و به آمادگی مطلوب در این چند روز برسیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم نسبت به این مهم دقت کافی را به خرج دهیم، بدون شک مقابل کریس رونالدو و هم تیمی‌هایش نیز تیم دست‌وپا بسته‌ای نخواهیم بود و می‌توانیم از این تیم امتیاز بگیریم.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.